Varför ska jag välja denna Macbook framför den här från Acer?

Permalänk
Medlem

Varför ska jag välja denna Macbook framför den här från Acer?

Hej !

jag ska köpa en ny dator snarast och har länge varit inne på Macbook, 8999:- med studentrabatt från Apple.
Det jag dock är tveksam på är prestandan man får för pengarna. Alternativet jag hittat är Komplett.se - Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED.

Denna Acer har bättre processor, mer ram, större hårddisk, dubbelt så bra grafikkort(enligt notebookcheck) samt att den väger mindre. Den är dessutom 1000:- billigare

Nu är det ju dock så att jag tycker Macbook är sjukt snygg, men ska jag verkligen låta det här väga över?

Jag spelar inte så jättemycket , utan det är mer vardagligt arbete. Men jag vill fortfarande ha en bra dator med bra kapacitet. Något jag också värderar är att enkelt kunna koppla datorn till tv. Även här väger väl Acer över med Hdmi ingång/utgång?

Kom gärna med bra argument varför jag ska välja Macbook? eller rentav välja Acer

// Grim

Permalänk

Jag förstod först inte heller varför Mac är så mycket dyrare. Efter att jag hade provat mammas och pappas iMac så förstod jag. En Mac är inte bara en dator, det är en livskamrat

Även om Windows inte kraschar så mycket som Apple vill att det ska göra, så märker man en enorm skillnad i stabilitet och snabbhet. Om du inte ska spela, så behöver du ju inte det bättre grafikkortet. Adaptrar finns så att du kan få HDMI. Ordspråket "Det är dyrt att köpa billigt" passar även här. En Mac håller sig snabb hur länge som helst, och går aldrig sönder (till skillnad från Acern, som kommer att bli enormt långsam och gå sönder). Get the Mac!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grimmen1:

Hej !

jag ska köpa en ny dator snarast och har länge varit inne på Macbook, 8999:- med studentrabatt från Apple.
Det jag dock är tveksam på är prestandan man får för pengarna. Alternativet jag hittat är Komplett.se - Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED.

Denna Acer har bättre processor, mer ram, större hårddisk, dubbelt så bra grafikkort(enligt notebookcheck) samt att den väger mindre. Den är dessutom 1000:- billigare

Nu är det ju dock så att jag tycker Macbook är sjukt snygg, men ska jag verkligen låta det här väga över?

Jag spelar inte så jättemycket , utan det är mer vardagligt arbete. Men jag vill fortfarande ha en bra dator med bra kapacitet. Något jag också värderar är att enkelt kunna koppla datorn till tv. Även här väger väl Acer över med Hdmi ingång/utgång?

Kom gärna med bra argument varför jag ska välja Macbook? eller rentav välja Acer

// Grim

Som du säger så är det enbart prestanda du tittar på så ser det onekligen ut som om Acer:n kommer springa 8:or runt MB:n men sen så ska du även titta på OS och där tycker iaf jag att OSX gör motsvarande med Windows. Har avverkat diverse PC laptops medans min "BlackBook" ännu håller stilen och den är jag ännu mkt nöjd med. Det som är bra med den är dess design, prestanda (då främst att den inte kraschar) samt så har den bra batteritid. Det sistnämnda tror jag dock att PC laptops kommit ifatt. Tja inget lätt val men du bad om åsikter och fick lite input iaf

Visa signatur

markus

Permalänk

här har du samma acer, men med ett MYCKET bättre grafikkort: Acer TimeLineX AS3820TG-434G64N 13,3-tums laptop med 12 timmars batteritid! - Dator - Laptop - Laptop 13 - 14 tum

Jag håller på att göra samma val som du ungefär, men mellan den ovanstående och en MBP. Väljer en MBP pga design, skärmljusstyrka (för övrigt den enda nackdelen på Acern. Inte att den är dålig, men under medel är den.) och att jag vill testa OSX. Skulle jag spela mer än vad jag gör för tillfället så skulle jag ta Acern direkt. Den lirar nya spel som COD:MW, Crysis och sånt helt ok. Det gör inte mac:en.
btw. Macen har cdspelare. Det har inte Acern.

Båda är mycket bra datorer och du skulle nog bli nöjd med vilkensom. Gör lite egna jämförelser och ställ upp en lista på för och emot ordnat efter viktighet för dig. Sen så funderar du ett tag. Sen går du på känsla när du köper ändå.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollywoodstar:

....

Jag håller på att göra samma val som du ungefär, men mellan den ovanstående och en MBP. Väljer en MBP pga design, skärmljusstyrka (för övrigt den enda nackdelen på Acern. Inte att den är dålig, men under medel är den.) och att jag vill testa OSX. Skulle jag spela mer än vad jag gör för tillfället så skulle jag ta Acern direkt. Den lirar nya spel som COD:MW, Crysis och sånt helt ok. Det gör inte mac:en.
btw. Macen har cdspelare. Det har inte Acern

...

Jag har tagit bort cd-läsaren i min mbp 13" till förmån för en hdd till, cd är föråldrat lite då usb finns och då du kan köra skivor över wifi om du har en annan dator med cd läsare (filservern<3).

Att spela de nyaste spelen på någon snygg grafik på den är dock inte något att tala om, de nya är ju bättre än min (9400m) men slöa iaf. Dock är det inga problem att spela TF2 på hög nivå och quake etc. så länge du är ok med att köra på låga inställningar och låg upplösning.

Permalänk
Medlem

Eftersom du lägger den här tråden i Apple avdelningen så kommer du mest får svar ifrån redan frälsta apple folk
samma gäller självklart om du lägger den i PC avdelningen, blir mest argument om PC förträfflighet ifrån PC folk då.

Bästa är väl att ta en titt på bägge och se vilken du trivs bäst med.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Efter att ha använd windows och linux i över 10 år och sedan köpt en macbook pro så måste jag säga att jag inte vill gå tillbaka till windows/linux. Det är helt klart värt att prova!
Sen en sak som inte acern har så är en helt fantastisk batteristyrning som tar väldigt bra hand om batteriet. Maccen har även multitouch touchpad som OS X använder riktigt bra, bara det är värt köpet enligt mig.

Skrivet av ggustavsson:

Eftersom du lägger den här tråden i Apple avdelningen så kommer du mest får svar ifrån redan frälsta apple folk
samma gäller självklart om du lägger den i PC avdelningen, blir mest argument om PC förträfflighet ifrån PC folk då.

Bästa är väl att ta en titt på bägge och se vilken du trivs bäst med.

Han skriver ju själv att han vill ha argument FÖR mac

Permalänk
Medlem

ja det är ju så att jag vill ha argument för Mac, är ju faktiskt väldigt sugen, vill bara ha det där sista som väger över till dess fördel.

En annan fråga, hur lång tid tar det innan de uppdaterar Macbook? Enligt vissa sidor kan det hända redan i sommar och då förmodligen med bättre grafik och MiniDisplay med HDMI. Vilket jag prioriterar genom att jag då bara behöver köpa en minidisplay-hdmi kabel för en 100ing istället för den kabel som finns nu för 899:- (vill ha ljud via hdmi)

fler åsikter ?

Permalänk

Sitter på en exakt sån där Macbook nu med Windows 7 (OSX också -såklart), så sjukt snabb alltså. Saknar inget i prestanda, riktigt tyst också.

Trackpadden, magsafe, 7h batteritid, grym skärm... Du kommer inte ångra dig.

(Acern är säkert också bra...)

Permalänk
Medlem

Köp aldrig den vita macbooken. Ska du ha Mac ska du ha MBP. I detta fall hade jag valt en annan dator, to be fair.

Kanske är det för att jag fullkomligen avskyr den vita?

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Efter att ha använd windows och linux i över 10 år och sedan köpt en macbook pro så måste jag säga att jag inte vill gå tillbaka till windows/linux. Det är helt klart värt att prova!
Sen en sak som inte acern har så är en helt fantastisk batteristyrning som tar väldigt bra hand om batteriet. Maccen har även multitouch touchpad som OS X använder riktigt bra, bara det är värt köpet enligt mig.

Jag har liknande erfarenheter. Efter flera år Med Windows/Linux köpte jag mig förra sommaren en MacBook Pro 13. Efter snart ett års användande kan jag säga att jag kan inte tänka mig att köpa en annan bärbar.

Ser man på ren teknisk spec så kommer Acer datorn ha många fördelar på prestanda sidan och även bättre kortläsare.

Men det som gör Macen så bra syns ofta inte i den tekniska specen. Det är lite som en bil, väghållningen och körglädjen kan skilja sig markant mellan två bilar även om de har liknande specifikation i cylindervolym och hästkrafter.

En bil som går fort men som är dålig att manövrera i kurvor kan ge en sämre upplevelse än den bilen som klarar kurvor men har ngt sämre toppfart. Den bilen som är välisolerad tycker jag är att föredra gentemot en högljud bil. En bil som överhettas är sämre en en bil som har god kylning.

Skadar inte om bilen man kör är snygg med men det gör ju mindre skillnad på om man kan ta sig från A till B men personligen är det en faktor för mig, skulle aldrig köpa en ful bil om en snygg fanns för liknande pris i övrigt samma gällande spec.

Personligen har jag inte så stort förtroende för Acers kvalite, jag tycker att de känns svajiga och plastiga.

Sök lite på nätet om just Acer angående omdömmen och kvalité för att få en bättre uppfattning om Acer.

Enligt mig är Macen är tyst och andas kvalite. Jag själv skulle dock inte ens fundera på plast versionen då jag tycker att den verkar ha sämre kvalité än aluminium modellen, den saknar dessutom upplysta tangenter vilket är smidigt.

Sedan kan man ju fråga sig om en limmad stålbit utanför plasten som en del pc lapptopar har, förhöjer kvaliten, det är mest för syns skulle, lite som axelvaddar, kan ju tom vara så att det ser fult ut.

Enligt specen har båda maskinerna en musplatta. Macens musplatta är den enda musplatta som jag personligen tycker går att använda, den är tom användbar. De musplattorna som är på de PC laptops jag testat är bara ivägen och jag stänger av dem då mina tummar markerar texten när jag skriver, med resultatet att jag skriver över det jag just skrivit. Thinkpadens lilla gummiplupp fungerar dock fint men jag föredrar musplattan på macen då multi touchen på den gör att man kan göra så mkt på ett enkelt och smidigt sett.

Windows går fint att köra på macen om du önskar men OS X är riktigt trevligt det med.

Visa signatur

HP LP3065 | Samsung SyncMaster 2233 | Intel Core i7 920 | 12 GB PC3 12800 7-7-7-24 | GeForce GTX280 @ 640Mhz | ASUS P6T Deluxe X58 | Seasonic S12-600W | Antec P182 B | Logitech Z5500 | Logitech Mx518 | Logitech Ultra-X | SteelSeries | Ubuntu 9.10 | MacBook Pro 13 (2.53GHz, Juni-09) 10.6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legio_74:

En bil som går fort men som är dålig att manövrera i kurvor kan ge en sämre upplevelse än den bilen som klarar kurvor men har ngt sämre toppfart. Den bilen som är välisolerad tycker jag är att föredra gentemot en högljud bil. En bil som överhettas är sämre en en bil som har god kylning.

Sen är Macbooks kända för att man kan koka ägg på dem.

( )

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Sen är Macbooks kända för att man kan koka ägg på dem.

( )

Jag har en MBP 13 från Juni 09, den är inte alls varm. Kör du GPUn för fullt, i Win7 spelande Crysis, ja då blir den varm, men vid normalt arbete är den väldigt tyst och sval.

Tidigare versioner av alu modellen vet jag var varma, Men jag tror du kan dra paralleller med batteri tid och hur varma de är.

Visa signatur

HP LP3065 | Samsung SyncMaster 2233 | Intel Core i7 920 | 12 GB PC3 12800 7-7-7-24 | GeForce GTX280 @ 640Mhz | ASUS P6T Deluxe X58 | Seasonic S12-600W | Antec P182 B | Logitech Z5500 | Logitech Mx518 | Logitech Ultra-X | SteelSeries | Ubuntu 9.10 | MacBook Pro 13 (2.53GHz, Juni-09) 10.6

Permalänk

Dessutom leder aluminium värme Något bättre än plast, därav upplevs den ofta som "för varm" för folk som bara har erfarenhet av plastchassin.

Permalänk
Medlem

Tjaaa en Volvo med en Porsche moter är fortfarande en Volvo medan en Porsche med Volvo moter är en Porsche..välj själv.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legio_74:

Jag har en MBP 13 från Juni 09, den är inte alls varm. Kör du GPUn för fullt, i Win7 spelande Crysis, ja då blir den varm, men vid normalt arbete är den väldigt tyst och sval.

Varför skulle inte detta gälla Acern?

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

Varför skulle inte detta gälla Acern?

Om du säger att du vet att denna Acern är tyst och leder bort värmen bra och är dimensionerad för att vara tyst så kommer jag inte argumentera emot dig. Har dock inte hört så goda saker om Acer själv (generellt inte just denna modell).

Alu chassit på en MBP (som jag rek framför plast modellen MacBook) leder värme till chassit och har således bättre värmelednings förmåga, dock kan ju chassit upplevas som varmare än det plast chassi som är varmt på enskilda delar, men det tar inte bort det faktum att ett alu chassi utstrålar värme som kyler datorn och kan då ha lägre hastighet på fläktarna, vilket ger lägre ljudvolym.

Visa signatur

HP LP3065 | Samsung SyncMaster 2233 | Intel Core i7 920 | 12 GB PC3 12800 7-7-7-24 | GeForce GTX280 @ 640Mhz | ASUS P6T Deluxe X58 | Seasonic S12-600W | Antec P182 B | Logitech Z5500 | Logitech Mx518 | Logitech Ultra-X | SteelSeries | Ubuntu 9.10 | MacBook Pro 13 (2.53GHz, Juni-09) 10.6

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Tjaaa en Volvo med en Porsche moter är fortfarande en Volvo medan en Porsche med Volvo moter är en Porsche..välj själv.

Inte dom här bedrövliga bil & dator jämförelserna nu igen.
Större idioti till jämförelse är svårt att hitta. Vet du inte varför?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Inte dom här bedrövliga bil & dator jämförelserna nu igen.
Större idioti till jämförelse är svårt att hitta. Vet du inte varför?

Vad vill du hellre jämföra med?

Visa signatur

HP LP3065 | Samsung SyncMaster 2233 | Intel Core i7 920 | 12 GB PC3 12800 7-7-7-24 | GeForce GTX280 @ 640Mhz | ASUS P6T Deluxe X58 | Seasonic S12-600W | Antec P182 B | Logitech Z5500 | Logitech Mx518 | Logitech Ultra-X | SteelSeries | Ubuntu 9.10 | MacBook Pro 13 (2.53GHz, Juni-09) 10.6

Permalänk
Skrivet av Legio_74:

Om du säger att du vet att denna Acern är tyst och leder bort värmen bra och är dimensionerad för att vara tyst så kommer jag inte argumentera emot dig. Har dock inte hört så goda saker om Acer själv (generellt inte just denna modell).

Alu chassit på en MBP (som jag rek framför plast modellen MacBook) leder värme till chassit och har således bättre värmelednings förmåga, dock kan ju chassit upplevas som varmare än det plast chassi som är varmt på enskilda delar, men det tar inte bort det faktum att ett alu chassi utstrålar värme som kyler datorn och kan då ha lägre hastighet på fläktarna, vilket ger lägre ljudvolym.

Detta är en ny serie i Acers sortiment som funnits tillgänglig i europa i några veckor. Finns några tester från tyska forum, men i övrigt inte så mycket information. Det jag har läst om temperaturen så är den normal för att vara en bärbar och mycket bra för att vara så kompakt och ha så bra komponenter. Ljudnivån är låg vid icke load och acceptabel vid load. Antagligen något högre än mac:en vid idle, men inte nämnvärt. Har inga officiella siffror dock.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legio_74:

Vad vill du hellre jämföra med?

Finns det nåt mer logiskt svar på din fråga än en dator?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legio_74:

Jag har en MBP 13 från Juni 09, den är inte alls varm. Kör du GPUn för fullt, i Win7 spelande Crysis, ja då blir den varm, men vid normalt arbete är den väldigt tyst och sval.

Tidigare versioner av alu modellen vet jag var varma, Men jag tror du kan dra paralleller med batteri tid och hur varma de är.

Macbooks fortsätter att prestera bra i köket | Tomeson
Jag snackar om de senaste.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Varför Acer kommer bli seg. Medans Macen inte kommer. Är på grund av alla jäkla virus och skit som hoppar runt på Internet.
Och dom är just programmerade för Windows. Därför segheten.

Men som många säger är det vad du ska ha den till. Spela alla spel kan du glömma på en MAC. Medans Acer står sig riktigt bra i spel för att vara en bärbar. Men om du ska ha den som en vanlig dator och pyssla om. Är MAC:en ett bra altenativ.

Har både Windows, Linux och OSX. Men använder aldrig OSX. Gillar inte verkligen inte deras produkter. Det ända som är godkänt är Ipod. Från min sida. Men alla kan inte gilla allt.

Lycka till med valet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Varför Acer kommer bli seg. Medans Macen inte kommer. Är på grund av alla jäkla virus och skit som hoppar runt på Internet.
Och dom är just programmerade för Windows. Därför segheten.

Men som många säger är det vad du ska ha den till. Spela alla spel kan du glömma på en MAC. Medans Acer står sig riktigt bra i spel för att vara en bärbar. Men om du ska ha den som en vanlig dator och pyssla om. Är MAC:en ett bra altenativ.

Har både Windows, Linux och OSX. Men använder aldrig OSX. Gillar inte verkligen inte deras produkter. Det ända som är godkänt är Ipod. Från min sida. Men alla kan inte gilla allt.

Lycka till med valet.

Mac. Det heter Mac, av Macintosh. MAC är inom datorvärlden en förkortning för Media Access Control, vilket är en teknik för adressering av nätverksutrustning.

Spel finns det faktiskt en hel del för Mac OS X nuförtiden. Valve har dessutom portat Steam till OS X nu, så lägg ner snacket om att det inte finns några spel till OS X. Visst utbudet är betydligt skralare än till Windows, men spel, det finns det.

PS.
Att ha kört OS X på en Hackintosh != ha använt en Mac. Det är lite som att ladda hem en dåligt piratkopia av en film och sedan klaga på filmen. DS.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Prisjakt listar iaf 206 st. spel till Mac, så som föregående talare säger. Den som hävdar att spel på en Mac inte går är ute och cyklar helt enkelt, så klart inte lika brett utbud som till PC, men det är inte själva poängen heller.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kan ge dig lite av min nyvunna åsikt. Jag har använt PC sedan -97, självlärd, + kurs på ett supportföretag där jag sedan jobbade. Har således alltid känt mig rätt "hemma" på Win, och allt var frid och fröjd, man var nöjd med det man hade. För ca 6 månader sen började min senaste (3 år gammal ASAS F3JA) bärbara ge upp, plasten sprack, låset till luckan var trasigt, glapp kontakt till skärmen, batteriet var slut mm, mm...
Började då snegla på Apple, jag hade aldrig tagit i en Apple produkt, men tyckte de såg seriösa ut. Har ägnat många timmar åt att titta på reviews på youtube, läst tester, plöjt igenom forum, lusläst apple.som. Var till slut övertygad om att en MacBook Pro var det jag ville ha.
Slag i saken, beställde den nya MBP 13", dyr som få, men det skulle man förstå när man fick den hade jag läst... Idag dök den upp. Jag behövde inte ens packa upp den innan jag fattade vad man betalade för, det andas kvalitet ända ut i kartongen.
Nu har jag lekt med den hela dagen, och kärleken bara växer, kan inte fatta att man har använt en plastleksak med windows installerat i åratal....
Kvaliten på höljet, TB, styrplattan, skärmen, laddkabeln, magic mouse som jag köpte till, listan kan göras lång.
Har nu galma ASUS'en och MBP'n bredvid varandra för att föra över filer via USB-sticka, och ASUS'en känns som ett skämt, och den kostade ändå 14 000:-
Har inte stött på ett enda problem än, filmer, bilder, filer, allt är bara att föra över, och det fungerar i Mac'en.
Visst är det ovant med OSX, men det är så läckert, och inte så svårt att förstå.

Kommer aldrig någonsin att köpa en PC igen.

Permalänk
Medlem

Svårt att fatta poängen där eller trampade jag på en känslig tå kanske?

Skrivet av Sergeant44:

Inte dom här bedrövliga bil & dator jämförelserna nu igen.
Större idioti till jämförelse är svårt att hitta. Vet du inte varför?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Svårt att fatta poängen där eller trampade jag på en känslig tå kanske?

Okej, om du köper en plastig bil utan styrsystem, ful interiör och obekväma säten med en stark motor, go for it.

Ja, att jämföra med bilar är rätt fånigt.

Permalänk

OSX > Win7 nuff said

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Skrivet av hottuna:

Kan ge dig lite av min nyvunna åsikt. Jag har använt PC sedan -97, självlärd, + kurs på ett supportföretag där jag sedan jobbade. Har således alltid känt mig rätt "hemma" på Win, och allt var frid och fröjd, man var nöjd med det man hade. För ca 6 månader sen började min senaste (3 år gammal ASAS F3JA) bärbara ge upp, plasten sprack, låset till luckan var trasigt, glapp kontakt till skärmen, batteriet var slut mm, mm...
Började då snegla på Apple, jag hade aldrig tagit i en Apple produkt, men tyckte de såg seriösa ut. Har ägnat många timmar åt att titta på reviews på youtube, läst tester, plöjt igenom forum, lusläst apple.som. Var till slut övertygad om att en MacBook Pro var det jag ville ha.
Slag i saken, beställde den nya MBP 13", dyr som få, men det skulle man förstå när man fick den hade jag läst... Idag dök den upp. Jag behövde inte ens packa upp den innan jag fattade vad man betalade för, det andas kvalitet ända ut i kartongen.
Nu har jag lekt med den hela dagen, och kärleken bara växer, kan inte fatta att man har använt en plastleksak med windows installerat i åratal....
Kvaliten på höljet, TB, styrplattan, skärmen, laddkabeln, magic mouse som jag köpte till, listan kan göras lång.
Har nu galma ASUS'en och MBP'n bredvid varandra för att föra över filer via USB-sticka, och ASUS'en känns som ett skämt, och den kostade ändå 14 000:-
Har inte stött på ett enda problem än, filmer, bilder, filer, allt är bara att föra över, och det fungerar i Mac'en.
Visst är det ovant med OSX, men det är så läckert, och inte så svårt att förstå.

Kommer aldrig någonsin att köpa en PC igen.

Riktigt bra skrivet! Hade samma känslor när jag gav upp min Asus a6ja för min MBP

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-