Permalänk
Medlem

nüvifone

Dags att hypa Garmins (och Asus) nüvifone A10.

nüvifone

Hade en kille från Garmin här idag och jag måste säga att de har nog fan lyckats.

Det är ingen värstingmobil ala Desire eller ens Legend, men den är funktionell. Egentligen är det en 1690 med Android som du kan ringa på, så det är en riktigt bra navigator. Du kan göra allt som går i en vanlig Androidlur (1.6) med appar, google mail, synk allt som behövs. Det som gör den rätt käck är integrationen med eniro och kartmaterialet. Om en person ringer så kollar telefonen upp adress och frågar om du vill åka dit. Har du ett möte och har lagt in adressen så kollar navigatorn vart det är och sätter du en påminnelse t ex en timme före mötets början så räknar navigatorn ut när du behöver åka för att vara där i tid, den kollar även om det är trafikstörningar och beräknar när du senast måste åka samt varnar en timme före du måste sätta dig i bilen.

En hel del schyssta funktioner alltså. Och ingen hype whatsoever vilket är lite konstigt.

När man köper en nüvifone så kommer den med Android 1.6 men kan uppgraderas från dag ett till den något abskyra versionen 2.0 och det kommer komma en uppdatering till 2.1. Tilläggas bör att Garmin faktiskt brukar sköta sina uppdateringar snyggt, prydligt och för det mesta i utlovad tid.

nüvifone kommer med nülink, alltså koppling till nätet för att söka rätt på platser, trafikinformation you name it. För att uppgradera kartmaterialet skaffar man en Garmin Lifetime precis som vanligt.

Kan ju säga att jag blev lite sugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Dags att hypa Garmins (och Asus) nüvifone A10.

nüvifone

Hade en kille från Garmin här idag och jag måste säga att de har nog fan lyckats.

Det är ingen värstingmobil ala Desire eller ens Legend, men den är funktionell. Egentligen är det en 1690 med Android som du kan ringa på, så det är en riktigt bra navigator. Du kan göra allt som går i en vanlig Androidlur (1.6) med appar, google mail, synk allt som behövs. Det som gör den rätt käck är integrationen med eniro och kartmaterialet. Om en person ringer så kollar telefonen upp adress och frågar om du vill åka dit. Har du ett möte och har lagt in adressen så kollar navigatorn vart det är och sätter du en påminnelse t ex en timme före mötets början så räknar navigatorn ut när du behöver åka för att vara där i tid, den kollar även om det är trafikstörningar och beräknar när du senast måste åka samt varnar en timme före du måste sätta dig i bilen.

En hel del schyssta funktioner alltså. Och ingen hype whatsoever vilket är lite konstigt.

När man köper en nüvifone så kommer den med Android 1.6 men kan uppgraderas från dag ett till den något abskyra versionen 2.0 och det kommer komma en uppdatering till 2.1. Tilläggas bör att Garmin faktiskt brukar sköta sina uppdateringar snyggt, prydligt och för det mesta i utlovad tid.

nüvifone kommer med nülink, alltså koppling till nätet för att söka rätt på platser, trafikinformation you name it. För att uppgradera kartmaterialet skaffar man en Garmin Lifetime precis som vanligt.

Kan ju säga att jag blev lite sugen.

Eller så köper du dig en IPhone eller varlfri Android och installerar CoPilot för 300-500:-, så har du en "riktig" telefon/surfmobil med en riktigt bra GPS programvara med lifetime upgrade på kartorna inkluderat i priset.

Permalänk
Medlem

eller installerar tomtom eller navigon.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Känns som värsta reklamen... Känns som att det finns bättre androidlurar. Pris?

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Har inte android GRATIS google maps navigator (som uppdaterar kartorna gratis) i stock android OS nuförtiden?

Permalänk
Medlem

Tja, ni väljer naturligtvis helt själva. Skulle ju föredra Garmins mjukvara framför tomtoms och navigons any day of the week, men det är ju jag

Än så länge tycker jag inte det finns någon bra navigator till Android som är "lätt" att få tag på (läs market).

Och nej, det är inte mer reklam än när jag gjorde tråden om X10 mini. Däremot är det här en lur jag faktiskt tror på, men vi får väl se den är fortfarande bättre än iPhone så

Permalänk
Medlem

man får ju hoppas de kommer med uppdateringar, snabbare än de fick ut sin egen telefon, med tanke på att de pratat om den i typ 2 år (även om den som nu kom inte var den som va tänkt från början). jag tror personligen de kommer få det svårt att slå sig in, de är helt enkelt för små på mobilmarknaden. men det är ju bara vad lilla jag tror.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Kommer förmodligen bli populär som jobbtelefon för företag som är ute och åker halvmycket bil. Om de lyckas hålla nere priset dårå.

Permalänk
Avstängd

darkmoon: jag hoppas att du inte missförstår mig här, har absolut inget mot reklam. Det är så företag får ut sina produkter och tjänar sina pengar för att utveckla nya osv...

Men din inlägg låter som en ren beställning jobb (reklam betalt av Nüvi ? ) vilket jag inte heller har inget emot men det som stör mig är när man inte berättar om det utan försöker smyga in det. Smygreklam är den rätta termen gissar jag

Min frågga till dig är: Jobbar du eller får du nån form av ersätnning för dina inlägg om produkten ifråga ?
Hoppas du inte tar illa upp men din inlägg är väldigt informativ. Kanske lite väl mycket, och perfekt formaterad (i brist på bättre ord) som forumreklam.

Om jag har fel ber jag om ursäkt och föreslår marknadsföring som karriärval, du har talang för det

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

den är fortfarande bättre än iPhone så

Nej. Den är ett desperat försök att komma "back in the game" :p. But that's just me, har lite fördomar mot telefoner som känns stela och lite tröga i menyerna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av darkmoon:

den är fortfarande bättre än iPhone så

Ser inte ett enda sätt den är bättre än Iphone.
Om du ska jämföra så ta iaf en bra mobil som galaxy S.
Inte detta möget, visst denna kanske lämpar sig till vissa företag men inte mer än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

man får ju hoppas de kommer med uppdateringar, snabbare än de fick ut sin egen telefon, med tanke på att de pratat om den i typ 2 år (även om den som nu kom inte var den som va tänkt från början). jag tror personligen de kommer få det svårt att slå sig in, de är helt enkelt för små på mobilmarknaden. men det är ju bara vad lilla jag tror.

Sant... de brukar ju vara snabbare med uppdateringar än åtminstone HTC, men det är klart att det är rätt sunkigt att det inte är 2.1 i den än. Det är det visserligen inte i X10:an heller, vilket är ännu märkligare

Skrivet av Kolmodajn:

Kommer förmodligen bli populär som jobbtelefon för företag som är ute och åker halvmycket bil. Om de lyckas hålla nere priset dårå.

Ja, det är väl där den stora målgruppen ligger antar jag. Känns alldeles för mycket som reklam om jag listar priset, men de har sagt att alla ska hålla samma pris, även ställen som netonnet, så det kommer inte vara nån skillnad var man än köper den.

Skrivet av Redzo:

darkmoon: jag hoppas att du inte missförstår mig här, har absolut inget mot reklam. Det är så företag får ut sina produkter och tjänar sina pengar för att utveckla nya osv...

Men din inlägg låter som en ren beställning jobb (reklam betalt av Nüvi ? ) vilket jag inte heller har inget emot men det som stör mig är när man inte berättar om det utan försöker smyga in det. Smygreklam är den rätta termen gissar jag

Min frågga till dig är: Jobbar du eller får du nån form av ersätnning för dina inlägg om produkten ifråga ?
Hoppas du inte tar illa upp men din inlägg är väldigt informativ. Kanske lite väl mycket, och perfekt formaterad (i brist på bättre ord) som forumreklam.

Om jag har fel ber jag om ursäkt och föreslår marknadsföring som karriärval, du har talang för det

Sant att jag jobbar i butik och säljer den, men det var faktiskt inte menat som reklam Däremot tyckte jag det var lite konstigt att det inte fanns en enda tråd om den här produkten som ju faktiskt är åtminstone lite speciell på mobilmarknaden. Jag får ingen som helst ersättning från garmin, jag jobbar inte ens på provision på jobbet. Däremot får vi ju som butik lite mer insight i produkter än vad gemene man får i vanliga fall och jag tyckte att den borde åtminstone uppmärksammas.

Permalänk
Medlem

Själv har ja garmins gps program på min Vivaz, så ja har nästan en nuviphone med andra ord...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Själv har ja garmins gps program på min Vivaz, så ja har nästan en nuviphone med andra ord...

Fast symbian är ju inte direkt jämförbart med Android

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Fast symbian är ju inte direkt jämförbart med Android

Näe hade bara lust o skriva nånting

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Jag föredrar helt klart Garmins UI framför Tomtom och Navigon, men det känns inte som jag är beredd att nergradera till Android 1.6 bara för att få lite trevligare navigationsfunktioner än jag kan få till min iPhone.