Permalänk
Medlem

Fake beta nyckel ?

Undrar nu om detta mail är fake ? har fått ett tidigare som Nod32 varnade för, t:ex "ta bort mig från sidan" :S

någon fler som fått dessa ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja det är fake, håll dig borta från den sidan.

Permalänk
Medlem

Säger som aluminium. Jag får massor av sådana mail dagligen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Undrar nu om detta mail är fake ? har fått ett tidigare som Nod32 varnade för, t:ex "ta bort mig från sidan" :S

någon fler som fått dessa ?

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/dagfga.JPG

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/blalblaaa.JPG

Fake, studera länken lite noggrannare...

Permalänk
Medlem

tack! ska kolla datorn en snabbis om man fått sig virus

Då vet alla som undrar också

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Klicka aldrig på något som har med beta att göra som kommer via mail eller som är länkat av andra.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Det mailet finns med i blizzards varningstråd för fejkade mail World of Warcraft - English (NA) Forums -> Fake E-mails from "Blizzard Entertainment"
på sida 6

Permalänk
Entusiast

Är detta äkta? eller bara lureri?

Tjenare, fick just ett mail om Cataclysm beta. Och Firefox varnar ICKE att det är lureri,http://data.fuskbugg.se/skogsturken/daagg.png
Sådär ser mailet och Länken jag fick i maildet ut, Någon som vet om det är äkta eller bara lureri?
Tacksam för svar

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Det spelar väl ingen roll om det är äkta eller ej.
Det står ju bara att betan har börjat.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Vad man kan göra är att undersöka mejlets header för att få reda vilken mejlserver det passerat. Verkar dock vara problem med att visa meddelandekällor i Hotmail.

Permalänk

Ser väldigt fake ut, speciellt adressen "wowvs-cataclysm". Hur kom du in på den länken förresten? Finns inte i mailet av vad jag kan se, blev du redirectad dit?
Om du blivit utvald för betan så kan du logga in direkt på ditt bnetkonto och se detta och behöver inte följa några länkar i mailet.

Permalänk
Medlem

wowvs-cataclysm.net | McAfee SiteAdvisor Software ? Website Safety Ratings and Secure Search

"Fake Battle.net site designed to steal world of warcraft account information"

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Entusiast

Okej tack då vet jag Tack för alla svar. Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar hopslagna*

Försök att inte skapa en ny tråd när det redan finns liknande trådar.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Det viktigaste att komma ihåg nu: Blizzard skickar INTE längre ut nycklar, dom kommer INTE be dig logga in nånstans än BATTLE.NET eller WOW-EUROPE. OM du kommer in i betan, så kommer det bara läggas till på ditt battle.net-konto, och du kommer få ett mejl som meddelar dig om att det nu finns där.

Permalänk
Skrivet av Vakz:

Det viktigaste att komma ihåg nu: Blizzard skickar INTE längre ut nycklar, dom kommer INTE be dig logga in nånstans än BATTLE.NET eller WOW-EUROPE. OM du kommer in i betan, så kommer det bara läggas till på ditt battle.net-konto, och du kommer få ett mejl som meddelar dig om att det nu finns där.

Håller med. Hur svårt ska det vara för folk att förstå?

Blizzard skickar INTE ut beta-nycklar.
Det blir tillagt i ditt B-net konto.

Får du ett mail med info om att du blivit inbjuden till Cataclysm betan så BÖRJAR du med att logga in o titta på ditt battle.net konto. Ska stå klart o tydligt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W