Permalänk

Skapa flashvideo på webbsida?

Jag har en video i WMV-format (Kan få den i MPG eller AVI också) som jag skulle vilja sätta in på en webbsida där den börjar spela upp så fort den buffrat ~3 sekunder eller så.

Videon ska börja autospela och inte ha några menyer, varje pause eller play-knapp.

Hur ska jag gå tillväga?

Permalänk
Medlem

Låt bli. Autospelande videor är illa nog, att inte kunna kontrollera dessa är ännu värre.

Permalänk

Ditt svar hjälpte mig tyvärr inte alls.

Men det spelar inte så mycket roll om det är med eller utan knappar, huvudsaken är att jag får in videon på sidan i flash-format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spottkopp:

Ditt svar hjälpte mig tyvärr inte alls.

Det var inte tänkt att hjälpa; det var tänkt att få dig på andra tankar.
Sidor som autospelar saker och dessutom inte låter mig stänga av det lämnar jag mycket snabbt. Majoriteten av alla besökare din sida har kommer göra samma sak.

Skrivet av Spottkopp:

Men det spelar inte så mycket roll om det är med eller utan knappar, huvudsaken är att jag får in videon på sidan i flash-format.

Flowplayer.

Permalänk

Jag skiter i det. Undersökningar har visat att folk köper mer produkter om de tvingas lyssna igenom en presentation.
Och om det ger mig mera pengar så skiter jag i hur många som inte gillar det.

Tack för Flowplayer, ska kika på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spottkopp:

Jag skiter i det. Undersökningar har visat att folk köper mer produkter om de tvingas lyssna igenom en presentation.

Jag antar att dessa "undersökningar" är väl grundade och korrekt utförda, samt att de handlar om just hemsidor? Skulle inte tro det (såvida du inte kan länka till dessa påstådda undersökningar). Jag sitter ofta och lyssnar på musik när jag surfar, och det är fan det värsta som finns när någon hemsida plötsligt ska spela upp nån generisk bakgrundsmusik i samband med nån hemsk reklam.

Permalänk
Medlem

fan va TS gav mig idéer.. Vet någon av er vart jag kan lägga upp en enkel hemsida för att lägga upp videoklipp från mobilen, som eventuellt visas i flashformat eller så? hade varit grymt, då ja inte vill lägga upp personliga videos på facebook, utan vill ha kontroll över mitt eget material.. hade varit schysst

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Skrivet av You:

Jag antar att dessa "undersökningar" är väl grundade och korrekt utförda, samt att de handlar om just hemsidor? Skulle inte tro det (såvida du inte kan länka till dessa påstådda undersökningar). Jag sitter ofta och lyssnar på musik när jag surfar, och det är fan det värsta som finns när någon hemsida plötsligt ska spela upp nån generisk bakgrundsmusik i samband med nån hemsk reklam.

Det handlar om undersökningar där försäljningen gäller eböcker och dylikt, och det är hemsidor det gäller.
Tyvärr kan jag inte länka till undersökningarna eftersom materialet inte är gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spottkopp:

Det handlar om undersökningar där försäljningen gäller eböcker och dylikt, och det är hemsidor det gäller.
Tyvärr kan jag inte länka till undersökningarna eftersom materialet inte är gratis.

Är detta verkligen videopresentationer, eller är det "previews" av böckerna?
Någon form av användarkontroll är ett krav.

Permalänk
Skrivet av You:

Är detta verkligen videopresentationer, eller är det "previews" av böckerna?
Någon form av användarkontroll är ett krav.

Videopresentationer av produkten.

Permalänk
Skrivet av You:

Låt bli. Autospelande videor är illa nog, att inte kunna kontrollera dessa är ännu värre.

Håller med till 100%! Sådana sidor lämnar man så snabbt man kan klicka bort

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||