"Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"

Permalänk

Någon vänlig själ som skulle kunna sätta ihop en fin speldator för runt 8k från misco åt mig?
Har ingen aning vilka delar som matchar med varandra.
Ett plus är om det finns firewire utgång på den.

Jätte tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Här kommer en 8k-dator från Misco. Med personalrabatten så ligger du ganska när 8k i alla fall:

Hitta lägsta priskombination

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk

Tack så mycket!

Hur får jag personalrabatt?
Kommer den burken att fungera ok även för videoredigering?

mvh Andreas

Permalänk
Medlem

grym speldatorn

Chassi: Cooler master sniper
Nätagg: Corsair hx 850
Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD5
Proccesor: AMD Phenom2 X6 1090T BE
Hårddisk 1: 150GB Western Digital VelociRaptor ICE
Hårddisk 2: 2TB Hitachi Deskstar 7K2000
Internminne: Corsair 6GB (3x2048MB) 1600MHz XMS3
Grafikkort: PowerColor Radeon HD5970 2GB
CPU-kylare: Corsair Cooling Hydro H50 CPU-kylare
CD-läsare: Samsung 22X DL SH-S223C svart
skärm: Acer TFT 24" S243HLbmii LED

Funkar detta system tro?
Avsikten med detta paket är att det ska hålla länge så man slipper köpa en ny dator om två år.

Permalänk
Medlem

Kolla på inlägg #461 i den här tråden:

#10089769

Javisst funkar det att videoredigera på burken också.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av urman:

Chassi: Cooler master sniper
Nätagg: Corsair hx 850
Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD5
Proccesor: AMD Phenom2 X6 1090T BE
Hårddisk 1: 150GB Western Digital VelociRaptor ICE
Hårddisk 2: 2TB Hitachi Deskstar 7K2000
Internminne: Corsair 6GB (3x2048MB) 1600MHz XMS3
Grafikkort: PowerColor Radeon HD5970 2GB
CPU-kylare: Corsair Cooling Hydro H50 CPU-kylare
CD-läsare: Samsung 22X DL SH-S223C svart
skärm: Acer TFT 24" S243HLbmii LED

Funkar detta system tro?
Avsikten med detta paket är att det ska hålla länge så man slipper köpa en ny dator om två år.

Nej, du kan inte ha en AMD-processor i ett Intel-moderkort. Föreslår att du byter till:
Asus M4A88TD-V EVO - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

Och följdaktligen går ner på 2x2 Gb minne.

Sedan klarar du bra med 750W-agget.

Sedan skulle jag nog trots allt satsa på den nya WD Black 2Tb-disken istället för Hitachin.

Så här blir det då:

Hitta lägsta priskombination

Sedan går det ju att diskutera om du verkligen ska ha en så relativt billig skärm till ett sådant monstersystem. För min del är det bortkastade pengar att göra så...

Jag skulle definitivt satsa på Dell UltraSharp U2410 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar istället.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

tack så mycket :)

men det jag tänkte å när jag kollade å skärmar, så utäckte jag att det är flera stycken som inte tycker man kan spela med en skärm å 5ms. därför vänder jag mig till dig Du skulle alltså rekomendera dell u2410 till mitt kommande system? även med tanke på responstiden och priset?:)

Permalänk
Medlem

En repsonstid på 5 ms på en IPS-panel är fullt tillräckligt, medan det på en TN-panel bör vara 2 ms för att klara spel bra. Dock bör man också ta hänsyn till Input Lag, vilket inte alltid syns, vare sig i tester eller specifikationer, men om man letar lite så brukar man hitta.

Kolla bildskillnaden här:

Product Face-Offs Monitors - DigitalVersus

Och Input Lag här:

Product Face-Offs Monitors - DigitalVersus

Dessutom bör man se upp med ghosting/reverse ghosting, så det är inte lätt att hitta "den perfekta skärmen".

Men där är U2410 också "hemma" - Dell U2410 - DigitalVersus

Titta under rubriken "Gaming".

Vill du snåla lite, så är Fujitso Amilo SL3260W duglig (men rätt stor...).

Vill du ha det bästa, så ta nya Eizo Foris FX2431...

Bland TN-panelerna som är riktigt snabba och bra spelskärmar, hittar du Acer GD245HQ och LG W2442PA.

Produktjämförelse hos Prisjakt

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xJom:

En repsonstid på 5 ms på en IPS-panel är fullt tillräckligt, medan det på en TN-panel bör vara 2 ms för att klara spel bra. Dock bör man också ta hänsyn till Input Lag, vilket inte alltid syns, vare sig i tester eller specifikationer, men om man letar lite så brukar man hitta.

Kolla bildskillnaden här:

Product Face-Offs Monitors - DigitalVersus

Och Input Lag här:

Product Face-Offs Monitors - DigitalVersus

Dessutom bör man se upp med ghosting/reverse ghosting, så det är inte lätt att hitta "den perfekta skärmen".

Men där är U2410 också "hemma" - Dell U2410 - DigitalVersus

Titta under rubriken "Gaming".

Vill du snåla lite, så är Fujitso Amilo SL3260W duglig (men rätt stor...).

Vill du ha det bästa, så ta nya Eizo Foris FX2431...

Bland TN-panelerna som är riktigt snabba och bra spelskärmar, hittar du Acer GD245HQ och LG W2442PA.

Produktjämförelse hos Prisjakt

/xJom

Det får nog bli en Acer GD245HQ eller ultrasharpen. Undrar också en sak, tycker du personligen att det är värt med ett 5970 om man spelar relativt mycket men ändå vill ha en riktigt bra speluplevelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av urman:

Det får nog bli en Acer GD245HQ eller ultrasharpen.

Det låter högst vettigt!

Skrivet av urman:

Undrar också en sak, tycker du personligen att det är värt med ett 5970 om man spelar relativt mycket men ändå vill ha en riktigt bra speluplevelse?

Ja, absolut. Alternativet är ju att börja med ett HD5870, och sedan bygga ut med ett till, eftersom HD5970 egentligen är två HD5850 som sitter ihop... Ett annat är HD5770 Tripple-Fire. Men båda dessa alternativ kräver också ett dyrare moderkort, så den setup du har nu ger väldigt mycket bang-for-the-buck på en gång, och är den billigaste (och kanske enklaste) totallösningen.

Se även: xJom.se - Grafikkort

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xJom:

Det låter högst vettigt!

Ja, absolut. Alternativet är ju att börja med ett HD5870, och sedan bygga ut med ett till, eftersom HD5970 egentligen är två HD5850 som sitter ihop... Ett annat är HD5770 Tripple-Fire. Men båda dessa alternativ kräver också ett dyrare moderkort, så den setup du har nu ger väldigt mycket bang-for-the-buck på en gång, och är den billigaste (och kanske enklaste) totallösningen.

Se även: xJom.se - Grafikkort

/xJom

Tackså jättemycket för alla svar! hjälpte mig riktigt mycket! kanske kommer med mer frågor senare

Permalänk

Tjenare.

Om jag går på dina paket från xjom.se och bara beställer från misco så får jag

AMD
Hitta lägsta priskombination

för strax över 7000:- vilka minnen kan jag ta som passar ihop med setupen?

Eller ditt intel i5 7k paket för ungefär samma pris.
Vilket grafikkort som finns hos misco kan man beställa istället?
Hitta lägsta priskombination

Vilken av dessa två tror du passar mig bäst? Datorn kommer huvudsakligen användas till video samt fotoredigering, en del film men vill också kunna spela dagens spel med någorlunda flyt.

Vad ska man mer tänka på att beställa? Kylpasta antistatarmband osv, är det allt man behöver? fläktar och sladdar osv följer med chassit eller? kylfläkt til cpu?

Frågade igår också men jag missade att jag behöver ett OS också och det vore bra om jag landade på ca 8000:- inkl os.

Tacksam för svar.
Andreas

Permalänk

Hej, jag har med hjälp av den här tråden plockat ihop den här datorn på inet:

Ser det bra ut? Jag är mest osäker på grafikkortet. Vad menas med PCS+? Är skärmen bra? Jag har w7 och datorn är till för spel.

Tack på förhand!

Visa signatur

RaaaaaaaaR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xJom:

Ja, om du ska ha OS med, så blir det något sånt här:

Hitta lägsta priskombination

Gick lite över budget, men det finns ju billigare chassin...

Tack för ett snabbt svar, jag glömde att säga att jag skulle vilja beställa det från Inet.se.
Skulle du kunna bygga ihop en dator med motsvarande delar därifrån, då dom inte har alla du listade?
Såg även att det inte finns något ljudkort, men det kanske finns inbyggt i något annat?
Ber om ursäkt för besväret.

/Hidoi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperactive:

för strax över 7000:- vilka minnen kan jag ta som passar ihop med setupen?

OCZ Platinum LV 1333 MHz CL7 - då blir det så här: Hitta lägsta priskombination

Skrivet av Hyperactive:

Eller ditt intel i5 7k paket för ungefär samma pris.
Vilket grafikkort som finns hos misco kan man beställa istället?

Gigabytes HD5770.

Så här blir det då: Hitta lägsta priskombination

Skrivet av Hyperactive:

Vilken av dessa två tror du passar mig bäst? Datorn kommer huvudsakligen användas till video samt fotoredigering, en del film men vill också kunna spela dagens spel med någorlunda flyt.

Intel-burken.

Skrivet av Hyperactive:

Vad ska man mer tänka på att beställa? Kylpasta antistatarmband osv, är det allt man behöver? fläktar och sladdar osv följer med chassit eller? kylfläkt til cpu?

Antistat-armband bör du ha. Fläktar och sladdar följemr med moderkort och chassi. Kylfläkt följer med CPUn.

Skrivet av Nightfish:

Ser det bra ut? Jag är mest osäker på grafikkortet. Vad menas med PCS+? Är skärmen bra? Jag har w7 och datorn är till för spel

Ser mycket bra ut. Identiskt med ett paket för en eller två sidor sedan. PCS+ är PowerColors förbättrade kylare (Professional Cooling System - PowerColor Official Website - Graphics, Cases, Power Supply)

Skärmen är mycket prisvärd.

Skrivet av Hidoi:

Tack för ett snabbt svar, jag glömde att säga att jag skulle vilja beställa det från Inet.se.
Skulle du kunna bygga ihop en dator med motsvarande delar därifrån, då dom inte har alla du listade?
Såg även att det inte finns något ljudkort, men det kanske finns inbyggt i något annat?
Ber om ursäkt för besväret.

Inget besvär - fixar en likvärdig (men då något sämre prestanda) på Inet. Ljudkrets är inbyggd på moderkortet och det duger för "husbehov". Det är bara om du ska koppla ut på HiFi-anläggning/HiFi-högtalare, eller är mycket känslig för ljud som du behöver externt ljudkort.

Lite sämre prestanda på grafikkort, men uppgraderingsvänlig till CrossFire istället.

Hitta lägsta priskombination

Givetvis kan du också ta uppgraderingspaketet istället för minne, moderkort och CPU i länken ovan - https://www.inet.se/artikel/5308652/uppgraderingspaket-amd-ph...

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk

Några sista frågor innan jag beställer.

Har jag fått med allt?

Kommer den prestera ok med dagens krävande spel?

Ser ut som moderkortet saknar firewire ingångar, viktigt då jag för över video. Ska jag byta moderkort eller köpa ett firewirekort och sätta i?

Skulle gärna vilja ha ett Antec three hundred istället då det är mycket snyggare. Är det bara att välja det istället?

Klarar jag mig på 450w? Skiljer bara 60 kr upp till 550w.

Tack så mycket för din hjälp xJom, ovärderligt.

Permalänk
Medlem

Tjena tjena, ska hjälpa min kompis med att välja en speldator som det ska spelas MW2, BC2 med mera.. Har plockat ut den här: Produktlista - oscarj men undrar ifall det är något som kan göras bättre/är onödigt. Tror ni man kan få ett 5830 i den budgeten? Önskar också att Fractal Design R2 får vara kvar, men det är inget måste. Tack!

EDIT: Vad tror ni om det här? Produktlista - Ny produktlista

Vad tror ni om pixmanias' 5830 för typ 1750?

Lade till en länk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperactive:

Har jag fått med allt?

Ja.

Skrivet av Hyperactive:

Kommer den prestera ok med dagens krävande spel?

Ja.

Skrivet av Hyperactive:

Ser ut som moderkortet saknar firewire ingångar, viktigt då jag för över video. Ska jag byta moderkort eller köpa ett firewirekort och sätta i?

Byt till Gigabyte GA-P55M-UD2 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

Skrivet av Hyperactive:

Skulle gärna vilja ha ett Antec three hundred istället då det är mycket snyggare. Är det bara att välja det istället?

Ja.

Skrivet av Hyperactive:

Klarar jag mig på 450w? Skiljer bara 60 kr upp till 550w.

Ja, men om du skulle vilja byta till ett värstinggraffe, så är det ju inte så dumt att spendera 60 kr till, förståss...

Skrivet av Wilsh:

Tjena tjena, ska hjälpa min kompis med att välja en speldator som det ska spelas MW2, BC2 med mera.. Har plockat ut den här: Produktlista - oscarj men undrar ifall det är något som kan göras bättre/är onödigt. Tror ni man kan få ett 5830 i den budgeten? Önskar också att Fractal Design R2 får vara kvar, men det är inget måste.

EDIT: Vad tror ni om det här? Produktlista - Ny produktlista

Jag skulle ju helst se 1333 MHz CL7-minnen.

Dessutom bör man fundera lite på moderkortet. Det kanske räcker med det jag rekommenderar ovan? Eller om du vill ha ett med USB3 på?

Skrivet av Wilsh:

Vad tror ni om pixmanias' 5830 för typ 1750?

Jag brukar köpa en del grejor från Pixmania. Det där är i alla fall så sjukt prisvärt, att det är värt ett försök. Det blir jobbigt om du ska reklamera det, det är väl det enda... Snabba leveranser har det varit och bra och enkelt att beställa.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xJom:

Ja.

Ja.

Byt till Gigabyte GA-P55M-UD2 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

Ja.

Ja, men om du skulle vilja byta till ett värstinggraffe, så är det ju inte så dumt att spendera 60 kr till, förståss...

Jag skulle ju helst se 1333 MHz CL7-minnen.

Dessutom bör man fundera lite på moderkortet. Det kanske räcker med det jag rekommenderar ovan? Eller om du vill ha ett med USB3 på?

Jag brukar köpa en del grejor från Pixmania. Det där är i alla fall så sjukt prisvärt, att det är värt ett försök. Det blir jobbigt om du ska reklamera det, det är väl det enda... Snabba leveranser har det varit och bra och enkelt att beställa.

/xJom

OK. Ang. pixmania så menar jag att det verkar som de har gjort ett eget 5830, Pixmania Radeon HD5830 HDMI DisplayPort 1GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express) som är rätt mycket billigare. Vad kan man vänta sig för prestanda?
USB3 behövs inte, men menade du att man borde köpa ett bättre moderkort?

Permalänk
Medlem

Och föressten, vad mer är nödvändigt för att bygga en dator? Tänkte beställa ett sånt där anti-statiskt armband och kylpasta, men processorn, är en cpukylare nödvändig eller är det bara att lägga till några fläktar?

EDIT: Tänkte inte överklocka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wilsh:

OK. Ang. pixmania så menar jag att det verkar som de har gjort ett eget 5830, Pixmania Radeon HD5830 HDMI DisplayPort 1GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express) som är rätt mycket billigare. Vad kan man vänta sig för prestanda?

Prestandan är normal, eftersom det följer referensdesign.

Skrivet av Wilsh:

USB3 behövs inte, men menade du att man borde köpa ett bättre moderkort?

Med USB3 eller billigare, menade jag. Om du inte behöver USB3, så satsa på P55M-UD2 istället.

Skrivet av Wilsh:

Och föressten, vad mer är nödvändigt för att bygga en dator? Tänkte beställa ett sånt där anti-statiskt armband och kylpasta, men processorn, är en cpukylare nödvändig eller är det bara att lägga till några fläktar?

EDIT: Tänkte inte överklocka

Anti-statarmband, ja. Det följer med en CPU-kylare med CPUn, och den har en kylpasta på sig, så du behöver inget annat, om du inte ska överklocka.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk

Då var allting beställt.
Tack igen xJom.

Permalänk

Har funderat på att upgradera min dator då dom nya spelen inte är på topp på min dator. Upgraderar från en Intel Q6320 1,86 GHz , 2 GB RAM DDR2 667MHz och ett ATI X1950XT och en 17" skärm.

Nu undrar jag om dessa produkter fungerar tillsammans och är ett bra köp. Om det kommer att fungra bra att spela till exempel BF:BC2 på.
Jag undrar också om mitt PSU på 500 watt klarar av dessa komponeter (NorthQ PSU).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarvsladd:

Nu undrar jag om dessa produkter fungerar tillsammans och är ett bra köp. Om det kommer att fungra bra att spela till exempel BF:BC2 på.
Jag undrar också om mitt PSU på 500 watt klarar av dessa komponeter (NorthQ PSU).

Ja, det ser iofs rätt trevligt ut, men jag tror nog egentligen mer på AMD Uppgraderingspaketet och ett HD5770 för att spela BF:BC2...

Uppgraderingspaket AMD Phenom Black Edition - Inet.se

XFX Radeon HD5770 1GB - Inet.se

NorthQ 500 ska nog palla det.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk

xJoms AMD 8k paket

Hej!

Jag funderar på att sätta ihop en maskin med xJOms AMD 8k paket. Problemet är att jag inte kan bygga själv, så jag kommer låta Inet bygga det åt mig. Två delar fattas hos Inet: Kingston ddr3 minnen och det specifika kortet V3X3D Radeon 5850.

Nu till min fråga: Kan jag ersätta dem med några andra minnen/grafikkort som Inet har hemma? Jag vill ha ett 5850 kort och 4gb i ramminne.

Kanske funkar "PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB COD Modern Warfare 2" istället? Sedan är det bara nya minnen kvar. Resten av paketet har Inet.

Permalänk
Medlem

Ja. Det går bra, men du kommer inte att vara kvar i närheten av 8k...

Hitta lägsta priskombination

Du kanske ska gå på uppgraderingspaketet istället? Det sparar du 200 kr på.

Uppgraderingspaket AMD Phenom Black Edition - Inet.se

plus:

Hitta lägsta priskombination

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Refused726:

Hej!

Jag funderar på att sätta ihop en maskin med xJOms AMD 8k paket. Problemet är att jag inte kan bygga själv, så jag kommer låta Inet bygga det åt mig. Två delar fattas hos Inet: Kingston ddr3 minnen och det specifika kortet V3X3D Radeon 5850.

Nu till min fråga: Kan jag ersätta dem med några andra minnen/grafikkort som Inet har hemma? Jag vill ha ett 5850 kort och 4gb i ramminne.

Kanske funkar "PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB COD Modern Warfare 2" istället? Sedan är det bara nya minnen kvar. Resten av paketet har Inet.

Kör på Powercolors grafikkort och Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz - Inet.se

Permalänk
Medlem

Gigabyte-kortet har inte COD MW2 som medföljande spel och är lite snabbare. Men vill du ha COD MW2, så kan du givetvis ta PowerColor-kortet. Skiljer inte så mycket...

Minnena är dock bättre att ta de som jag länkade till först, eller helt sonika välja uppgraderingspaketet istället.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Skrivet av xJom:

Gigabyte-kortet har inte COD MW2 som medföljande spel och är lite snabbare. Men vill du ha COD MW2, så kan du givetvis ta PowerColor-kortet. Skiljer inte så mycket...

Minnena är dock bättre att ta de som jag länkade till först, eller helt sonika välja uppgraderingspaketet istället.

/xJom

Toppen tack för all hjälp!

Är det stor skillnad på 5770 och 5850? Jag har tänkt att spela Starcraft 2 och Diablo 3, funderar på om det är värt att investera i ett 5850 eller ej.

Permalänk
Medlem

Ja, det är hyfsat stor skillnad. Dock kan jag tänka mig att Starcraft 2 och Diablo 3 inte är jordens mest krävande spel (svårt att sia om Diablo 3...), men det kan ju finnas andra spel (eller för den delen grafikinställningar i Starcraft 2 och Diablo 3) som gör att det ändå är väl värt att investera i HD5850.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.