Permalänk

vattenkylning

byggblogg på när jag bygger ihop vattenkylningen

vattenkylning

här är på kylblocket

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

suddiga bilder, men cool bygglogg. kommer följa denna
3/5 *

Permalänk
Medlem

Härligt! Älskar hemmagjorda saker.

Permalänk
Medlem

WOW! de finns altså en till här på SWEC med de moderkortet

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

allt från skarven till kylblocket var underbart

Permalänk
Medlem

Det var sannerligen ett litet äventyr att följa dina bilder, sådant gillas! (även om jag personligen inte fick en uppfattning av helheten)

Bra gjort

Permalänk
Medlem

haha, detta var ju helt underbart. Nästan så jag ville idiotförklara dig först.. Men mot slutet lyckades du övertala mig om att det var helt underbart. Bra jobbat!

Permalänk
Avstängd

Underbar bygglogg ska följas med stort intresse 5p direkt

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Kul bygge ska bli spännande att se temps

Permalänk
Medlem

Det var inte vackert, men det var jävligt ballt

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

det var inte vackert, men det var jävligt ballt

+1

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk

sjukt bra!
mycket mycket roligare att se sånt här i galleriet en "min datorhörna"

ser fram emot de färdiga resultatet!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Galet häftigt! funderat på att göra något liknande som projektarbete i 3an!
Sjukt coolat att du vågade dig på att göra det själv istället för att köpa färdigt!;D

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag får rysningar av obehag i kroppen när jag ser folk göra sånt här.

De finns färdiga vattenkylnings grejer att köpa. Så varför inte bara använda sig av dom?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

De finns färdiga vattenkylnings grejer att köpa. Så varför inte bara använda sig av dom?

Han kanske tycker att detta är kul? Iallafall tycker jag det är mycket roligare och orginellt att titta på detta!

Permalänk
Skrivet av Ant3:

den största anledningen till att ja inte köper de är priset, de ja har nu kostar ca 600:- för allt (slangar och rör)
eftersom att detta va så billigt så kan ja ju lägga pengar på något annat kul

jag gör nästan allt själv (de ja inte kan göra köper ja)

EDIT: jag gillar att ha overkill så jag gör de själv så får ja de som ja vill ha de.

Visa signatur

photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk

jag är inte riktigt säker på att temperaturmätaren stämmer, för så fort jag belastar CPU till 100% går temps upp i ca 60 grader stänger ja då av belastningen så ca en sekund senare är temps nere i 30-40 grader igen.
(på en annan CPU så hade ja inte detta fenomenet)
Men ja har ju en temperaturmätare som ja mäter på kylblocket den är nu 30,6 grader

och inom en senare framtid ska jag ha system som kyler ner vattnet i kyltornet också så de vattnet kommer och ligga på ca 8-10 grader

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinnunen4321:

och inom en senare framtid ska jag ha system som kyler ner vattnet i kyltornet också så de vattnet kommer och ligga på ca 8-10 grader

Glöm inte isolering då:P

Permalänk
Skrivet av zachry:

Glöm inte isolering då:P

ok tack för tipset

Visa signatur

Permalänk

de kanske kan ta upp emot en månad tills nästa update kmr för ska på semester i tunisien. förlåt för att ni får vänta men lägger upp så långt jag har kommit innan jag reser iväg

Visa signatur

Permalänk

Gillar detta. Lite suddiga bilder vilket gör att det är svårt att förstå vissa delar. Gärna även en bild på utomhusdelen.

Visa signatur

Q9550 || Asus P5KC || 4GB DDR3 || Intel X-25 80GB || Radeon HD4870 || Vattenkylt med passiv radiator.

Permalänk

kan lägga upp de senare, men min lillebror råkade bränna pumpen så de får bli o skaffa en Hydroforpump som ger 60l/m (3600l/h). Den ja hade innan gav nog ½l/m (30l/h)
och byta ut alla slangar till ½" istället för de ja har nu är bara 4mm och 2 på vissa ställen
srry för dom suddiga bilderna (har bara min telefon att ta kort med (iphone))

edit: ändrade ngra fel på datan

Visa signatur

Permalänk

jag tror ja kommer hem den 4 aug så de blir o fortsätta med detta projektet då

(kan knappt vänta)

såhär e funderingarna hittills:
på vintern tar jag kyla från våran trappa (ha kopparrör i cementen på trappan)
sommaren tar jag kyla från en 40m djup brunn
denna pumpen har jag tänkt at jag ska ha
Hydroforpump 60 l/min 1100 W

tänkte ha lite kul med färger.

kan tillägga att de e detta kopparröret jag ska anv.

man ser inte så mkt jag vet, men det är ca 75m

Visa signatur

Permalänk

ser fram emot en uppdatering!

Permalänk

såhär blir de, bara ett par dagar kvar tills jag kan börja på detta och fortsätta uppdatera

om det är ngt ni tkr att jag ska ändra är det bara att tipsa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nice en DMX Ser nästan ut som en av Owes gammla..

Permalänk
Skrivet av Zirpelin:

Nice en DMX Ser nästan ut som en av Owes gammla..

ursäkta att ja frågar men vad är DMX?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vänta nu här... du ska alltså använda den gjutna betongen+kopparrören som radiator? Helt sick! Jag gillar det^^

Permalänk

Det här kommer nog vara den sjukaste datorkylningen jag någonsin sett!