Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Var är animen i förhållande till mangan, så vi som följer mangan vet hur episkt det är?
Kapitel 500 är ju något att fira annars. Bloody Habanero är söt

http://img571.imageshack.us/img571/2514/habanero.jpg

naruto goes 8 tails

mm se vad madara gör med naruto i sin famn'

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Var är animen i förhållande till mangan, så vi som följer mangan vet hur episkt det är?

Med risk för spoilers så: Pain+konoha

Kommer inte ihåg vilka kapitel det är, men du bör förstå.

På tal om 167, var det sommarvikarier som ritade den eller? Flera scener var riktigt dåligt gjorda.

Permalänk
Medlem

det var en duktig man som gjorde det

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Ah, Seitokai Yakuindomo var ju riktigt roande. Fast man kanske ändå skulle gå i ide tills fortsättningarna på Arakawa och Bakemonogatari kommer.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Men varför måste det komma nytt nu mitt i p&l och jag känner att jag har 0 koll och massor med grejer att kolla på.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket ny och bra anime denna månaden...

- Sekirei ~ Pure Engagement
- Highschool of the Dead
- Nurarihyon no Mago
- Seikimatsu Occult Gakuin
- Seitokai Yakuindomo
- Shukufuku no Campanella
- Tono to Issho
- Ookami and the Seven Companions
- Mitsudomoe
m.m.

Men det bästa av allt:). Den 17:e släpps något jag har väntat på länge, länge, länge Cat Shit One CAT SHIT ONE - THE ANIMATED SERIES

Permalänk
Medlem

Highschool of the Dead kan bli bra. Första avsnittet ger iaf en antydan om att det kommer bli rätt porrigt

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Highschool of the Dead kan bli bra. Första avsnittet ger iaf en antydan om att det kommer bli rätt porrigt

Ohhh yeahhhhh my brother from another mother

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Väldigt mycket ny och bra anime denna månaden...

Men det bästa av allt:). Den 17:e släpps något jag har väntat på länge, länge, länge Cat Shit One CAT SHIT ONE - THE ANIMATED SERIES

Ja, det är sannerligen på tiden.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Men det bästa av allt:). Den 17:e släpps något jag har väntat på länge, länge, länge Cat Shit One CAT SHIT ONE - THE ANIMATED SERIES

Härligt att höra! Känns som att man har väntat i en evighet på att den ska komma.

Permalänk

Yesssssssss! Idag kommer naruto 168 ! *längtar*

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

ah det enda som var bra var 4th hokage

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Vafan är det här grabbar? Liksom naruto när det finns highschool of the dead.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Vafan är det här grabbar? Liksom naruto när det finns highschool of the dead.

Ord! Highschool of the dead, är en av sommarens höjdpunkter.

Permalänk
Skrivet av saaade:

ah det enda som var bra var 4th hokage

Tyckte allt var bra! Men 4th hokage var fan epic

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Yesssssssss! Idag kommer naruto 168 ! *längtar*

Avsnitt 169 är läckt, dock är det i sämre kvalité

Kom igen måndag, vill ha 3:e avsnittet av Highschool of The Dead ^^

Permalänk
Skrivet av No0Vad:

Kom igen måndag, vill ha 3:e avsnittet av Highschool of The Dead ^^

Även om jag är grymt sugen på att se det vill jag helst se den med sub :< Så måste vänta tills torsdag!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Postiljonen kom med ett avlångt paket.

Happ, då var sommaren räddad.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Åh jag vill beställa men dels är det funi och dels kommer en faktura från hobby search på ett par tusen

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Åh jag vill beställa men dels är det funi och dels kommer en faktura från hobby search på ett par tusen

Ah, ibland har man inga bra valmöjligheter om man vill visa vad man gillade på det enda sättet som räknas. Det bästa hade väl varit att skaffa de nio japanska DVDerna när de släpptes för tre år sen eller så. Å andra sidan får man ganska många licens-DVDer för tre tusen spänn... åtminstone om man beställer på nätet.

Vad gäller rent stödköp så är det nog Hidamari Sketch som gäller. Trots dåliga licens-DVDer så har folk plockat på sig dem i förhoppningen att framkalla en licensiering av den tredje säsongen så att en fjärde kanske blir till, nån gång nästa år... kanske.

Med Axelmusics nästangratisfrakt så har jag nu en ännu längre DVD-backlog att beta av, om det blir inneväder nån gång.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aake:

Postiljonen kom med ett avlångt paket.

Happ, då var sommaren räddad.

Seto no Hanayome är grymt bra

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Naruto 169 läckt, med sub o allt ! Skutt happy!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

En fråga till er experter. I vilken ordining ska man se Neon Genesis Evangelion? Har böjat att se originalserien men sen då? Verkar ju finnas en uppsjö av alternativa slut och andra relaterade filmer. Tips vore tacksamt!

P.S. sjukt bra serie hittis

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

En fråga till er experter. I vilken ordining ska man se Neon Genesis Evangelion? Har böjat att se originalserien men sen då? Verkar ju finnas en uppsjö av alternativa slut och andra relaterade filmer. Tips vore tacksamt!

P.S. sjukt bra serie hittis

Den senaste beskrivningen involverade något av en cirkel där de olika serierna och sluten placerades i en ändlös loop. Innan Rebuild var det något Z-format.

De praktiska skillnaderna mellan originalserien och Rebuild är:

  • Hideaki Anno är inte deprimerad (I originalserien symboliserades han av Shinji, i Rebuild av Gendo).

  • Hideaki Anno är numer förhållandevis nykter (relaterat till ovan nämda depression).

  • De har galet mycket pengar att bränna.

  • Glöm Asuka och Rei, det är Mari som gäller.

...Och det enda jag sett av Evangelion är öppningen och den därna välkoreograferade balettfajten. Trots erbjudanden om att låna VHS-band på det glada nittiotalet.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Men ska man se det riktigt ser man först orginalserien, sen end of evangelion som visar avsnitt 25 & 26 på ett annat sätt. Skit i death and rebirth då det är avsnitt 1-24 på 1½ timme. Sen se Rebuild filmerna.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Är det NGE 1.11 You are (not) alone och 2.22 You can (not) advance som är Rebuild?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Ja, x.0 är bioversionerna, x.0x är bioversionen på dvd/bd och x.xx är extended versionerna.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Neon Genesis Evangelion är lite som Nvidia med sina namnbyte... en jävla röra helt enkelt..

Permalänk
Medlem

Fast i olikhet med Nvidia så är ju faktiskt NGE Rebuild något bra!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Så svårt är det ju inte. 1.0 kom först, sen kom 1.01 och sist 1.11.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.