Era coolaste, snyggaste, häftigaste o roligaste filmklipp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Får ni så där gamla spel att funka på modernt operativsystem eller är det modifierat så att det startar under Windows 7? Jag har Hexen II som jag aldrig kompletterat sedan jag köpte det. Skulle vara kul att att testa det igen. Har visserligen en till dator som är ganska gammal men ändå nyare än vad spelet är. Får se om jag orkar installera in nåt på den datorn

Rekommenderar att du använder en sourceport som heter Hammer of Thyrion för Hexen II. Du får den gamla känslan men med lite finesser som OpenGL support och lite valbara effekter som t.ex skuggor. Väldigt lätt att använda och det står hur man skall gå tillväga med installationen i ReadMe-filen.

Hammer of Thyrion: Hexen II and HexenWorld for Linux, BSD, Unix, Mac OS X and Windows

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fr1dd:

Rekommenderar att du använder en sourceport som heter Hammer of Thyrion för Hexen II. Du får den gamla känslan men med lite finesser som OpenGL support och lite valbara effekter som t.ex skuggor. Väldigt lätt att använda och det står hur man skall gå tillväga med installationen i ReadMe-filen.

Hammer of Thyrion: Hexen II and HexenWorld for Linux, BSD, Unix, Mac OS X and Windows

Ok ska kolla det

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

slänger väll upp mitt MW2 Sniper montage YouTube - Modern Warfare 2 Sniper Montage

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Då kommer mitt första montage! men känns som om man kommer att gå lite i skuggan över HoBb3's montage ^^

YouTube - A MW2 Frag Video

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Upptäckte nyligen Skulltag för Doom 2 och det var riktigt kul. Så det blev ett litet klipp.

[youtube]i8EEYEwy-9I]

Körde på relativt lätt svårighetsgrad.

Skoj att fler lirar Doom fortfarande Jag brukar spela med GZDoom som sourceport fast en smaksak vad man gillar finns lite för och nackdelar med skulltag och GZDoom (ZDoom är typ samma)

De där partical fountains (de blåa gula sakerna som flyger i luften ges en bra annorlunda och bättre grafik i GZDoom)

bland de roligaste megawads jag spelat på senare tiden ligger WOS Whispers of Satan.

Även Boom som sourceport ger vissa Wad's en bra kick där det behövs. dock som alltid måste de flesta Wads måste vara skrivna för rätt kod och Sourceport för att funka optimalt. brukar dock stå i read_me vad som rekomenderas

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fr1dd:

Jo, jag brukar själv också lira Ultimate Doom, Doom 2 och Final Doom med GZDoom. Det var bara det att jag ville testa detta nya invasion mode. Angående partiklarna så är det jag som satt de på round istället för smooth eller square. Däremot så tyckte jag att den alternativa HUD:en i GZDoom var bättre än den som finns i Skulltag (om man nu tycker om sånt).

Här är t.ex ett klipp där jag testar en beta av ett nytt monster i GZDoom som är riktigt coolt faktiskt:

sJZkJOjo72o

Väldigt svart bild på den sista videon

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hunter(Swe):

Ser normalt ut här.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Jo, jag brukar själv också lira Ultimate Doom, Doom 2 och Final Doom med GZDoom. Det var bara det att jag ville testa detta nya invasion mode. Angående partiklarna så är det jag som satt de på round istället för smooth eller square. Däremot så tyckte jag att den alternativa HUD:en i GZDoom var bättre än den som finns i Skulltag (om man nu tycker om sånt).

Här är t.ex ett klipp där jag testar en beta av ett nytt monster i GZDoom som är riktigt coolt faktiskt:

sJZkJOjo72o

Skoj antar att du mappar en del dessutom?
Skoj med nya monstermen tycker det förstör lite av spelet känns som att det inte passar in redigt. har sett ett gäng olika monster och det är väl inga som direkt passar in förutom ett fåtal man kanske kan gilla lite tex motorsågsmän och vanliga undead soliders med andra vapen.

Kände först inte igen banan du lirade hehe

Doomworld -- The definitive source for Doom news, information and development verkar vara en av de största forumen om Doom

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Det är väl typ samma som Doom Rickroller? YouTube - Doom Rickroller - Fast rickrollern är dödligare för spelarens psyke...

Skrivet av Hunter(Swe):

Ljusstyrkan på mina två datorer är helt perfekt. Visst jämför man med den föregående videon som jag laddade upp så är det för att den banan är mycket mer skuggbelagd samt har mörka texturer viket denna inte har.
Men jag vet. Ljusstyrka/Gamma bland användare är som lottonummer så det är helt omöjligt att alla blir nöjda

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Skoj antar att du mappar en del dessutom?
Skoj med nya monstermen tycker det förstör lite av spelet känns som att det inte passar in redigt. har sett ett gäng olika monster och det är väl inga som direkt passar in förutom ett fåtal man kanske kan gilla lite tex motorsågsmän och vanliga undead soliders med andra vapen.

Kände först inte igen banan du lirade hehe

Doomworld -- The definitive source for Doom news, information and development verkar vara en av de största forumen om Doom

Monstret ''Angel of Death'' kommer från ett stort Doom 2 projekt som heter Doom X (The Last Marine var det gamla namnet) och där passar förmodligen monstret in bättre. Kolla upp trailern annars - YouTube - Doom X Trailer Det är nog mer Doom 3 än vad Doom 3 någonsin blev En smaksak dock.

Permalänk
Medlem

köpte ett spel för 3 öre och 4 riskorn under steam rean , som hette beat hazard
spelet är ungefär som gamla goda asteroids eller geometry wars om ni spelat det med en twist, ens vapen styrs av beatet och intensiteten av musiken . en låt är en bana

blev ganska nöjd när jag klarade The prodigy's Take me to the hospital på insane.
måste dock varna folk som har epilepsi , kolla ej på videon! jag skulle vilja påstå att ljuseffekterna är mycket obehagliga för er.

såhär såg det ut i alla fall

YouTube - Beat Hazard :The Prodigy - Take me to the hospital [insane]

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

För de som inte läser Arrowhead-tråden Ihopslängda klipp från ett VIP-uppdrag vi lirade tidigare i veckan.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Där finns lite att bita i.

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

köpte ett spel för 3 öre och 4 riskorn under steam rean , som hette beat hazard
spelet är ungefär som gamla goda asteroids eller geometry wars om ni spelat det med en twist, ens vapen styrs av beatet och intensiteten av musiken . en låt är en bana

blev ganska nöjd när jag klarade The prodigy's Take me to the hospital på insane.
måste dock varna folk som har epilepsi , kolla ej på videon! jag skulle vilja påstå att ljuseffekterna är mycket obehagliga för er.

såhär såg det ut i alla fall
3uqgyED_dfs

YouTube - Beat Hazard :The Prodigy - Take me to the hospital [insane]

Fan vad kul det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Blev en liten kortfilm till igårkväll

oXmyFoT6OZM

Edit: Jag fick ladda upp videon igen efter att ha upptäckt ett drygt stavfel i rubrikerna så ifall någon har citerat mitt inlägg så står det antagligen att videon är borttagen.

Tyckte att den passade bra

Jävlar vilken nostalgi! Fan så kul jag hade med det där spelet en gång i tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Jävlar vilken nostalgi! Fan så kul jag hade med det där spelet en gång i tiden.

Hehe, kul att flera känner lika dant

Över till annat så blev det en gameplay video på Condemned idag. Älskar detta spel djupt och hoppas verkligen på att Monolith eller vem det nu blir återupptar serien och lär sig av alla misstagen från 2:an till en riktigt skön 3:a

Permalänk
Avstängd

Det roliga är ju att jag skjuter på Skagzilla med min rocket launcher = skadar inget.. och det märkte jag ju inte förrens långt senare

CS:S klippet är inte alls mycket redigerat, har bara klippt.. orkade inte göra något åt det ^^

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

För de som inte läser Arrowhead-tråden Ihopslängda klipp från ett VIP-uppdrag vi lirade tidigare i veckan.

QFAkJEw2rfY

vxOSD_o47I0

Det där var var väl ungefär det mest frestande i spelväg jag har sett på länge.

Permalänk
Medlem

En klipp som en kollega ur min systerskvadron slänge ihop.
Spelet är Il2 1946 och utspelar sig på en full real server.

Dailymotion - IL2: SvAF mission on Zeke's - a Gaming video

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Musslan:

En klipp som en kollega ur min systerskvadron slänge ihop.
Spelet är Il2 1946 och utspelar sig på en full real server.

Dailymotion - IL2: SvAF mission on Zeke's - a Gaming video

Fan ni höll ju på att smälla ihop

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Fan ni höll ju på att smälla ihop

Det tillhör tyvärr inte ovanligheterna att en viss förvirring uppstår när fiendeplan blandar sig i formationen

Gäller o titta sig för innan man gör en manöver

Förresten; hur löser jag inbäddning av en videolänk, provat med dailymotion och även med youtube.
Har googlat men fattar inte

//Simon

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Musslan:

Det tillhör tyvärr inte ovanligheterna att en viss förvirring uppstår när fiendeplan blandar sig i formationen

Gäller o titta sig för innan man gör en manöver

Förresten; hur löser jag inbäddning av en videolänk, provat med dailymotion och även med youtube.
Har googlat men fattar inte

//Simon

Du skriver inte in hela länken h**p://www.youtube.com/watch?v=BXg7MoQLI5s, bara filnamnet , alltså allt det som står efter watch?v= i länken och utan * (var tvungen att sätta dit den där för att visa dig).

Exempel från min video:
[*youtube]BXg7MoQLI5s[/youtube]

Jag fick själv fråga första gången

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Du skriver inte in hela länken h**p://www.youtube.com/watch?v=BXg7MoQLI5s, bara filnamnet , alltså allt det som står efter watch?v= i länken och utan * (var tvungen att sätta dit den där för att visa dig).

Exempel från min video:
[*youtube]BXg7MoQLI5s[/youtube]

Jag fick själv fråga första gången

Ok då hänger jag med gällande youtube. Men länken från dailymotion ser ju inte riktigt likadan ut. Där finns ingen "whatch"-kod direkt.

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Musslan:

Ok då hänger jag med gällande youtube. Men länken från dailymotion ser ju inte riktigt likadan ut. Där finns ingen "whatch"-kod direkt.

Har sweclockers support för dailymotion då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej det stödet kanske inte finns. Ajja, får ävl försöka få upp kommande rullar på tuben istället.

Tack för hjälpen iaf!

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

En liten tävling med två av våra traktorer jag och en annan gjorde i Garry's Mod

Den här borde nog duga med.

Permalänk
Avstängd

Min senaste video, enjoy!

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Grymt. Behöver man skriva mer eller räcker det så?