Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp med sydbrygga, Gigabyte GA-MA78G-DS3H

Permalänk

Hjälp med sydbrygga, Gigabyte GA-MA78G-DS3H

Tjena. Har köpt nytt moderkort och grafikkort,Gigabyte GA-MA78G-DS3H
och ett 4870.
Dock så har jag ett problem, troligen med sydbryggan.
Någon temp i datorn ligger på ca90 grader c ,vilket gör att jag laggar rättså mkt. Har testat att byta kylpasta på både nordbryggan och sydbryggan men gav inget resultat.
Datorn kan även fastna helt när jag öppnar ngt program och ska kolla tempen på sydbryggan.
Ngn som vet ngt ?

Permalänk

Inget som kan stå till tjänst?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad laggar?

Du vet väl att man inte bumpar trådar? För du har väl läst reglerna? =/

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Spel, och även allt jag gör på datorn, såsom internet. Kan det vara så att mitt nätagg inte orkar med så det drar ner / hetter upp sydbryggan på något sätt?
Självklart har jag (inte) läst reglerna.

Permalänk
Medlem

Varför har du fått för dig att sydbryggan skulle vara fel? låter mer troligt att det är någon drivrutin som spökar. Du kommer inte komma speciellt långt med den attityden här på forumet. Läs faq, läs reglerna, skriv vilka komponenter du har, vilket operativsystem du använder, när problemet startade, vilka åtgärder du har provat.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Om det laggar pga hög temp så låter det i så fall som processorn, ladda ner everest ultimate och titta under dator/sensor så ser du vad det är som blir så varmt.