Åsikter ang. 30k drömpaket.
Hejsan gottfolk, det här blir mitt första inlägg här på Sweclockers. Jag har varit rätt flitig besökare under en tid men inte tagit mig tid att skapa ett konto.
Jag har i alla fall bestämt mig för att köpa, kort och gott, min drömdator. Jag orkar inte med kommentarer ang. den höga budgeten jag har. Detta är mitt val, och så här ska det bli.
Budgeten ligger alltså på runt 30 000 kronor, men jag antar att en tusenlapp eller två åt endera hållet inte spelar någon roll då det trots allt rör sig om en ganska liten summa procentuellt sett.
Jag har inte kompromissat på nånting, och vill ha en så snabb, tyst, snygg och BRA allrounddator som möjligt för pengarna.
Här är vad jag har satt ihop:
Lite kommentarer:
Chassit: Helt enkelt det snyggaste chassit på marknaden idag. Funktionellt och kvalitativt efter vad jag har läst mig till. Dock rekommenderades inte luftkylning. Problem?
Grafikkort: Känns smidigare med ett 5970 klockat att prestera som 5870CF, både utrymmesmässigt och med tanke på kylning. Har alltid varit inne på ATI, kanske är fel? Övertyga mig i så fall.
SSD: Enkelt val. Behöver inte systemdisk större än 80gb, och x-25 har ju sitt rykte!
Montering: Självklart hade drömmen varit att bygga detta monster själv, men köper jag en dator för 30 000 kronor så vill jag faktiskt ha garanti på bygget också=)
Så. Vad säger experterna?
Mvh