Permalänk
Medlem

mouse_event?

Jag får inte API funktionen mouse_event å funka!
Den ska väl vara till för å bla. kunna simulera ett musklick. Det är iaf det jag vill göra.

Hur ska den användas? Någon som kan skriva ett litet exempel?

Visa signatur

//Brodin

Permalänk
Medlem

#define _WIN32_WINNT 0x0500 #include <windows.h> INPUT command; command.type = INPUT_MOUSE; command.mi.mouseData = 0; command.mi.time = 0; command.mi.dwExtraInfo = GetMessageExtraInfo(); command.mi.dwFlags = MOUSEEVENTF_LEFTDOWN | MOUSEEVENTF_LEFTUP | command.mi.dx = 0; command.mi.dy = 0; SendInput( 1, &command , sizeof(command) );

Det där ska fungera tror jag

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Medlem

tackar, men det var för vb jag ville ha de. glömmde å skriva de!

Visa signatur

//Brodin

Permalänk

http://www.allapi.net/apilist/mouse_event.shtml

'Before you start this program, I suggest you save everything that wasn't saved yet. Private Declare Sub mouse_event Lib "user32" (ByVal dwFlags As Long, ByVal dx As Long, ByVal dy As Long, ByVal cButtons As Long, ByVal dwExtraInfo As Long) Const MOUSEEVENTF_LEFTDOWN = &H2 Const MOUSEEVENTF_LEFTUP = &H4 Const MOUSEEVENTF_MIDDLEDOWN = &H20 Const MOUSEEVENTF_MIDDLEUP = &H40 Const MOUSEEVENTF_MOVE = &H1 Const MOUSEEVENTF_ABSOLUTE = &H8000 Const MOUSEEVENTF_RIGHTDOWN = &H8 Const MOUSEEVENTF_RIGHTUP = &H10 Private Sub Form_Activate() 'KPD-Team 1998 'URL: http://www.allapi.net/ 'E-Mail: KPDTeam@Allapi.net Do 'Simulate a mouseclick on the cursor's position mouse_event MOUSEEVENTF_LEFTDOWN Or MOUSEEVENTF_LEFTUP, 0&, 0&, cButt, dwEI DoEvents Loop End Sub

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem

"mouse_event" fungerar tydligen inte i NT. Så du får använd SendInput istället, som IcE skrev.

Hatar att Microsoft tar bort en massa funktioner hela tiden. Blir att man får skriva dubbel kod för att stödja både 9x och NT! Inget kan de göra bra...

Visa signatur

//cykze

Permalänk
Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem

Vilka operativ system fungerar inte mouse_event på?
Visst dom säger ju att SendInput är att föredra,.

Men det funkar absolut på win2k.
(enligt msdn funkar den ju på typ allt)

Permalänk

2k och xp är ju baserat på nt kärna vad jag vet.....är väl om man vill köra programmet på 9X det blir komplicerat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok så mouse_event() fungerar på NT? Hade för mig att jag hade läst att den inte gjorde det. Men det kanske var att de _rekommenderade_ SendInput() istället då. På win98 fungerar det iaf.

Visa signatur

//cykze

Permalänk

umm....lite lustigt...står ju att mouse_event ska funka både i nt och win95+

kan svära på att jag läste nånstans att mous_event var för nt bara..men tydligen inte

sendinput fungerar i nt 4 och win98....enligt allapi..

Visa signatur