Permalänk
Proffsmoddare

En idé som jag arbetar på. Håller just nu på att tänka ut hur jag ska montera nätaggregatet, och jag har hittat lösningen. Det blir såpass att jag använder en blackbox ala Laine (en likadan) som jag både använder som utgångspunkt för all elektronik (fläktar, leds, pump) sen också som "extender" till nätagget så att den kommer upp en bit ifrån botten. På så sätt kommer jag att dra strömkablen stealth-style genom den och sedan ut.

Jag arbetar också på plexibitar, (som jag kommer visa er senare ikväll) som kommer att vara under moderkortet och agera hållare för led'sen, samtidigt som de sprider ljuset. Det ser redan riktigt bra ut, men jag kommer inte att visa mer innan jag är klar med det.

Skrivbordet är fullt av komponenter just nu, och det är den som oftast agerar fotobakgrund så några bättre bilder får ni inte just nu.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

http://i35.tinypic.com/2vrv9fk.jpg

En idé som jag arbetar på. Håller just nu på att tänka ut hur jag ska montera nätaggregatet, och jag har hittat lösningen. Det blir såpass att jag använder en blackbox ala Laine (en likadan) som jag både använder som utgångspunkt för all elektronik (fläktar, leds, pump) sen också som "extender" till nätagget så att den kommer upp en bit ifrån botten. På så sätt kommer jag att dra strömkablen stealth-style genom den och sedan ut.

Jag arbetar också på plexibitar, (som jag kommer visa er senare ikväll) som kommer att vara under moderkortet och agera hållare för led'sen, samtidigt som de sprider ljuset. Det ser redan riktigt bra ut, men jag kommer inte att visa mer innan jag är klar med det.

Skrivbordet är fullt av komponenter just nu, och det är den som oftast agerar fotobakgrund så några bättre bilder får ni inte just nu.

Smart idé.

Ser fram emot att se hur du gör med plexit och led'sen.
Kommer du hinna klart med det idag?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Proffsmoddare

Idag hinner jag nog klart med det. Polarn min ville att jag skulle ta några kort på hans bil igår, ska nog göra det idag också med lite roligare scenery än min gård.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Fint reg nr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Fint reg nr.

Fint klockslag

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Adyzz:

Fint reg nr.

Ge mig en anledning att dölja det.

Visa signatur

Permalänk

Snygg bil, men vi vill ha bilder på datorn!

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Snygg bil, men vi vill ha bilder på datorn!

It's funny because it's true!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Adyzz:

Fint reg nr.

Snälla för guds skull kan du förklarara för mig varför folk håller på att sudda ut sina reg nr på bilar? Visst kanske inge kul om dem ligger ute på nätet. Men Finns ju ingen anledning att dölja dem?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LightBlizz:

Snälla för guds skull kan du förklarara för mig varför folk håller på att sudda ut sina reg nr på bilar? Visst kanske inge kul om dem ligger ute på nätet. Men Finns ju ingen anledning att dölja dem?

Jo om man t:ex säljer sin bil om den är importerad så sjunker värdet ganska drastiskt, eftersom det händer att de fuskar med milen bl.a. Så därför suddar de ut regnr. Delvis finns säkert andra orsaker.

Men nu vill vi som sagt ha andra bilder

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare

Blivit för mörkt för att ta bilder nu. men jag kan iallafall glädja åtminstone mig själv med att nätagget är placerat. Led's + plexi är done, kabeldragning är klar och just nu fyller jag loopen med lite orange't vatten.

Nu är det bara småsaker kvar att göra, trots att de inte egentligen är små, utan det är finishing touches som gör skillnad + SSD hållaren till fronten och plexitaket. Men ingen av dem kan jag göra nu då jag inte har pengar eller material. Inom en månad ser jag det här projektet någolunda ready. Men inte slutfört då det fortfarande finnt mycket att bättra på.

Bilder kommer imorgon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Blivit för mörkt för att ta bilder nu. men jag kan iallafall glädja åtminstone mig själv med att nätagget är placerat. Led's + plexi är done, kabeldragning är klar och just nu fyller jag loopen med lite orange't vatten.

Nu är det bara småsaker kvar att göra, trots att de inte egentligen är små, utan det är finishing touches som gör skillnad + SSD hållaren till fronten och plexitaket. Men ingen av dem kan jag göra nu då jag inte har pengar eller material. Inom en månad ser jag det här projektet någolunda ready. Men inte slutfört då det fortfarande finnt mycket att bättra på.

Bilder kommer imorgon.

Yaaay bilder!!

^^;
börjat sakna bilder på burken lite nu måste jag säga XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RainesX:

Yaaay bilder!!

^^;
börjat sakna bilder på burken lite nu måste jag säga XD

Bara fem sidor sedan sist så förstår inte vad du menar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Bara fem sidor sedan sist så förstår inte vad du menar.

XD ja vad kan jag mena, hehe

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Proffsmoddare

Stressat och allmänt dåligt kort. Men måste väl på nått sätt visa er hur det har gått. Jag tycker inte att bygget går åt rätt håll just nu och kommer antagligen att riva ner allt igen. Vattnet som ni ser ska vara orange't men det skiftar allt för mycket i grönt mot den svarta bakgrunden. Det är lysande orange mot vitt. Vattnet kommer därmed att bytas ut mot klart vatten. Det gör hela bygget bättre också.

Jag är heller inte helt nöjd med plexi+led delen under moderkortet. Det kommer inte riktigt till sen rätta när man inte ser det ordentligt och det gör det hela lite för kladdigt som det är just nu.

Jag har heller inte möjlighet att fixa riktigt bra bilder just nu då jag använder utrymmet till annat så vad bjuds ni på då? Ja, det blir golv + Jpeg.
Ber om ursäkt för det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Stressat och allmänt dåligt kort. Men måste väl på nått sätt visa er hur det har gått. Jag tycker inte att bygget går åt rätt håll just nu och kommer antagligen att riva ner allt igen. Vattnet som ni ser ska vara orange't men det skiftar allt för mycket i grönt mot den svarta bakgrunden. Det är lysande orange mot vitt. Vattnet kommer därmed att bytas ut mot klart vatten. Det gör hela bygget bättre också.

Jag är heller inte helt nöjd med plexi+led delen under moderkortet. Det kommer inte riktigt till sen rätta när man inte ser det ordentligt och det gör det hela lite för kladdigt som det är just nu.

Jag har heller inte möjlighet att fixa riktigt bra bilder just nu då jag använder utrymmet till annat så vad bjuds ni på då? Ja, det blir golv + Jpeg.
Ber om ursäkt för det!

http://i35.tinypic.com/2mn54w0.jpg

Det ser ut att bli bra, men du ska ju inte stressa fram bygget så det blir dåligt

Permalänk
Medlem

Kanske ta bort klisterermärket "enermax" på fäkten? Sen som du besrkiver ser vattnet lite grönt ut på sina ställen, sen ser det lite för blekt ut jämfört med resten av bygget, fast det kanske bara är bildenn. Kanske skulle bli bättre om man har i mer färg (om det inte är bilden) Sen är det för lite sladdar på vänster sidan. Annars ser det bra ut

EDIT: fast om det blir lite skarpare färg på vattnent skulle det nog vara snyggt med enermax klistermärket

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av zarklon:

Det ser ut att bli bra, men du ska ju inte stressa fram bygget så det blir dåligt

Bara bilden som är stressad. Jag tar min tid och provar olika lösningar. Just nu har jag inga pengar alls så kan inte göra så mycket mer än vad jag har hemma. Så därför är allting inte top-notch. Men de är också inte gjorda för att vara med i slutprodukten utan endast för att prova olika lösningar.

Skrivet av HoBb3:

Kanske ta bort klisterermärket "enermax" på fäkten? Sen som du besrkiver ser vattnet lite grönt ut på sina ställen, sen ser det lite för blekt ut jämfört med resten av bygget, fast det kanske bara är bildenn. Kanske skulle bli bättre om man har i mer färg (om det inte är bilden) Sen är det för lite sladdar på vänster sidan. Annars ser det bra ut

EDIT: fast om det blir lite skarpare färg på vattnent skulle det nog vara snyggt med enermax klistermärket

Vattnet är en färdig blandning ifrån Feser. Feser One Cooling Fluid, ingenting jag direkt kan rekommendera om man kör orange. Om man inte har en vit dator då, då är det riktigt snygg. Det går alltså inte att regulera färghalten direkt. Och ja, i och med att den skiftar i typ.. Alggrönt så blir den matt. Ingen lyster i den alls.

Vad är det för klistermärken du pratar om egentligen?

Kablaget är bara ihoppackat för bilden. Har inte gjort någon kabeldragning än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Vattnet är en färdig blandning ifrån Feser. Feser One Cooling Fluid, ingenting jag direkt kan rekommendera om man kör orange. Om man inte har en vit dator då, då är det riktigt snygg. Det går alltså inte att regulera färghalten direkt. Och ja, i och med att den skiftar i typ.. Alggrönt så blir den matt. Ingen lyster i den alls.

Vad är det för klistermärken du pratar om egentligen?

Kablaget är bara ihoppackat för bilden. Har inte gjort någon kabeldragning än.

Enermax klistermärket som sitter på fläkten kanske inte ens är ett klistermärke. Men jag tror nog det skulle vara snyggt att ha kvar det, skulle bara varit varit lite fler kablar på andra sidan. Tycker det är grymt snyggt när kablarna ligger som i en klump.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker "klistermärket" är snyggt där det sitter.
Får hålla med om att färgen i vattnet inte var särskilt snygg just nu.
För matt.
Ser fram emot fler bilder ^^;

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av HoBb3:

Enermax klistermärket som sitter på fläkten kanske inte ens är ett klistermärke. Men jag tror nog det skulle vara snyggt att ha kvar det, skulle bara varit varit lite fler kablar på andra sidan. Tycker det är grymt snyggt när kablarna ligger som i en klump.

Ser det ut som ett klistermärke?

Lite som här menar du?

Skrivet av RainesX:

Jag tycker "klistermärket" är snyggt där det sitter.
Får hålla med om att färgen i vattnet inte var särskilt snygg just nu.
För matt.
Ser fram emot fler bilder ^^;

Usch och fy ja. Och jag tycker också att nätagget har kommit lite högt upp, nu efter att ha kollat på de bilder jag tog förr. Blir nog att handla ett par lite högre chassifötter och göra som jag tänkt ifrån början.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ser det ut som ett klistermärke?
http://i28.tinypic.com/f9dxs3.jpg

Lite som här menar du?
http://i25.tinypic.com/29qjyx2.jpg

Haha

Men andra bilden var riktigt snygg, fast den var innan den bilden innan? Gå tillbaka dit och forsätt därifrån

Visa signatur

Permalänk

Yay, bilder
Tycker ungefär som ovanstående inlägg, så jag orkar inte skriva något själv Men det ser riktigt bra ut

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag blåser ut luften jag. Om man skapar övertryck genom att dra in luften så kommer väl dam med ändå?

Om du har fläktarna utåt så det blir undertryck så kommer det sugas in luft i springor och andra små hål, då kommer dammet med. Har du övertryck, fläktar som blåser in så får du ju även in luft, men då har du den in på ett kontrollerat sätt och då har du ju oftast damfilter som fångar upp det mesta, sen blåser ju luften istället ut i alla ofiltrerade hål, vilket gör att dammet inte kommer in där.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av HoBb3:

Haha

Men andra bilden var riktigt snygg, fast den var innan den bilden innan? Gå tillbaka dit och forsätt därifrån

Yupp, ifrån sidan 9. Så klart vatten, annan kabeldragning så är jag där igen.

Skrivet av A Sandberg:

Yay, bilder
Tycker ungefär som ovanstående inlägg, så jag orkar inte skriva något själv Men det ser riktigt bra ut

Orkar inte skriva efter allt tjat? Dålig stil! Nämen det som skrivits är väl bara sådant som jag själv skrev i och med posten så jag är nöjd.

Skrivet av pekkasteele:

Om du har fläktarna utåt så det blir undertryck så kommer det sugas in luft i springor och andra små hål, då kommer dammet med. Har du övertryck, fläktar som blåser in så får du ju även in luft, men då har du den in på ett kontrollerat sätt och då har du ju oftast damfilter som fångar upp det mesta, sen blåser ju luften istället ut i alla ofiltrerade hål, vilket gör att dammet inte kommer in där.

Jo tack, jag vet hur det fungerar. Och jag har oftast inte ett dammfilter, det har heller inte personen förde en konversation med.

Man kan som du säger reglera varifrån dammet ska komma genom ett undertryck eller övertryck och använder man då dammfilter vid fläktarna, ja då är ett övertryck som du säger att föredra.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sack:

Orkar inte skriva efter allt tjat? Dålig stil! Nämen det som skrivits är väl bara sådant som jag själv skrev i och med posten så jag är nöjd.

Jag menar att jag tycker också att du ska ha klart vatten, annan kabeldragning och de, så jag orkade inte skriva det igen när två(?) andra redan hade skrivit det ovanför

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av A Sandberg:

Jag menar att jag tycker också att du ska ha klart vatten, annan kabeldragning och de, så jag orkade inte skriva det igen när två(?) andra redan hade skrivit det ovanför

..Jag förstod, och jag menade att jag var nöjd.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sack:

..Jag förstod, och jag menade att jag var nöjd.

Ok, bra

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av A Sandberg:

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Okej, bara för att A Sandberg tjatar så.

Visa signatur