Windows 7: var hamnar nedladdade filer från internet?

Permalänk

Windows 7: var hamnar nedladdade filer från internet?

Hej.

När man laddar ner en fil från internet med Internet Explorer, kan man väl välja var filen ska hamna eller om den ska hamna i någon slags tillfällig mapp?

Om man då inte väljer någon mapp, hamnar den automatisk i den inloggades temp-mapp?

1. Hur ofta rensas den? Under vilka olika omständigheter rensas temp-mappen?

2. Hur kommer man åt temp-mappen? Funkar det likadant som på XP ? (Själv har jag inte Win7 så ja vet inte riktigt :[ )

tacktack på förhand för svar!

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Filerna hamnar i C:\Users\<användarnamn>\Downloads\ med största sannolikhet..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

1. Hur ofta rensas den? Under vilka olika omständigheter rensas temp-mappen?

2. Hur kommer man åt temp-mappen? Funkar det likadant som på XP ? (Själv har jag inte Win7 så ja vet inte riktigt :[ )

Dessa är de jag minns på rak arm.

C:\Users\användarnamn\AppData\Local\Temp
samt
C:\Windows\Temp

Verkar inte rensas automatiskt, eller i alla fall inte så ofta, kör du disk cleanup så kan du välja att rensa temp-mappen.

Permalänk

Jaha å så bra. Och det är heller då inga slags cache-principer som tar bort filer efter ett visst antal MB har uppnåtts?

Jag läste här lite att det fanns något som hette: C:\Users\Owner\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files
http://www.winvistaclub.com/f11.html

Men det är en helt annan sak då eller(för lite bildfiler för websidor och sånt ?) ?

För på XP kunde det ju vara så att man laddade ner en fil, utan att spara den och så försvann den sen och man hittade den inte riktigt.

Hmm kan de läggas på två ställen också?

Citat:

C:\Users\användarnamn\AppData\Local\Temp
samt
C:\Windows\Temp

I båda samtidigt då alltså?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Hmm kan de läggas på två ställen också?

I båda samtidigt då alltså?

Nja, troligen hamnar det mesta i användarens egna mapp. Se: http://en.wikipedia.org/wiki/Temp_folder#Traditional_location...

Ang. temp internet files: http://en.wikipedia.org/wiki/Temporary_Internet_Files

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anden12:

Filerna hamnar i C:\Users\<användarnamn>\Downloads\ med största sannolikhet..

Jo, men de hamnar i "hämtade filer" om man har svensk version, men det är som sagt standardmappen för nedladdat, temp mappar är för det man inte aktivt laddar ner, man kan ha ställt in så man får en dialogruta varje gång också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Beror ju på vart du väljer att spara dem. Standard är just Hämtade filer.