Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av AndreasDS:

Förmodligen ligger det mycket skicklighet bakom bilderna, samt lite PS kanske? Men får man fråga vad du använder för kamera samt objektiv?

Det är en Nikon D40 med 18-55 objekitv, dvs inga direkta värsting grejer. Det som egentligen ingenting som är photoshoppat i den bemärkelsen. Det gäller bara att ha bra förhållanden och kunna använda kameran. Det som är redigerat är "värmen" på vitan och svartan så att det inte är grönt eller gul nyanserat utan det som är svart är svart och det som är vitt är vitt. På vissa bilder är också exposeringen något tillfixad när jag märkt att bilden är för mörk eller för ljus. Ingenting är fixat för att ändra färgerna eller göra någonting svartvit osv som många gör för att få det man vill visa att synas mer. Inga filter är heller använda.

För att fatta det kort så är de redigerade i raw format och ingenting annat.

Detta med undantag för bilden med reservoaren och det orange'a vattnet, det hade en grön ton i sig, som tydligen det orange'a vattnet har. Det gjorde sig inte alls på bild så jag fixade till det, sen så gjorde jag så att vattnet glöder mer än vad det gjorde på originalbilden. Så den är i princip så fuskad den kan vara.

Väldigt kul att du var intresserad av dem.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Nice nice, det är klart snart va? Blev coolt med oranget vatten

Känns som jag har härmat dig med saker kvar att göra lista. Fast jag såg inte att du hade skrivit det fören nu. Så jag kom på det helt själv ^^bara det att någon var lite snabbare

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av HoBb3:

Nice nice, det är klart snart va? Blev coolt med oranget vatten

Känns som jag har härmat dig med saker kvar att göra lista. Fast jag såg inte att du hade skrivit det fören nu. Så jag kom på det helt själv ^^bara det att någon var lite snabbare

Inte på långa vägar. Visst, jag har en fungerande dator just nu, men det är mycket fix kvar.

Sånt har jag haft i alla mina byggen, mycket bra att ha. ^^,

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Inte på långa vägar. Visst, jag har en fungerande dator just nu, men det är mycket fix kvar.

Sånt har jag haft i alla mina byggen, mycket bra att ha. ^^,

Okej men till sommarlovets slut kanske då? Eller som du sa i ngt galleri "man kan aldrig riktigt bli klar" typ ;P Jag satsar på att ha en fungerande dator till i helgen i alla fall.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av HoBb3:

Okej men till sommarlovets slut kanske då? Eller som du sa i ngt galleri "man kan aldrig riktigt bli klar" typ ;P Jag satsar på att ha en fungerande dator till i helgen i alla fall.

Får se hur det blir med det. Är helt pank just nu och får ju inte ett korvöre innan september. Det som byggas kan ska väl försökas bli klart till sommarlovets slut.

Och mycket riktigt, helt klar kan man aldrig bli. ^^,

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Spyr på den här datorn nu! Sitter på LAN och så får den inte ens mina HDD's att spinna upp, bara min SSD. Jo, som ni kanske förstår då så är datorn up'n running. Men projektet är långt från över.

"Edit" - Och nu så har jag bränt min SSD också. \o/

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sack:

Spyr på den här datorn nu! Sitter på LAN och så får den inte ens mina HDD's att spinna upp, bara min SSD. Jo, som ni kanske förstår då så är datorn up'n running. Men projektet är långt från över.

"Edit" - Och nu så har jag bränt min SSD också. \o/

O.o Tråkigt att höra.
Lådan som e så underbar annars

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackgoat:

O.o Tråkigt att höra.
Lådan som e så underbar annars

//BG

Man tackar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tråkig att höra, det är typ som jag skulle testa en fläkt (från bärbar) och kopplat fel, istället för 5V blev det 12V och lite fyrvärker men det kostade mig bara 200 spänn med frakt och inte ssd

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av tatus_se:

tråkig att höra, det är typ som jag skulle testa en fläkt (från bärbar) och kopplat fel, istället för 5V blev det 12V och lite fyrvärker men det kostade mig bara 200 spänn med frakt och inte ssd

Kan eventuellt ha kostat mig 3st 1TB diskar också, men det återstår att se. ^^, Ah well.. Sånt som händer. Blir att köpa lite nytt sen när man har pengar igen. Undrar jag vad som kan duga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tråkigt och höra...
Kopplat ihop kontanterna fel efter sleeving?

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av xion_drifter:

Tråkigt och höra...
Kopplat ihop kontanterna fel efter sleeving?

Yupp. De tre 1TB diskarna är stendöda också. Men det är sånt som händer. Kopplat sata och molex helt spegelvänt. Måste ha varit vind när jag gjorde det här.

Blir att köpa 3st SSDs när jag har pengar. Frågan är vilket märke som duger till det här bygget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Yupp. De tre 1TB diskarna är stendöda också. Men det är sånt som händer. Kopplat sata och molex helt spegelvänt. Måste ha varit vind när jag gjorde det här.

Blir att köpa 3st SSDs när jag har pengar. Frågan är vilket märke som duger till det här bygget.

Corsair 8D

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Konichiwa:

Corsair 8D

Jag får kolla närmare på den! Hittar dock inte specifikt vilken du menar. Lust att länka?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

O fy fan, det där är jag så jävla orolig för att det händer nu. ATX kontakten kan man ju säkert ha vänt nån jävla sladd. och då rycker skiten. ... Nu får jag nog plocka isär PSUn igen och dubbel kolla.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Rizzt:

O fy fan, det där är jag så jävla orolig för att det händer nu. ATX kontakten kan man ju säkert ha vänt nån jävla sladd. och då rycker skiten. ... Nu får jag nog plocka isär PSUn igen och dubbel kolla.

Det är fan bäst det. Och kolla så att du håller kontakterna åt rätt håll när du sätter in pinsen. Lätt att det blir som jag gjorde och helt spegelvänt. Fast mina pci-e, 24pin och 8pin fungerade fint.

Kör processorn i 3.6GHz nu, går inte att höja fsb'n högre. Allt verkar stabilt och nätagget håller och går tyst. Ett par eller tre SSD's istället för en gammal 640GB HDD på det här så slår nog den här lilla datorn de flesta gaming systemen här på Swec både i låg temperatur och i ren performance.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag får kolla närmare på den! Hittar dock inte specifikt vilken du menar. Lust att länka?

Typ: Corsair SSD Force Series 60GB 2.5" - Inet.se
Både snygg och snabb (:
Lr nova, e lite billigare.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Konichiwa:

Typ: Corsair SSD Force Series 60GB 2.5" - Inet.se
Både snygg och snabb (:
Lr nova, e lite billigare.

Den såg bra ut. Lite liten dock. Ah, får se vad man lyckas skrapa fram för någonting.

Visa signatur

Permalänk

Vrf inte intel ssd?:S

Permalänk
Medlem

Kör en intel 80 gig. funkar bra. prismässigt nice också

Det bådar gott att du fick upp prollen till 3.6.

Är nämligen där jag siktar på själv sen. Körde med det 7-24 i min gamla. Även om jag ibland drog till med 4ghz.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Jag tänkte 1. på utseendet 2. på prestandan.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LightBlizz:

Varför intel SSD?

Skrivet av Rizzt:

Kör en intel 80 gig. funkar bra. prismässigt nice också

Det bådar gott att du fick upp prollen till 3.6.

Är nämligen där jag siktar på själv sen. Körde med det 7-24 i min gamla. Även om jag ibland drog till med 4ghz.

Moderkortets bios är låst till att högst ta 170BLC så över 3.6GHz kommer jag inte. Kör det på originalvolten så jag kan inte klaga ändå. I idle ligger hela systemet mellan 29-35c, dvs MB, CPU och GPU. Och i load så är högsta uppmätta på CPU'n 50c, inte kollat GPU än. Detta med endast en EK 240 radiator och två 120mm Enermax fläktar. Det är tyst, det är kallt och jag är väldigt nöjd.

Skrivet av Konichiwa:

Jag tänkte 1. på utseendet 2. på prestandan.

Helt rätt värderingar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Corsair 8D

Skrivet av sack:

Han menade inte Corsair (Force tex), med en smiley? 8D 8-D

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sack:

Moderkortets bios är låst till att högst ta 170BLC så över 3.6GHz kommer jag inte. Kör det på originalvolten så jag kan inte klaga ändå. I idle ligger hela systemet mellan 29-35c, dvs MB, CPU och GPU. Och i load så är högsta uppmätta på CPU'n 50c, inte kollat GPU än. Detta med endast en EK 240 radiator och två 120mm Enermax fläktar. Det är tyst, det är kallt och jag är väldigt nöjd.

Vad får du för temperaturer på PWM?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av smacked:

Han menade inte Corsair (Force tex), med en smiley? 8D 8-D

Haha, jo antagligen. :facepalm:

Skrivet av anders.149:

Vad får du för temperaturer på PWM?

Det vet jag inte, har inget program som läser av dem. :-/

CPU - LOAD: 50c
GPU - LOAD: 43c
MB - LOAD: 45c

Riktigt fina temperaturer. Idle är runt 30-40c.

Visa signatur

Permalänk

Kommer det komma upp helhetsbilder på datorn när allt är 100% klart? Visst är det kul att se närbilder på själva komponenterna, men kan vara fint att se hela datorn också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sack:

Det vet jag inte, har inget program som läser av dem. :-/

CPU - LOAD: 50c
GPU - LOAD: 43c
MB - LOAD: 45c

Riktigt fina temperaturer. Idle är runt 30-40c.

HWInfo32 ska klara av det, vad jag använt på mitt kort: HWiNFO & HWiNFO32 - Hardware Information and Analysis Tools

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av AndreasDS:

Kommer det komma upp helhetsbilder på datorn när allt är 100% klart? Visst är det kul att se närbilder på själva komponenterna, men kan vara fint att se hela datorn också.

Det kommer absolut fler helhetsbilder under projektets gång. Bygget är långt ifrån klart än så länge, även om det ser relativt klart ut på de sista bilderna.

Skrivet av anders.149:

HWInfo32 ska klara av det, vad jag använt på mitt kort: HWiNFO & HWiNFO32 - Hardware Information and Analysis Tools

Laddar hem och provar den. 45c var den.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sack:

Laddar hem och provar den. 45c var den.

Under belastning? Och hur belastas systemet?
Hur kyler du av PWM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Under belastning? Och hur belastas systemet?
Hur kyler du av PWM?

Nu kanske jag låter som en totalt noob. Men förklara gärna vad PWM begreppet innebär. Har aldrig hört talas om det förut.

Visa signatur