Permalänk

kanon jobb! vill nästan börja fixa ngt sådant själv med mitt gamla dator

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt! Bunta ihop sladdarna med en strumpa vore trevligt.

Permalänk
Medlem

riktigt jävla nice. så jävla snyggt med att sladdarna går in i burken istället.

5 stjärnor lätt. dum fråga men om du skulle göra en sån till hur mycket pengar skulle du haft för det, och hur mycket kostade det dig typ att köpa alla delar själv?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Hur mycket ska du ha för ett chassie ?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Snyggt 8D

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

mycket pill tillkommer på erstagatan, hoppas bara att du var över till ersta pizzeria några gånger under byggandets gång!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Precis i min stil, extremt snyggt!

Permalänk
Medlem

Galet snyggt! 5p

Visa signatur

[b]|[/b] AMD Phenom X3 8650 2,3 GHz [b]|[/b] Nvidia GTS 250 [b]|[/b] 4 GB DDR2 800 MHz [b]|[/b] Ace Clubs IV 480W [b]|[/b] Windows 7 Professional [b]|[/b] Samsung 2233rz [b]|[/b] D'feldt AudioEnigne 2 [b]|[/b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Bland det häftigaste jag sett. Hur har du gjort för att bocka plåten hemma på det sättet?

Kan LÄTT se denna designen framför mig som massproducerad och ut i våra vardagsrum! I varje fall mitt XD.

Vad kostade kalaset i material? (Bortser alltså arbetstimmar)

Först tänkte jag använda ett rör att bocka mot så att radien blev rätt, men det visade sig att tjockleken på plåten gjorde att böjen blev bra mer eller mindre av sig själv. Jag fick varierande bocka mot en skarp kant och böja plåtarna i luften för hand för att få det som jag ville. Krävdes lite övning, men sen gick det lätt..

Jag är på landet nu och får kolla på kvittona när jag kommer hem. Men det blev säkert dyrare än vad jag tänkt mig från början

Skrivet av 2nuts:

ser riktigt bra ut... ända klagomålet (och det är ju min smak ) (kanske även svårt att utföra vad vet jag.) om plåten skulle vart kromad eller målad svart, de tror jag skulle va riktigt snyggt tillsammans med power knappen och vita sido plåtarna. men men som sagt, mitt egna smak tycke... jäkligt bra jobbat annars!

Jag tänkte polera upp aluminiet först till "krom" glans, men jag tyckte att det blev så snyggt med det borstade så jag struntade i det. Jag har polermedel hemma så jag ska kanske testa det ändå..

Skrivet av ElFeo:

Mycket snyggt! Bunta ihop sladdarna med en strumpa vore trevligt.

Håller helt med Det ända är väl att jag gillar att man ser att alla sladdarna är svarta utom en som är vit. Tycker att det passar bra ihop med resten av lådan

Skrivet av The Mupp:

riktigt jävla nice. så jävla snyggt med att sladdarna går in i burken istället.

5 stjärnor lätt. dum fråga men om du skulle göra en sån till hur mycket pengar skulle du haft för det, och hur mycket kostade det dig typ att köpa alla delar själv?

Skrivet av Medzii:

Hur mycket ska du ha för ett chassie ?

Tack! Ja jag får återkomma när jag kommer hem från landet

Skrivet av Kalasis:

mycket pill tillkommer på erstagatan, hoppas bara att du var över till ersta pizzeria några gånger under byggandets gång!

Haha, ja när jag jobbade som mest så orkade jag inte laga nån mat utan sprang över och köpte Pizza Roligt att du kände igen dig.

Skrivet av Gräs-Mannen:

Ja precis. Fast den med vit led-ring.

Permalänk
Medlem

Mycket bra!
Snacka med killarna på Fractal så kanske de kan börja serietillverka (och ge dig procent så klart...).

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Awesomeness! 5/5

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

mycket bra!
Snacka med killarna på fractal så kanske de kan börja serietillverka (och ge dig procent så klart...).

+1

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

wow. det var stilrent och snyggt som bara den

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Att jag inte sett det här albumet förut!
Skitsnyggt ju Bra jobbat.

Men hur kopplade du in den där strömbrytaren?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt

Permalänk
Medlem

Härligt hantverk och design!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt och cleant, gillade speciellt det att alla sladdarna kom ut på samma ställe! 5p :happy:

Permalänk
Medlem

Imponerande!
Älskar såna här kreationer.

Visa signatur

OSX 10.7.2, GA-X58A-UD3R rev. 1.0, Intel 980X, Corsair Obsidian 800D, Corsair H100, Corsair Vengeance 4x4GB 1600MHz DDR3, Corsair 750TX, ASUS HD6870, Corsair Force GT + Mekanisk disk = ca 4 TB
2x24" skärm

Permalänk

Hur snyggt som helst! Du skulle ju kunna sälja såna chassin

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk
Skrivet av Deodot:

Det började med att min laptop/htpc brann upp, så jag blev tvungen att ta in min hemmabyggda NAS/Hemmaserver och använda den som arbetsstation. Eftersom den ändå stod på 24/7 tänkte jag att skulle vara perfekt att använda servern även som Htpc och surfdator. Skönt att slippa uppstartstider och bara slå på skärmen när man ska kolla internet eller se på en film..

Nu när datorn skulle stå framme dög inte det trächassi jag hastigt snickrat ihop och placerat i garderoben, utan jag ville ha något snyggare. Förutsättningen var att jag inte skulle lägga några pengar på nya, mindre komponenter. Jag hade t ex kunnat använda mig av ett ITX moderkort och ett mindre nätaggregat för att få ner storleken på ett enkelt sätt. Men enkelt är tråkigt

Chassit skulle rymma 6st 3,5 Hdd och en 2,5 hdd som systemdisk. Vara näst intill ohörbart, extremt kompakt och helst riktigt snyggt Efter en omfattande sökning hittade jag inget chassi som passade mig så jag bestämde mig för att bygga ett själv. Däremot hittade jag en enhet från LG som inspirerade till den slutgiltiga formen. Allting är gjort för hand på fönsterbrädet i mitt sovrum med verktyg och material från Claes Ohlson och med tanke på det är jag väldigt nöjd med resultatet.

Efter en hel del pusslande fick jag ihop komponenterna på ett bra sätt. Det blev lite ihopklämt, men temperaturen på hårddiskarna överstiger inte 46 C, vilket ändå måste ses som tillräckligt säkert.

Yttermåtten på det lilla underverket är 13,5cm X 29,5cm X 36cm

HTPC/NAS - Datorbygge

Awesum chassi

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk
Medlem

Får faktiskt säga att det där blev riktigt jäkla snyggt. Men hur är det med vibrationer från hårddiskarna? Måste höras en del eller?

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungklo:

Får faktiskt säga att det där blev riktigt jäkla snyggt. Men hur är det med vibrationer från hårddiskarna? Måste höras en del eller?

Tack så mycket! Nja jag vet faktiskt inte varför det fungerar så bra som det gör. Jag kan knappt höra att diskarna går igång och det blir inga vibrationer som fortplantar sig ut i chassit. Det kanske beror på att allting sitter så jävla hårt ihop. När jag trycker ihop delarna finns det inte en milimeter över någonstans. (Det blev t o m nästan lite för bra. lite trögt ) Vikten blir kanske för stor för att diskarna ska kunna påverka helheten? Sen är det en hel del epoxylim i sidorna som kanske dämpar upp en del. När man knackade på dom efter limningen så lät dom alldeles "stumma". Väldigt annnorlunda iaf från när de bara var aluminumskivor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredras:

Riktigt snyggt!

Tackar!

Håll utkick, snart kommer en ny kreation. Mycket snyggare och bättre genomförd från insida till utsida och med mycket roligare komponenter.

Permalänk
Medlem

Ohh nytt projekt skriv gärna en link om du startar en ny tråd

Permalänk

Haha! Du ä inte klok pôjk! Bra jobbat..

Permalänk
Medlem

OMG! Vi bor typ grannar! Bor lite längre upp på gatan!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

OMG! Vi bor typ grannar! Bor lite längre upp på gatan!

Roligt! Nästa gång ni går förbi så ska jag försöka hinna ställa mig i fönstret och vinka