Permalänk
Medlem

Whoohoo!

Förbi Anders.149/anders190 och AgentJerka samt intagit platsen topp 25!
Om två placeringar slipper jag scrolla för att se mig i listan också.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Woohoo! 1 miljon passerat!

Eftersom det fortfarande är kallt så får foldningen gå några dagar till. När värmen kommer blir det dock paus.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av era909:

Woohoo! 1 miljon passerat!

Eftersom det fortfarande är kallt så får foldningen gå några dagar till. När värmen kommer blir det dock paus.

Bra det då kommer du inte om mig!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Yay 50 VUs och en team rank under 2000

Jag är inte i närheten av er stor foldare men jag är glad ändå xP

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Yay börjat folda igen
Mitt 5850 knaprar på ganska bra i folding
Slutade förut då mitt 4870 började ge fel ^^

Och saknar en folding logga o_O

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_speed:

Yay 50 VUs och en team rank under 2000

Jag är inte i närheten av er stor foldare men jag är glad ändå xP

Härligt! Fortsätt så!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EoZ:

Hmm, kan det vara så att grafikkortets sug gör att H50:n inte får den luften den vill? Testa öka ventilationen in i burken.

Inget som skiljer mot hur jag brukat köra förut. Nåja, får ta en titt på det när jag orkar bry mig. Foldar inget på grafikkortet just nu då det inte känns värt det.

Skrivet av EoZ:

Whoohoo!

Förbi Anders.149/anders190 och AgentJerka samt intagit platsen topp 25!
Om två placeringar slipper jag scrolla för att se mig i listan också.

Grattis!
Det underlättar nog ytterliggare för dig när min SMP-klient varit avstängd i förmodligen ett dygn. Kul kul.

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Yay börjat folda igen
Mitt 5850 knaprar på ganska bra i folding
Slutade förut då mitt 4870 började ge fel ^^

Och saknar en folding logga o_O

Skicka ett PM till någon modd så får du en logga/länk/grupp.. iaf fick man det i V4 hur man får det i 5an vet jag inte men bör gå på samma sätt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Woohoo! >1M points!

Permalänk

Grattis!

*avundsjuk*

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Turritops:

Woohoo! >1M points!

Grattis!

Permalänk
Medlem

Så nu har man äntligen kommit igång med foldingen igen, 2 st 9600GT och 1st 9800GTX+ rullar just nu dedikerat till folding.
Ska försöka få igång ett tredje 9600GT kort under dagen

Visa signatur

//Axeteg

Permalänk
Medlem

YEAH! om ~2h tar jag mig in på 4'e sidan i listan utav sweclockers foldare! kan säga hej till 3'e sidan om 2 månader!

Permalänk
Medlem

Kanon Axeteg och ajsman!

Skrivet av anders.149:

Inget som skiljer mot hur jag brukat köra förut. Nåja, får ta en titt på det när jag orkar bry mig. Foldar inget på grafikkortet just nu då det inte känns värt det.

Grattis!
Det underlättar nog ytterliggare för dig när min SMP-klient varit avstängd i förmodligen ett dygn. Kul kul.

Tack!
Hehe, du får komma igen nu om inte värmen är något problem. (?)

Vad gör Jerka?

Jösses vad man klättrar, plats 21 nu, så otroligt gött med problemfria klienter där man inte behöver göra ett skit, bara använda datorn som vanligt och inte lösa något problem. BIGADV'n har bara rullat på sedan bonusen kom, förutom nån gång när jag gräve lite i burken, men så gott som helt 24/7 utan problem.

Fick en skön tanke här om dagen, jag är väldigt intresserad av trimma motorer och sådant, allt från dragracing med mopeder till pigga bilar. Dock har jag ännu ingen erfarenhet av biltrimmandet ännu på grund av kostnadsskäl. Ser man till att få bra jobb (håller på starta vettigt företag) så kan man ju snart bygga nytt rejält garage från grunden som jag vill ha det. Då tror jag att jag gör ett litet rum i ett hörn, knökat med burkar som ska värma hela garaget! Stora ingångar nere och utblås vid taket.

Drömma kan man alltid göra, eller bygga detta tills viss del. Skulle foldandet rasa om det kanske är fake eller liknande så går det ju ha ett som serverrum fortfarande.

Tanken är rätt kul ändå vill jag påstå, lyckas man men ekonomin kommer nog foldinglaget närma sig ettan en aning fortare.:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

wohuuuuuuuuuuuuu ja har börjat folda

Permalänk

nice!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Någon mer som märkt av problem med att skicka in/hämta ut arbete?

Permalänk

Hade det i 3-4dar orkade inte med att den strulade och att folk inte visste här så gick förlorat måånga poäng för jag avinstallerade skiten och in med nytt. få se om det rullar vidare när jag kommer åt bonusen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv

Woohoo, BIGADV-guiden har fått en liten uppdatering. Guiden pekar nu på VMWare Player 3 build 203739 då det inofficiella stödet för fler trådar än fyra slopats i senare versioner. Sedan har instruktionerna för installation av fold-klienten uppdaterats för version 6.29.
http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/9...

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Hade det i 3-4dar orkade inte med att den strulade och att folk inte visste här så gick förlorat måånga poäng för jag avinstallerade skiten och in med nytt. få se om det rullar vidare när jag kommer åt bonusen.

Efter ett dygn så hade det inte släppt. Tog det som ett tecken på att det var dags för BIGADV igen och nu är jag igång.

Permalänk

Woho, har efter ett långt uppehåll börjat folda igen på 4870x2 samt på min cpu + 2 bärbara.

När jag började med foldingen så foldade jag på en pentium 2:a, då gick det snabbt

*EDIT*
Idag började jag fundera kring varför det var så låga värden på "current clock" på mitt 4870x2, det visade sig vara det så kallade "2d clock", varvid jag genast sökte runt för att forca vanliga klocken.
För er intresserade finns info om det här:
Folding Forum • View topic - 4870X2 - Instructions to Force 3D Speeds

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Woohoo, BIGADV-guiden har fått en liten uppdatering. Guiden pekar nu på VMWare Player 3 build 203739 då det inofficiella stödet för fler trådar än fyra slopats i senare versioner. Sedan har instruktionerna för installation av fold-klienten uppdaterats för version 6.29.
http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/9...

Härligt!

Fungerar det med 8 kärnor nu? Skalar det bättre?

--

Försökte sänka prioritet till 98% för att se om det blev bättre, verkar som grafikkortet och cpu-foldingen i sig bråkar lite om kraften. Hittade inget och efter allt pill så fick jag börja om från tidigare 45%...

Skrivet av Swordfish90:

Woho, har efter ett långt uppehåll börjat folda igen på 4870x2 samt på min cpu + 2 bärbara.

När jag började med foldingen så foldade jag på en pentium 2:a, då gick det snabbt

*EDIT*
Idag började jag fundera kring varför det var så låga värden på "current clock" på mitt 4870x2, det visade sig vara det så kallade "2d clock", varvid jag genast sökte runt för att forca vanliga klocken.
För er intresserade finns info om det här:
Folding Forum • View topic - 4870X2 - Instructions to Force 3D Speeds

Alltid trevligt med foldare som kör igång igen!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EoZ:

Härligt!

Fungerar det med 8 kärnor nu? Skalar det bättre?

--

Försökte sänka prioritet till 98% för att se om det blev bättre, verkar som grafikkortet och cpu-foldingen i sig bråkar lite om kraften. Hittade inget och efter allt pill så fick jag börja om från tidigare 45%...

Lika som innan, stödet för att att forcera fler än fyra trådar har försvunnit i nyare versioner. Så ingen direkt skillnad.

Själv har jag gett upp GPU-foldandet helt. Bara jag tar mig tid så säljer jag nog av mina sista GTX 260-kort dessutom.

EDIT: Woohoo, knep visst team rank 20 imorse. =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Lika som innan, stödet för att att forcera fler än fyra trådar har försvunnit i nyare versioner. Så ingen direkt skillnad.

Själv har jag gett upp GPU-foldandet helt. Bara jag tar mig tid så säljer jag nog av mina sista GTX 260-kort dessutom.

EDIT: Woohoo, knep visst team rank 20 imorse. =D

Grattis!

Hmm, kanske intresserad mot hösten.

Du vet inte hur jag ska gå tillväga för att sänka processoraktiviteten lite? Har för mig att det finns ett dokument med sparade inställningar, men jag hittar inte det.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EoZ:

Grattis!

Hmm, kanske intresserad mot hösten.

Du vet inte hur jag ska gå tillväga för att sänka processoraktiviteten lite? Har för mig att det finns ett dokument med sparade inställningar, men jag hittar inte det.

Är det client.cfg du syftar på? Ett alternativ är ju iallafall att köra bigadv med -smp 7. Jag har inte petat så mycket på system som foldar både på CPU och GPU på sistonde så jag är rätt dåligt insatt. Jag vet iallafall att man kan ställa in idle eller low i konfigureringarna till klienterna iallafall. Lite osäker på vilket som hör till vilket men jag har för mig att GPU-klienten ska köras i low och CPU i idle. Prova bägge om du har lust/tid och se om det gör någon skillnad. Kan även vara värt att prova att köra SMP-klienten med 7 trådar.

Permalänk
Avstängd

Får hem ett gts 250 imorgon men jag har ett 4890 så vilket är bäst att köra på?

Visa signatur

Sitter på en pentium 1 @ 33mhz
12mb ram
o 1 gig HD

Ja det e jag som skänker bort saker till folk....

Permalänk
Medlem

Woohoo! Jag har gått ner 7 platser utan att behöva folda!

Har inte foldat på en hel vecka då jag har lite strul med klienten at the moment, får knappt några poäng.
Slutade vid plats 150 och nu ligger jag på plats 143..

WOHOO!

Permalänk
Medlem

Ska försöka sparka igån ett 9800 GT som jag tänkte dedikera till foldingen.

men har INGEN aning om HUR jag ska göra för att köra en klient på GTX 260 och en på 9800 GT.

Tipps någon? eller går de ens?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Ska försöka sparka igån ett 9800 GT som jag tänkte dedikera till foldingen.

men har INGEN aning om HUR jag ska göra för att köra en klient på GTX 260 och en på 9800 GT.

Tipps någon? eller går de ens?

Funkar dessvärre inget vidare med olika kort i samma dator. Det funkar men ena kortet kommer gå i halvfart.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Skrivet av ponti:

Ge det ena till mig så smäcker jag igång det på max

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Är det client.cfg du syftar på? Ett alternativ är ju iallafall att köra bigadv med -smp 7. Jag har inte petat så mycket på system som foldar både på CPU och GPU på sistonde så jag är rätt dåligt insatt. Jag vet iallafall att man kan ställa in idle eller low i konfigureringarna till klienterna iallafall. Lite osäker på vilket som hör till vilket men jag har för mig att GPU-klienten ska köras i low och CPU i idle. Prova bägge om du har lust/tid och se om det gör någon skillnad. Kan även vara värt att prova att köra SMP-klienten med 7 trådar.

Inte client.cfg, kanske var det den men kan inte ändra det jag tänkt. Nja tror det blir för slappt med 7 trådar.
Grafikkortet vill jag ha på idle så lite prioriteras undar när jag använder datorn till surf. Men processorn tänkte jag sänka 2% ungefär. Har för mig att det går ställa processoraktivitet 0-100%?

Hur kommer jag in i konfigurationen? Vill helst slippa göra om allt, men det är väl ingen fara, det var väl ett par flaggor som man inte fick glömma bara.

Skrivet av ponti:

GTS 250 solklart.

Skrivet av Gusko:

Funkar dessvärre inget vidare med olika kort i samma dator. Det funkar men ena kortet kommer gå i halvfart.

Jasså? Då har jag inte någon som helst användning för mitt nya Asus Striker II Formula som tar 3 grafikkort i SLI om man vill. Sockel 775, så det är ju ingen bigadvfoldare.

En "dålig" fyrkärnig + fermi = sämre än en i7 860-setup skulle vara med skitgrafikkort, till samma pris.

Får la sälja av skiten eller komplettera med halvdan CPU och ha den som festmediaspelare. Server är ju ingen idé, det går ju inte motivera nackdelarna för tiorna man sparar av att ha server hemma.

Visa signatur