Antennproblem i Iphone 4 inte bara mjukvarufel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekkik:

800 kronor för en iPhone kopia?
Är den gjord av hö och ömtålig som en liten gris?
Vad är kruxet?

Kruxet är nog att den är kass på alla fronter..Men skulle nog inte förvåna mig om den hade bättre signal styrka..

Permalänk

Skulle nog kunna tänka mig att köpa den trots detta "problem". Så länge man vet om hur man inte ska göra så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Angående IPhone 4 så är det ju ganska intressant, folk överväger att köpa en produkt för fullpris trotts att den har kända hårdvaruproblem med att ringa? Hade detta handlat om annat märke så hade det bara skrattats kan jag tänka mig.

Fel. Hade det handlat om ett annat märke hade det knappast uppmärksammats på samma sätt.

Över 4 sidor med samma tjat är vi uppe i nu - "Om man betalar flera tusen för en produkt ska den fungera" osv. Misstolka mig nu inte, för jag instämmer.

Sen så skulle jag vilja se en helt säker källa som rör alla rykten angående Jobs uttalanden till kunder med klagomål osv. Jag har svårt att tro att ett så stort företag, som är så känt för kvalité och whatnot, skulle hantera en klagande kund på ett sådant sätt när det absolut är bättre att möta kunden. De är ju inte dummare än att de inser att sådan information når internet och tusentals läsare. Det är inte för att försvara Apple, för de som alla andra har väl (uppenbarligen) ett och annat skelett i garderoben.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Nämen, apple leker "gömma sanningen" med konsumenterna?
Jag är djup chockad!

Inte får man prata om det heller, apple tar bort trådar med länk till Consumer reports på sina forum

Apple deleting mentions of Consumer Reports' iPhone 4 piece on forums, can't delete your thoughts -- Engadget

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoClue:

Kanska ointressant om ändå samtal bryts när man håller den "fel".

Nej? Högst intressant, en undersökning utan detta är ju inget jag ens skulle överväga att lita på. Är den seriöst utförd bör de ändå ha mätvärden liggandes, och då är det ju bara att beräkna variansen osv.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av slackr:

Öhh va?

Min mbp-laddare har ingen jordanslutning, standard smal EUplugg bara, skulle tro din är likadan...

Det kommer med 2 st kablar/stickkontakter. En längre med Jordad kontakt och en utan om jag inte missminner mig. Men det eliminerar ändå inte behovet av att behöva ha jordade uttag i huset om man vill använda en Macbook Aluminium utan att behöva få ström genom kroppen. Härligt att behöva först betala flera tusen kronor mer för en dator för att sen betala ytterligare flera tusen för att få jordade uttag i huset för att slippa MacBooks gratis Shocktreatment terapi.. Kanske det räknas som en feature från Apples sida.. Som det här med nyaste Iphonen också. Det kan kanske heta "Idrop my connection", mycket praktisk feature för att inte behöva trycka på avsluta samtal knappen

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

All den här skiten från Apple får mig att känna mig ännu nöjdare med min HTC Desire. Visst, den har ingen front-facing kamera och ingen glassig metallram, men för två tredjedelar av priset för en iPhone 4 så får man i alla fall en smartphone som faktiskt är just en smartphone.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk

Att Apple har gjort fel är en sak.
Att Apple inte klarar av att erkänna att de har gjort fel är en annan sak.
Jag störs mer av alternativ två....

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Nej? Högst intressant, en undersökning utan detta är ju inget jag ens skulle överväga att lita på. Är den seriöst utförd bör de ändå ha mätvärden liggandes, och då är det ju bara att beräkna variansen osv.

Ja rigtigt... Vad jag läste verkar dom inte ha mätvärden uppe. Men faktum är att problem finns.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Skrivet av XriXor:

Finns också sånna som inte har problemet, och om du kollar så har 95% AT&T.
Det är ett problem, problemet finns på alla telefoner men problemet är större på iPhone 4, men hur stor inverkan det har här i Sverige vill jag veta när vårat nät är mycket bättre.

Skulle gärna vilja se ett klipp med någon som har Telia/3/Telenor, hur mycket signal man tappar genom att hålla i telefonen.

Har själv testat en iPhone 4 nu, riktigt trevlig men antennproblemet var riktigt tydligt på den jag testade. Signalen dök direkt när man höll den i hörnet och vi var mitt inne i stan. Operatör var Telia. Min kompis sa att det bara var ett visningsfel, hann inte testa själv dock. Riktigt illa att det finns ett sånt fel i vilket fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Här har vi ett klassiskt fall av Reality Distrsion Field där individer personifierar sig med en produkt och skapar en ologisk märkeslojalitet som förblindar allt sunt förnuft. Faschinerande!

Jag kör inte så mycket med min bil så det gör inte så mycket om hjulen trillar av. Att den är snygg väger helt klart up!

Det där med bilen var väl en rejält haltande jämförelse?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem

Rolig läsning det här :>

Jag gillar att samtliga blivit experter på radioteknik

Nu har jag inte läst just den här recensionen, men anandtechs är väldigt tydlig. JA, telefonen tappar massor med signalstyrka om du klämmer den så att du får ont i handen så att radiovågorna inte kommer fram. Men så länge du har en endaste liten plupp så kommer telefonen att fungera som en telefon.

Sen är det här ju inget direkt problem för oss svenskar som har ett väldigt välutvecklat 3G-nät. Enda gången jag upplever dålig signalstyrka (med godtycklig mobiltelefon) är när jag inte befinner mig i en stad.

För min del så får alla gärna tro att telefonen är värdelös och inte värd att köpa. Jag personligen hoppas att folk blir avskräckta av antennproblemet, för det är något vanligt folk har hört talas om. Det gör bara att jag kan lägga tassarna på en telefon tidigare :>

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

haha känn er ägda alla iphone fanatiker så bra telefon va räcker man nuddar på ett visst ställe så sjunker styrkan. Fail !

Permalänk
Medlem
Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11

Permalänk
Medlem

Iphone 4 är ett skämt, ingen kommer köpa den. Förstår inte varför "den ignoranta massan" köper allt som har apple loggan på sig. Att köpa något av apple är som att rösta på SD.....

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoClue:

Ja rigtigt... Vad jag läste verkar dom inte ha mätvärden uppe. Men faktum är att problem finns.

Självklart verkar nått problem finnas, men vi har ingen aning om hur stort och omfattande det är förens de presenterar mätvärden. Hur många telefoner testade de? Hur många test på varje telefon? Jag kommer inte undvika telefonen tills det finns riktig data som man kan ta del av och forma sin egen uppfattning.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av XriXor:

Finns också sånna som inte har problemet, och om du kollar så har 95% AT&T.
Det är ett problem, problemet finns på alla telefoner men problemet är större på iPhone 4, men hur stor inverkan det har här i Sverige vill jag veta när vårat nät är mycket bättre.

Skulle gärna vilja se ett klipp med någon som har Telia/3/Telenor, hur mycket signal man tappar genom att hålla i telefonen.

Med 3 har jag ingen täckning där jag bor alls, detta med telefonen på bordet!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

massor av klagomål, jag hade förvisso inte ens tänkt tanken att pröjsa 10 k för en mobil. men det lär ju inte vara med mening de säljer defekta mobiler.

är ett sånt upprop gällande apples produkter. det är fel på mycket man köper idag. senaste felet var min laptop för 7 k som har värdelöst trådlöst nätverkskort. det är samma sak som dålig antenn på iphone. jag hatar felet, men det är inte bara apple

Permalänk
Medlem

otroligt intresse om mobilen i alla fall, över 100 inlägg på mindre än 12 timmar fast det ä klart, så äre ju alltid näre gäller apple produkter

säger inget om problemet, det är grymt dåligt av apple. MEN det är rätt intressant att se hur många som gillar att snacka om apple, även fast det ä rätt uppenbart att de aldrig skulle köpa en apple produkt, oavsett hur bra den var skulle denna tråd inte handla om apple, skulle det aldrig kommit in så här många inlägg, på så kort tid

för övrigt så ligger iphone 4 på 6-7000 kr i UK, de har några % lägre moms än oss, men mycket mer än så äre inte. så personligen blir jag förvånad om vi snackar om nå 10000 kr som en del tror att den hamnar på här.

GeneT1c: Snälla du, dra inte in SD i detta. du måste ju själv se hur dumt det låter. för övrigt har de ju redan sålt 1,7 miljoner exemplar eller vad det nu va.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneT1c:

Iphone 4 är ett skämt, ingen kommer köpa den. Förstår inte varför "den ignoranta massan" köper allt som har apple loggan på sig. Att köpa något av apple är som att rösta på SD.....

Dummaste inlägget jag läst på länge, du vet väl att typ hela världen kommer att köpa den där telefonen bara för att det är en uppföljare till iphonen som faktiskt var helt klockren.. Sen att rösta på SD vad är det för fel med det då? Är man rasist då eller kastar man sin röst o sjön menar du?

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är nog en smart plan av Apple som snart kommer med en kompletterande produkter som förmodligen kommer att heta Icapåse och som även kommer lansera Apples nya sociala nätverk som gör att Apple folk lätt kommer att kunna känna igen varandra då alla med en ny Iphone 4 kommer ha en vit plastpåse runt handen. Det riktigt geniala med denna produkt är att även de men bacillskräck äntligen kan få del av Iphone och man kommer att se ökade intäkter...

Ja Apple gör det tacksamt för oss icke Applare.

Nu är inte denna typ av antennproblem unikt för Apple utan flera andra företag har gjort denna miss under åren men det är lite besynnerligt att Apple gör denna groda, fast som sagt det kan vara en WAD.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Öhm, har detta inte redan skrivits om (tom här?), redan innan apple släppte mjukvaruuppdateringen?

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

haha känn er ägda alla iphone fanatiker så bra telefon va räcker man nuddar på ett visst ställe så sjunker styrkan. Fail !

konstruktivt inlägg :D:D men vad är nyheten, detta har ju varit rätt känt sen den släptes.

menar inget illa, men rätt kul att se sånna här inlägg, så fort det handlar om apple produkter.
varför detta hat mot apple? det är som jag skrev tidigare grymt dåligt av apple att de missat detta, men jag undrar som sagt om denna "häxjakt" som man nästan kan säga att det är på apple produkter o folk som gillar dem på swec, hade skett om det varit från nå annat företag.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ah och du värkar tro att dom ska sälja ut telefonerna som dom är med den defekten? Alla produkter som tillverkas upptäcker man förr eller senare defekter på som måste åtgärdas, så är det med allt. Så om du tror att alla iphone fanatikers blev "ägda" så har du fel. För det där är ett problem som dom lär fixa ganska fort. så det är inte så mycket "fail" med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneT1c:

Ingen kommer köpa den? Haha! Vem är det som är ignorant?

Det är många teknikintresserade som köper Apple-prylar. Ni insöade här på Swe verkar tro att det bara är icke-tekniska som köper Apple-prylar. Hur insatta är ni egentligen?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av star-affinity:

Ingen kommer köpa den? Haha! Vem är det som är ignorant?

Det är många teknikintresserade som köper Apple-prylar. Ni insöade här på Swe verkar tro att det bara är icke-tekniska som köper Apple-prylar. Hur insatta är ni egentligen?

Snäll ock fin där! De flesta har nog inget problem med Apple när det gäller hårdvaran utan det är att man blir låst till deras butiker så fort man vill ha något till sina grejer och detta retar många plus att det finns människor som blir så trogna Apple att de upplevs som fanatiska och jag personligen stannar så lång från Apple jag bara kan på grund av detta.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Det är lugnt, det kommer snart en Iphone 4,5 där antennerna fungerar som dem ska! Så kommer alla prisa Apple igen för deras fantastiska produkter och innovation.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av XriXor:

Finns på YouTube: YouTube - Skrufve.se: iPhone 4 - antennproblemet

Permalänk
Medlem

... eller så kan man ta sig i kragen, kamma sig och hålla telefonen på ett normalt sätt så länge under tiden de funderar ut en lösning.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför detta blir så stort.. Håll en hand hårt runt en 3G eller 3GS så upplever ni samma sak.

Min Nexus One är nästan värre.