Permalänk

Fifasen vad snygg den blev

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Shitpomfritt! riktigt snyggt hantverk. 5/5

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Tänkte ge en 9 pga den halvtaskiga perforeringen, det enda jag kunde klaga på... men vafan, om någon ger sig på att borra hundratals hål för hand så ska man inte straffas för det! Så det fick bli en 10:a
Jag är imponerad över resultatet, inte minst med tanke på förutsättningarna. Älskar den avskalade och smakfulla designen.

Får vi kanske se en storebro snart?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

snyggt som fan, du gjorde ett bra jobb med att borra hålen även om de inte är 100% raka. Snyggt iaf 5/5p lätt

Permalänk
Medlem

grymt snygg låda och ide med limmningen, men givetvis kan jag inte riktigt hålla med att det är snyggt med kablarna kommer ut sådär tycker det är jättefult, men väldigt unikt iallafall.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Sjuuuukt snygg.

Permalänk
Medlem

Tacktacktack för all uppskattning och alla fina betyg! Efter allt slit så känns det fruktansvärt roligt att så många gillar det. Det är nästan så att det överträffar att ha själva datorn

Skrivet av DunkenN:

vart har du köpt knappen???

Knappen köpte jag på Kjell o Co för 149kr tror jag. Den finns i olika färger på LED ringen.

Skrivet av swirx:

Sjukt snyggt!
Får man fråga vart du köpte aliminumplåten?

Tack All aluminiumplåt är från Claes Ohlson. Dom har olika tjocklekar från 0,5 till 2mm. Men dom är inte så stora så man får bygga en liten dator eller göra ett laptäcke

Skrivet av Aiwzor:

Härligt stilrent! Skulle vara kul med lite bilder på insidan av datorn också, nu när den är klar dvs
Bra jobbat!

Ja det är många som vill det verkar det som På slutet blev jag så ivrig att få ihop allting så jag kom av mig med fotandet. Men jag ska uppdatera snarast med lite fler bilder på insidan.

Skrivet av cosmos92:

snyggt men inte direkt tokig i det vita, gör så att den ser ut som ett kylskåp

Min flickvän tycker att det ser ut som en gammal symaskin. Fast hon var snabb att tillägga att det var en komplimang. Hon är tydligen förtjust i gamla symaskiner.

Skrivet av Dr.Mabuse:

Tänkte ge en 9 pga den halvtaskiga perforeringen, det enda jag kunde klaga på... men vafan, om någon ger sig på att borra hundratals hål för hand så ska man inte straffas för det! Så det fick bli en 10:a
Jag är imponerad över resultatet, inte minst med tanke på förutsättningarna. Älskar den avskalade och smakfulla designen.

Får vi kanske se en storebro snart?

TacK Ja det är ganska exakt 1400 stycken hål fram och bak. Det tog några timmar att göra, borrmaskinen gled hela tiden fram och tillbaka på plåten och efter ett tag orkade jag inte hålla uppe koncentrationen längre.. men värst var nog den smygande känslan av att det egentligen bara är en galen människa som skulle göra nåt liknande

Jag är faktiskt väldigt sugen på att sätta igång igen och göra en fullstor låda med lite annan design, stoppa in lite mer högpresterande komponenter och kyla rubbet med vatten. Vi får se i slutet på månaden när lönen kommer in på kontot

Permalänk

Snyggt! Nästan lite Apple över det hela. Gammalt hederligt hantverk ur sovrummet <3 så det ska vara

Permalänk

lite småläcker låda

Känns lite retro av sig men ändå lite futuristisk.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det här var det snyggaste jag sett på sweclockers någonsin.
Sjukt snygg för att vara byggd på fönsterbrädet. Helt fenomenalt bygge i min mening. Men var snäll och byt ut spår-skruvarna mot rostfria insex

"Jag hade t ex kunnat använda mig av ett ITX moderkort och ett mindre nätaggregat för att få ner storleken på ett enkelt sätt. Men enkelt är tråkigt :)"

+1

Permalänk
Medlem

Props som fan för att du bygger ett eget chassi, och i aluminium också (inte fjantigt trä som alla andra som bygger eget använder sig av). n1.

Permalänk
Medlem

Snyggt, stilrent, genomtänkt !

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

När öppnar du eget och konkurrerar ut Lian-Li?

Grymt snyggt!

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

Wow, imponerande... mycket läckert. Bra jobbat!

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

I want one.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Lite sent nu kanske, men kanske hade gått att "markera" med ex. en körnare före borrning om man är superpetig med hålen?

Permalänk
Medlem

Snyggt. Stilrent. Enkelt. Fantastiskt!

du ger mig inspiration! enda felet att här uppe finns ingen clas olsson... bara en VÄLDIGT dyr stålfirma... >.< måste väl beställa på nätet om man ska ha någotsånär överkomligt...

vad är pp100? någon slags spackel eller? såg ut att bli bra resultat, eller hade du slipat det där?

En till undran, var aluminimplåtarna från clas de oxå? försöker hitta igen dem på webben men hittar bara plåtplåtar =P
du råkar inte ha artnr i så fall?

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

påminner om en Dell server chase..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Super snygg! Om du börjar massproducera så kommer jag att köpa ett!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hur gjorde du när du bockade plåten? mkt snyggt förövrigt:)

Permalänk
Medlem

Snyggaste HTPCn jag sett 5p!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

Det här var det snyggaste jag sett på sweclockers någonsin.
Sjukt snygg för att vara byggd på fönsterbrädet. Helt fenomenalt bygge i min mening. Men var snäll och byt ut spår-skruvarna mot rostfria insex

"Jag hade t ex kunnat använda mig av ett ITX moderkort och ett mindre nätaggregat för att få ner storleken på ett enkelt sätt. Men enkelt är tråkigt :)"

+1

Tack! Det fanns inga såna på claes ohlson, men nu har jag hittat på nätet några försänkta insex skruvar som passar perfekt. Du har rätt, självklart ska det vara insex så jag har beställt. Uppdatering kommer

Skrivet av ouchbeck:

I want one.

Vad är du beredd att betala

Skrivet av Drenmi:

Riktigt snyggt!

Lite sent nu kanske, men kanske hade gått att "markera" med ex. en körnare före borrning om man är superpetig med hålen?

Jag gjorde faktiskt det i början, men jag hade inget bra verktyg utan bankade med en gammal passare i stål. Efter ett tag så gav jag upp eftersom det tog nästan ännu längre tid än att borra plus att jag fick kramp

Men så här i efterhand så ångrar man ju sig, nu hade jag gärna offrat tre timmar till för att få det helt perfekt..

Skrivet av Kel:

Snyggt. Stilrent. Enkelt. Fantastiskt!

du ger mig inspiration! enda felet att här uppe finns ingen clas olsson... bara en VÄLDIGT dyr stålfirma... >.< måste väl beställa på nätet om man ska ha någotsånär överkomligt...

vad är pp100? någon slags spackel eller? såg ut att bli bra resultat, eller hade du slipat det där?

En till undran, var aluminimplåtarna från clas de oxå? försöker hitta igen dem på webben men hittar bara plåtplåtar =P
du råkar inte ha artnr i så fall?

Nä, nu kan jag inte heller hitta dom. Faktiskt så kommer jag ihåg att det stod "utgående vara" på hyllan vid plåtarna, så dom har nog tyvärr plockat bort dom från sortimentet alldeles nyligen

PP100 är kaross spackel för bilar. Riktigt fint så att man kan få en bra och blank yta. Man måste slipa lite på det så klart, men det extremt lättslipat..

Skrivet av 89nilmar:

Hur gjorde du när du bockade plåten? mkt snyggt förövrigt:)

Tack! Jag gick lite på känsla och böjde dom över fönsterbrädet. Fick ta i rätt rejält. Hade ganska tur att det passade efteråt. En annan kille med ett galleri här (minns inte vilket) skrev att han använde sig av några brädor och tvingar för att böja plåten. Säkert bättre om man vill vara exakt. Tvinga på två brädor på plåten bredvid varandra med skarven där man vill ha bocken och sen använda hävstångseffekten..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sjukt cleant bygge! Att samla ihop sladdarna sådär på baksidan är ju helt underbart.

Visa signatur

Den enda riggen som räknas:
Hagström Swede -> pedalbord

Permalänk
Medlem

Sjukt snygg! Fick mig att dregla litegrann över min lappy. Synd att det blev lite halvtaskig borrning, men det är mänskligt. Du kanske ska göra om fram/baksidan med en CNC maskin i framtiden, det vore perfektion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deodot:

Nä, nu kan jag inte heller hitta dom. Faktiskt så kommer jag ihåg att det stod "utgående vara" på hyllan vid plåtarna, så dom har nog tyvärr plockat bort dom från sortimentet alldeles nyligen

PP100 är kaross spackel för bilar. Riktigt fint så att man kan få en bra och blank yta. Man måste slipa lite på det så klart, men det extremt lättslipat..

Goda nyheter, för mig iaf
Knallade in på repay igår och råkade känna en kille där, han skulle fix 2st alu 400x1000x3 för... en bullapåse! XD

Det blir kanske i tjockast laget med 3 mm men med tanke på att det är nästan gratis så =D

Tack för tipset om spacklet, nu måste man ju bara hitta det oxå någonstans '-_-

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

Goda nyheter, för mig iaf
Knallade in på repay igår och råkade känna en kille där, han skulle fix 2st alu 400x1000x3 för... en bullapåse! XD

Det blir kanske i tjockast laget med 3 mm men med tanke på att det är nästan gratis så =D

Tack för tipset om spacklet, nu måste man ju bara hitta det oxå någonstans '-_-

Just det.. en varningens ord om pp100.. Om du planerar att pulverlackera aluminiumplåtarna så kan du inte använda det. Spacklet klarar inte av dom höga temperaturerna som krävs för att ugnsbaka pulverlacket. Utan det är våtlackering som gäller.

Permalänk
Medlem

Bland det häftigaste jag sett. Hur har du gjort för att bocka plåten hemma på det sättet?

Kan LÄTT se denna designen framför mig som massproducerad och ut i våra vardagsrum! I varje fall mitt XD.

Vad kostade kalaset i material? (Bortser alltså arbetstimmar)

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

ser riktigt bra ut... ända klagomålet (och det är ju min smak ) (kanske även svårt att utföra vad vet jag.) om plåten skulle vart kromad eller målad svart, de tror jag skulle va riktigt snyggt tillsammans med power knappen och vita sido plåtarna. men men som sagt, mitt egna smak tycke... jäkligt bra jobbat annars!