Butiker plockar bort Ace of Sweden

Permalänk
Melding Plague

Butiker plockar bort Ace of Sweden

Tre tunga återförsäljare plockar bort nätaggregat från Ace of Sweden ur sortimenten efter att det framkommit att modellerna inte håller måttet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Oväntat ! ^^

Skulle dock vara trevligt med en liten kommentar från Ace.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Väntar olidligt på en kommentar från Ace.

Permalänk
Medlem

Det där måste svida i plånboken för Ace.

Permalänk
Medlem

Jag och resten av Sweclocker jublar

Permalänk
Medlem

Underbart att SweC är så respecterade att stora leverantörer som komplett, inet och webhallen gör så här

Stor tumme upp för SweC och självklart till alla som plockar ur ace ur sina sortiment.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

Det där måste svida i plånboken för Ace.

Dom säljer ju fortfarande bra budgetmöss.

EDIT: Men vem vet, dom kanske spränger datorn genom USB-porten.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Inaktiv

Känns som en slags dokusåpa det här med Ace.

And i do indeed fucking love it, brb ska skaffa en öl och övervaka det här med ett stort leende.

Permalänk

Ser fram emot att se hur Ace förklarar denna situationen...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

tja, det var nästan tvunget att det skulle skita sig eftersom de "fuskade" med specifiktionerna... Riktigt korkat av dom imo, hade de hållit sig till vad de egentligen klarade så hade detta aldrig hänt!

Permalänk

Ja om försäljarna var seriösa borde dem gjort egna tester och redan tagit bort dem, men nu när andra gjort jobbet åt dem så slår den slöa girigheten till.... men jag antar att det är bättre än inget.

Permalänk
Medlem

Bra, jag hoppas vi kan få se enbart kvalitetsnätagg som lever upp till specifikationerna inom en inte allt för avlägsen framtid så att oerfarna användare inte måste ta sig genom en djungel av komponenter varje gång de ska köpa en ny dator eller uppgradera en gammal.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

tja, det var nästan tvunget att det skulle skita sig eftersom de "fuskade" med specifiktionerna... Riktigt korkat av dom imo, hade de hållit sig till vad de egentligen klarade så hade detta aldrig hänt!

var inte så säker.
Med den verkningsgraden okända kondingar och bara 75%last för att dö (visseligen enligt vad stod specat på box men ändå)

Jag tror dom hade skiti sig i vilket fall.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Ja om försäljarna var seriösa borde dem gjort egna tester och redan tagit bort dem, men nu när andra gjort jobbet åt dem så slår den slöa girigheten till.... men jag antar att det är bättre än inget.

Haha va? Ska försäljarna prova varenda pryl dom säljer? Vill du verkligen betala för den merkostnaden? Skulle inte tro det.

Permalänk
Medlem

Jag funderar fortfarande på vad som hänt om specifiktationerna hade stämt med nätaggregatet, dvs inte varit missvisande. Hade detta problem uppstått då, eller är kvalititeten till följd av prislappen ändå så otroligt värdelös. 65% verkningsgrad är ju under all kritik...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Tycker alla stora e-handlare kan supporta SweC nätagg tester för o få fler testade

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Rätt ska vara rätt. Tillverkar man skit som man påstår är guld, ja, då får man lida.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Skulle också vilja höra vad Ace säger, dom kommer ju garanterat gå i konkurs haha xD

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Entusiast

Vi som dumt nog investerat i såna här skräpagg... vi borde kompenseras på ett eller annat sätt. Givetvis utan att det kostar inet/komplett/webhallen något. Om inte Ace hostar upp stålarna kanske staten kan göra det? Ta pengarna från vägunderhållningen... de pengarna verkar ju ändå inte användas

En jävla tur att man har det agg som iaf överlever ett test samt att man har det i burken med få komponenter som dessutom inte känns lika viktiga som de i "huvudburken"...

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Dom säljer ju fortfarande bra budgetmöss.

EDIT: Men vem vet, dom kanske spränger datorn genom USB-porten.

Jag har inget emot Ace övriga produkter men visst blir man lite fundersam på om deras övriga sortiment håller lika dålig kvalité som deras nätagg. Spännande med en kommentar sen i vilket fall som helst.

Permalänk
Skrivet av Hamilton83:

Haha va? Ska försäljarna prova varenda pryl dom säljer? Vill du verkligen betala för den merkostnaden? Skulle inte tro det.

Inte ALLA grejer, men när det handlar om en sån sak som ace agg som det varit snack om ett bra tag nu så tycker jag det är en aning slött.

Permalänk
Medlem

Hehe, Nu sitter Ace Of Swden säkert i konferensmöte med olika återförsäljare och dom är nog måttligt irriterade på sweclockers satte dom i skamvrån Men det förtjänar dom också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

Jag har inget emot Ace övriga produkter men visst blir man lite fundersam på om deras övriga sortiment håller lika dålig kvalité som deras nätagg. Spännande med en kommentar sen i vilket fall som helst.

Ja precis, jag tycker de har helt ok chassi-lösningar! Det är just Raw Deal som är deras svarta får, och tyvärr även den produktlinje som flest konsumenter associerar ACE med.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Mmmmyeas... this pleases me.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Hur som helst så kan vi ju konstatera att Sweclockers satsning på testutrustning har blivit lyckad! Först fick vi se tester på de vanligaste köpta nätaggregaten. Sedan visade de vart ACE förhåller sig, än gång för alla. Inte nog med att vi Swecklockare ser detta. Resultaten nådde även Sveriges största nätshoppar som sätter stopp för dumheterna.

TACK SWECLOCKERS!

Permalänk
Medlem

Lite Qtek-varning på dessa nätaggen?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Detta var på tiden! Men borde inte återförsäljarna själva upptäckt felaktigt uppgivna specifikationer och en stor mängd reklamationer, vilket jag antar att det borde vara, på de aktuella varorna? (Reklamationerna kanske inte är så många ändå, i o m att produkten är så billig och att konsumenten inte tycker att det är värt besväret.)

Hursomhelst är det bra att de agerar nu efter att Sweclockers metodiska test visar på att nätaggen från Ace of Sweden är rent skräp!

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk

Helt rätt av butikerna!
Ironiskt nog de enda svenska leverantörerna jag beställt varor från.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Borde inte många butiker märka att just Ace-agg reklameras extra mycket?

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D