Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Mjo, men inte riktigt vad det här bygget behöver tror jag. Leds och highpollish finish tror jag inte riktigt passar temat.

Nej, det håller jag faktiskt med om.

Magma-fläktarna är ju inget att skämmas över heller.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Spongie:

Nej, det håller jag faktiskt med om.

Magma-fläktarna är ju inget att skämmas över heller.

Gratis är gott.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

vad har du för tillverkare på slangen? primochill,feser,masterkleer,tygon?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Arne-Mohammed:

vad har du för tillverkare på slangen? primochill,feser,masterkleer,tygon?

Primochill tubing PrimoFlex Pro 19/13 (1/2"ID) UV-active red (Art.Nr.: 59097 på Aquatuning.de) var det.

https://www.aquatuning.co.uk/shopping_cart.php/bkey/742d72db1...
Fick hela min beställning redigt billigt av Artur på Coolingstuff.se. Allt det där + en Enermax Magma för samma pris som det hade gått på från aquatuning - Enermax Magma fläkten.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Primochill tubing PrimoFlex Pro 19/13 (1/2"ID) UV-active red (Art.Nr.: 59097 på Aquatuning.de) var det.

https://www.aquatuning.co.uk/shopping_cart.php/bkey/742d72db1...
Fick hela min beställning redigt billigt av Artur på Coolingstuff.se. Allt det där + en Enermax Magma för samma pris som det hade gått på från aquatuning - Enermax Magma fläkten.

jaha :D, har okså snackat me artur, han tar hem 3m av samma röda slang som du har för 55kr/m till mig

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Arne-Mohammed:

jaha :D, har okså snackat me artur, han tar hem 3m av samma röda slang som du har för 55kr/m till mig

Najs, det är en bra slang.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

riktigt clean!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av roskai:

riktigt clean!

Tack.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Riktigt fint bygge, som tidigare sagts. Funderar dock på hur du fäst radiator och reservoar ? Ser både cleant och stabilt ut, något som inte ofta förekommer i mods här på swec

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Lambi:

Riktigt fint bygge, som tidigare sagts. Funderar dock på hur du fäst radiator och reservoar ? Ser både cleant och stabilt ut, något som inte ofta förekommer i mods här på swec

tack tack! Radiatorn är upphängd i buntband just nu. Dock provisoriskt medan jag väntar på de nya fläktarna. När de kommit så ska det tillkomma en typ av plexishroud som jag fäster i 4
5.25" platsen så det blir lite som en låda. Kommer eventuellt också kapa det så det blir en ca 45 graders vinkel på den lite svårt att beskriva men jag tror att det blir riktigt bra. Reservoaren är fäst mellan pumpen och taket och sitter stabilt och bra. tänker dock byta "nippeln" mellan pump och res mot en från bitspower. Så det ser lite mer stilrent ut.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

J*vligt snygg dator, helt sjukt bara älskar den. Snyggt tema och allt.
Har 2 frågor om den bara om det är lugnt.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Hur mycket kostade den samanlagt?
Hur lång tid tog det?
-------------------------------------------------------------------------------------------
Tacksam för svar.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Jibbin:

J*vligt snygg dator, helt sjukt bara älskar den. Snyggt tema och allt.
Har 2 frågor om den bara om det är lugnt.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Hur mycket kostade den samanlagt?
Hur lång tid tog det?
-------------------------------------------------------------------------------------------
Tacksam för svar.

Nyare galleri
http://www.sweclockers.com/galleri/5341-enermax-magma-modifik...

Det tog ungefär sammanlagt ett halft år. Men det är från att jag först tänkte göra datorn tills den är.. "Klar". Hade jag haft pengar och allt som allt hade det nog inte tagit mig mer än en vecka.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vars får man tag i Lian Li V1000b?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KKay:

Vars får man tag i Lian Li V1000b?

Ingen aning faktiskt.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ingen aning faktiskt.

Synd! Relativt snyggt chassi

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KKay:

Synd! Relativt snyggt chassi

Bland de snyggaste jag sett faktiskt. De görs tyvärr inte längre.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vars får man tag i Lian Li V1000b?

Mr.PC Computers finns :Lian Li PC-V1200B Plus II (Svart), Lian Li PC-V1000A Plus II (Silver) osv
beställde mitt v1200 plus 2 där

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaloThe1:

Mr.PC Computers finns :Lian Li PC-V1200B Plus II (Svart), Lian Li PC-V1000A Plus II (Silver) osv
beställde mitt v1200 plus 2 där

Tack så mycket

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tack så mycket

Sack vad tycker du om Enermax fläktarna?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LaloThe1:

Sack vad tycker du om Enermax fläktarna?

Jag tycker dom är riktigt bra! Använder själv inte något annat märke längre.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag tycker dom är riktigt bra! Använder själv inte något annat märke längre.

Bra vilkka tycker du att jag ska välja dem eller schyte gentle typoon 800rpm? Ska byta ut lian li:s fläktar.

Permalänk
Proffsmoddare

Beror på om du ska kyla eller ha det tyst.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

men om du skulle ha gämfört mellan magman eller lian li`s då på max speed?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LaloThe1:

men om du skulle ha gämfört mellan magman eller lian li`s då på max speed?

Då låter de mer, men skyfflar också mycket mer luft.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Då låter de mer, men skyfflar också mycket mer luft.

okay. det blir nog mest troligt schyte.