Acer Aspire TimelineX 5820TG bootar inte

Permalänk
CS-mästare

Acer Aspire TimelineX 5820TG bootar inte

Har precis fått min Acer Aspire TimelineX 5820TG 15.6"HD LED och har bara hunnit bränna ut recovery cd's och installerat lite program och sedan såg jag att datorn hade ett utropstecken vid stäng av knappen. Så jag stängde av för att installera uppdateringarna och nu bootar inte datorn längre... Den laddar aldrig klart till inloggnings delen, musen kommer fram men inget mer sen. Har försökt starta i felsäkert läge men då bootar den om bara efter ett tag. Har satt i recovery cd:n men den fastnar när rutan Acer eRecovery Management kommer upp. Det står bara: Please wait a moment. Det kommer liksom aldrig förbi det.

Vet inte vad jag ska göra eller vad det är för fel...
Någon som har något förslag?

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Inaktiv

funkar alt + F10? (tryck vid uppstart)

Permalänk
CS-mästare

Nej den fastnar. Kommer till svart skärm + vitt understreck, sen händer det inget mer.

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Skrivet av Rajmo:

Nej den fastnar. Kommer till svart skärm + vitt understreck, sen händer det inget mer.

Hmm... Fixade precis liknande problem med flickvännens likadana bärbara. Gav bluescreen när windows laddades och vägrades reparera. Efter ett antal försök att formatera fungerade det tillsist och nu är den igång som vanligt igen. Bad harddrive maybe?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg