Är i stort behov av ny bärbar dator har kollat nu i några månader men har svårt att välja behöver datorn till lite allt möjligt, spela spel som starcraft 2, diablo 3, mass effect 1-2, lyssna på musik och se på film, vill även lära mig saker som video redigering och mixa musik, så det är det den ska klara av.
Ska flytta utomlands i januari och vara borta några år så vill ha en datorn som som är av bra kvalite och inte krånglar så man behöver skicka hem den på garantin eller liknande, och kommer vara på resande fot mycket, så en som är bekväm och inte alltför tung heller.
Har kikat på följande
Sony Vaio VPC-F12Z1E - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer
Uppfyller allt jag vill ha, men känns lite stor och klumpig, om det nu var rätt dator jag pilla på i affären.
WEBHALLEN.com - Sony Vaio VPC-Z12Z9E/X - Core i7 620M / 8GB / 256SSD / 13.1" TFT / GT 330M / Win 7 Pro
Hade varit drömm datorn, fast priset, för liten hårddisk, ingen blu-ray och möjligtvis för liten skärm säger nog nej.
Har jag för höga krav på datorn? Klarar en billigare datorn för 10 000 - 15 000 det jag vill också?
Har kollat på S och Y serien också, men de verkar helt enkelt för svaga för att kunna klara av spel...
Obs helst bara tips om sony vaio då jag inte betalar moms på sonys produkter.