Permalänk
Medlem

Lg 42" har full hd och klockren bild.. för 4500

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Någon som vet något om LG 42PJ350N? Har börjat kolla på plasmor då jag inte har råd med några HDkanaler, eller ens digitalTV..

Jag har en, dock utan "N'et", fungerar mycket mycket bra. Bara att pm'a om du har någon specifik fråga.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Skrivet av Tullingz:

Är det bara jag som har fått för mig att LG och Andersson är rena skiten? Kort livstid och sämre tv, dock lite billigare.
Letar också efter en tv i samma storlek för samma peng och känner mig helt bortblåst. Ingen som har lite nyare heta tips?

LG 42LD420 42" LCD-TV FULL-HD - Stilren platt-tv med Full-HD upplösning - Produktinformation den är det enda jag hittar nu, men det är en LG. Funkar dem fint eller är det skit.

jag har den tven själv och den är riktigt bra, finns ingenting att klaga på. är riktigt nöjd,
den levererar HD helt felfritt och riktigt fint, även SD matrial blir bra, responstiden är även den bra, så alla som ska köpa en ny tv kan slå till på den tycker jag, mer tv för pengarna är svårt att få. komplett har ju ett bra erbjudande också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjapadejdin:

jag har den tven själv och den är riktigt bra, finns ingenting att klaga på. är riktigt nöjd,
den levererar HD helt felfritt och riktigt fint, även SD matrial blir bra, responstiden är även den bra, så alla som ska köpa en ny tv kan slå till på den tycker jag, mer tv för pengarna är svårt att få. komplett har ju ett bra erbjudande också.

Då undrar man ju vad du har att jämföra med när du säger så?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Skrivet av Gräs-Mannen:

Då undrar man ju vad du har att jämföra med när du säger så?

jadu, jag har sett andra lite dyrare plasma och lcd tves hos kompisar och jag tycker att bilden är minst lika bra på denna lite billigare tven men det kan ju även bero på inställningar och så.

Permalänk
Medlem

Kliar i köpfingret nu alltså. Blir en LG 42LD420 och ett ps3 (Y)

Permalänk
Skrivet av Tullingz:

Kliar i köpfingret nu alltså. Blir en LG 42LD420 och ett ps3 (Y)

det tycker jag att du kan köpa, jag kör själv xbox 360 på den tven och det är grymt fint det finns ju ett speciellt spel läge på den som ska optimera för spel men om man inte gillar det kan man ju ställa in hur man vill ett tips när du ska spela är att stänga av alla bildbehandlings funktioner. tror du kommer bli mycket nöjd det är iallafall jag

Permalänk
Medlem

Behöver man köpa till någon hdmi-kabel eller liknande för bättre bild/ljud eller ska det funka utan om man köper ps3?
Vad för kabel ska man köpa isåfall? :S

Permalänk
Skrivet av Tullingz:

Behöver man köpa till någon hdmi-kabel eller liknande för bättre bild/ljud eller ska det funka utan om man köper ps3?
Vad för kabel ska man köpa isåfall? :S

detta är den bästa HDMI kabeln du kan hitta Komplett.se - Monster Cable HDMI 750HD . men jag tycker inte att det är nödvändigt att köpa sådana dyra kablar, vet inte om det följer med en HDMI kabel när du köper ps3:an, det följde med en HDMI kabel när jag köpte mitt xbox 360

ett tips på en kabel kan vara denna billiga Komplett.se - Skärmkabel HDMI-HDMI M/M 5m jag tycker inte det är sån stor skillnad mellan dyr kabel och billig kabel när det gäller HDMI. jag har iallafall inte sett någon skillnad när jag lånade en sån där dyr kabel av en kompis för o se om det verkligen blev något bättre, men det var iallafall ingenting mina ögon uppfattade. så kör på en billig kabel tycker jag men om inte pengar är nåt problem kan du ju lika gärna köpa den dyrare även fast det inte är någon märkbar skillnad.

Permalänk
Relik 📜

Att köpa svindyra kablar för digital överföring över korta avstånd är inget annat än pengarna i sjön. Köp första bästa kabel på Classe, Kjell, Dustin eller vad som helst.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag har också tänkt inhandla ny TV när sommarlönen kommer, men är ingen expert på området.. Så då vänder jag mig såklart hit. Har funderat på en LG 42LD420 eller LG 42PJ250N, och frågan är då vad som egentligen är bäst? Det kommer att tittas en del på tv och film, och då jag är fattig student har jag inte digital tv för tillfället. Ska man då satsa på plasma? Tacksam för svar, jag känner mig totalt bortkommen på området!

Visa signatur

Patienten är en 65-årig kvinna som ramlade och föll omkull ute på gatan. Fallet komplicerades av att en lastbil därefter körde över henne.

Permalänk
Skrivet av NWB:

Jag har också tänkt inhandla ny TV när sommarlönen kommer, men är ingen expert på området.. Så då vänder jag mig såklart hit. Har funderat på en LG 42LD420 eller LG 42PJ250N, och frågan är då vad som egentligen är bäst? Det kommer att tittas en del på tv och film, och då jag är fattig student har jag inte digital tv för tillfället. Ska man då satsa på plasma? Tacksam för svar, jag känner mig totalt bortkommen på området!

om du inte har digtal tv kan du ju inte få ut HD så då vet jag inte riktigt vad som är bäst men jag äger ju en LG 42LD420 och jag är så inte besviken, både SD och HD kvalitè ser riktigt bra ut jag rekomenderar att du åker till någon affär och tittar på tv apparaterna innan du bestämmer dej, det är ju en smakfråga också, vad man föredrar, jag föredrar till exempel lcd framför plasma, vet inte riktigt varför men så är det hoppas du blir nöjd med det du väljer iallafall.

Permalänk
Medlem

Blev en LG 42LD420. Är väldigt nöjd med den:) Tack för tipsen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Blev en LG 42LD420. Är väldigt nöjd med den:) Tack för tipsen.

Du har inte lust att skriva någon liten minirecension om den? tror det skulle gynna tråden väldigt mycket om du gjorde.

Är själv väldigt intresserad att köpa antingen denna eller en lite dyrare plasma när jag säljer bilen.

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0m0ney:

Du har inte lust att skriva någon liten minirecension om den? tror det skulle gynna tråden väldigt mycket om du gjorde.

Är själv väldigt intresserad att köpa antingen denna eller en lite dyrare plasma när jag säljer bilen.

Mvh Daniel

Jo visst kan jag det. Problemet är väll att jag inte har nåt annat att egentligen jämföra med.

Visa signatur