Valve lanserar Steam för Mac

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Feb 2003
Skrivet av Valiumballong:

Säger ganska mycket om vilken nivå Macs OpenGL-drivare ligger på. Om fler spel ska portas som är mer krävande än Portal så kanske man vill behålla någorlunda hög FPS.

Dessutom så är det här med ett GTX285. Hur många Mac:ar kommer med GTX285? Om skillnaden mellan Windows och MacOS drivrutiner är så pass stora så kanske de Macar (läs: de flesta) som sitter med GPUer från förra generationen - som inte ens då var särskilt snabba - få dra ner på inställningarna rätt rejält. Och det är inte för att de sitter på sämre hårdvara, utan för att de sitter på sämre drivrutiner.

Givetvis, men det är ändock så att det kort (förra generationen) presterar fullt spelbara saker.
Det är ju ingen mänsklig rättighet att ha samma utvecklingsresurser till ett os som inte når upp till 10% av marknaden, då får man ju ta en sådan sak som att köpa ett värre kort för att det ska fungera "bra" såsom pingvinkramarna gör när de väljer hårdvara.

Skulle "rätt" vara "rätt" så borde nvida göra som de gör med quadro-drivarna. Nichade marknader får betala högre pris. Lägger du på ett par hundringar på korten till efi-kapabla kort från nvidia/ati så kan man säkert få lite bättre krut.

Inget är omöjligt, bara det att det omöjliga tar lite längre tid

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Hälsingland
Registrerad
Jan 2002

Trevligt att klienten är släppt. Själv hoppas jag på en Linux-klient.

Fractal Design Define R5 Blackout, Ryzen 3900X, MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi, 32GB DDR4 3000MHz@CL15, 960GB NVMe+2TB SSD+4TB HDD, Gainward 1080Ti Phoenix Golden Sample, Acer X34A + Acer XB271HU + Dell U2713HM + 2x HP ZR24w, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

*tråd rensad*

Jag tog bort några inlägg som bröt mot § 1.6 i reglerna.

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2008

Vet att detta inte riktigt stämmer nu för tiden men bilden fick ändå mig att skratta lite

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Numera Malmö (igen)
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av erdraug:

Vet att detta inte riktigt stämmer nu för tiden men bilden fick ändå mig att skratta lite

Tyckte också den var rolig, men musen är från mitten av 90-talet (inte ens USB utan Apples gamla ADB) och om man nu råkar ha en enknappsmus så kan man ctrl-klicka för högerklick.

Mac Pro (Mid 2010) | 3,33 GHz 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | 32 GB RAM | Radeon RX 5700 XT, 8 GB | MacOS 10.15: Samsung 970 EVO Plus, 1 TB | Windows 10: Samsung 850 EVO, 256 GB | Samsung 850 Pro, 512 GB | WD Black, 6 TB | Seagate Barracuda, 8 TB | LG DVD bränn/Blu-ray läs | 2x USB 3.1 (Gen 2) via Sonnet Technologies Allegro USB-C PCIe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av erdraug:

haha! lite fail att det är en högerklicks-portal när det bara finns vänsterklick

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2007

Nu har Half-Life 2 serien släppts också.

Asus K7M, AMD Athlon Slot A 1000 MHz, 3Dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.