Permalänk
Medlem

Vad stör ni er mest på med eran dator?

Fick lite ryck i fingrarna att starta denna tråd.

Kan börja:

Har just satt på en ny rulle, taggad till tusen men eftersom min laptopmodell har feldesignad kylardel så låter min cpu-kylare som AMD's testlab där man testar 20mm-fläktar gå i 10000rpm. Sjukt irriterande,

Permalänk

Det mesta jag stör mig på med min dator är att det är en Dell och att jag inte kan klocka processorn :/

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad gör den i modifikationsforumet?

Min dator (snarare hårddisken) börjar skära ihop antar jag och det verkar vara utorrentdisken..

Permalänk
Medlem

mitt vita sparkle gtx260 och cpukylaren (zalman 9900cnps)

Permalänk

Det jag stör mig mest på är att den är så djäbla bra så att jag inte har nytta av att uppgradera, tur man har ett gäng datorer så man alltid kan köpa nått(gillar ny hårdvara)

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk

Att jag inte lärt mig överklocka i Asus BIOS än, dvs att det är uppbyggt på ett mycket mer oanvändarvänligt sätt jämfört med BIOS:et på mitt tidigare moderkort (MSI).

Permalänk
Avstängd

Min processor fläkt låter som inåtahelvete och får upp ett felmeddelande ungefär varje timme att den inte fungerar korrekt, fast än att den gör det?

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Inaktiv

Att datorn startar ungefär var 3:e gång - nått laj med vga.sys som inte laddas in ordentligt. Hoppas att det är nått skumt med grafikdrivisen och att det är fixat i nästa release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan9360:

Att jag inte lärt mig överklocka i Asus BIOS än, dvs att det är uppbyggt på ett mycket mer oanvändarvänligt sätt jämfört med BIOS:et på mitt tidigare moderkort (MSI).

du skojar väl? Asus och gigabyte har de enklaste biosen på hela marknaden! msi är krångligt av något! spec diamond serien. har fortfarande mardrömmar om när jag hade p7n diamond och en q6600. massvis med skumma inställningar som behövde vara exakta för att datorn skulle starta när man hade pillat på frekvenserna. och då menar jag såklart inte vcore osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vad gör den i modifikationsforumet?

Min dator (snarare hårddisken) börjar skära ihop antar jag och det verkar vara utorrentdisken..

Tyckte den passade mest

Permalänk
Medlem

det man stör sig på just nu är att det enda som hörs är fläkten på kylaren till cpun..o den ska vara tyst sa folket:

Cooler Master Hyper 212 Plus - Inet.se

som som kan ge tips på tyst fläkt? som dock ger bra flås fortfarande?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd

Allt som sitter i skiten.... Speciellt delarna som det står GIGASKIT på

Permalänk

mitt hd 4890 skalar inte så bra med klockning som jag hoppats annars är det väl att kortet också tjuter när fps går över 60 (om jag inte har vsync). tråkigt...

EDIT: å juste! drivrutinerna till mitt X-Fi ljudkort krashar hela tiden. men de fixade jag med specialgjorda drivrutiner men ändå. vill ni inte gå igenom massa skit så köp ingen hårdvara till datorn av creative

Permalänk

p.s. som svar till tidigare inlägg ang. moderkort: har klockat på både gigabyte och asus bios. går inte att klaga, allt finns där man förväntar sig

Permalänk
Medlem

Mer minne, 2 Gb på windows 7 64 bitars (de är för lite) och ett bättre och tystare chassi.

(fractal design R3, tänkte jag fixa, men får störa mig en stund till)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Ljudkortet på mitt ASUS M4A785TD-V Evo, att man inte kan stänga av Stereo Mix, inte vad jag vet iallafall, så när man snackar med polare å lyssnar på musik hör dom allting...

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X4 955BE@3,5 | ASUS M4A785TD-V EVO | 8 GB DDR3 | Sapphire HD6950 1 GB (1536 shaders) | Fractal Design Tesla 650W | Corsair H50 2x Scythe GT 1150RPM | Samsung 840 Series 120GB | Western Digital Green 1TB
Logitech G15 v2 keyboard | Logitech G500 Gaming Mouse
Laptop: HP ProBook 5330m | I3 2350M 2,3 GHz | 4 GB DDR3 | 128 GB SSD | 13" 1366x768

Permalänk
Medlem

Hårddisk "knastrandet" och min mediokra grafikprestanda efter ett 4850 havirera.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

Crosair

Att mitt Corsair TX 750W PSU låter alldeles för högt när jag spelar. Har skaffat extremkylare för mitt 4870x2 kort så det knappt låter. Blir väl till att köpa ny nätdel.

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Skrivet av MackaN_old:

Ljudkortet på mitt ASUS M4A785TD-V Evo, att man inte kan stänga av Stereo Mix, inte vad jag vet iallafall, så när man snackar med polare å lyssnar på musik hör dom allting...

det finns fler alternativ till att fixa det där. om du absolut bara vill bli av med stereo mix så kan du gå in på (om du har svensk version av win7) uppspelningsenheter och högerklicka på stereo mix för att disabla den. du kan ju annars gå in i ventrilo elelr skype eller vad det nu är du använder och byta inspelningsenhet till mikrofon och inte stereo mix. men jag kanske inte vet hela problemet. nog om detta jag stör mig också på den där röda pixeln i mitten av skärmen dum

Permalänk
Skrivet av KlasXpress:

Att mitt Corsair TX 750W PSU låter alldeles för högt när jag spelar. Har skaffat extremkylare för mitt 4870x2 kort så det knappt låter. Blir väl till att köpa ny nätdel.

jag har samma nätagg. konstigt nog så låter mitt knappt :S och jag har moderkortet proppat med pci och pci-e moduler använder väl iallafall lika mycket som du och kör spel i långa sträckor. näst intill knäpptyst. har du garanti?

Permalänk
Medlem

Låst bios så jag inte kan klocka, och att den är totalt värdelös

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv

Att den låter som en snabbt stigande airbus.

Permalänk
Skrivet av JohnEDante:

jag har samma nätagg. konstigt nog så låter mitt knappt :S och jag har moderkortet proppat med pci och pci-e moduler använder väl iallafall lika mycket som du och kör spel i långa sträckor. näst intill knäpptyst. har du garanti?

Nä, tror den har gått ut, har aldrig hört den innan då min förra kylning på grafikkortet förde sånt oväsen så jag märkte inget. Har väl fått ett måndagsexemplat, har testat att rengöra/blåsa bort damm, men ingen skillnad..

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på att jag inte lyckas få datorn tystare. Har insätt att man antingen får bygga en tyst eller en bra dator. Att få både och verkar vara omöjligt eller alldeles för dyrt (vattenkylning). I och för sig så har den en helt okej ljudnivå och överröstas lätt av film/musik även vid tysta partier, men är outhärdlgt att ha igång under natten när jag ska sova.

Permalänk
Skrivet av KlasXpress:

Nä, tror den har gått ut, har aldrig hört den innan då min förra kylning på grafikkortet förde sånt oväsen så jag märkte inget. Har väl fått ett måndagsexemplat, har testat att rengöra/blåsa bort damm, men ingen skillnad..

tråkigt :/ sälj den begagnat och köp en y på samma sätt så kanske du går +-0 lite ondskefullt men, men >:)

Permalänk
Medlem

Ljudnivån garanterat

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Skrivet av Polomononen:

Jag stör mig på att jag inte lyckas få datorn tystare. Har insätt att man antingen får bygga en tyst eller en bra dator. Att få både och verkar vara omöjligt eller alldeles för dyrt (vattenkylning). I och för sig så har den en helt okej ljudnivå och överröstas lätt av film/musik även vid tysta partier, men är outhärdlgt att ha igång under natten när jag ska sova.

köp en frysbox och bygg i delarna där i dra kablarna ur sidan bara så funkar det nog bra om elräkningen inte är något problem så hahahaha

Permalänk
Medlem

Stör mig som fan på att min dator inte ser ut som och är en Apple!

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Stör mig mest på att jag har en OEM Packard bell dator som inte går att klocka -.- och näst mest att min grafikkorts fläkt ligger på cirka 75 grader i idle och att fläkten går på fullt varv :/ ( Troligen för att ja har ett extremt litet chassi med endast en 80mm fläkt.

Permalänk

Ljudnivån på min gamla Zalman CPU-kylare. Blir nog en H50 nu i höst.

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |