Permalänk
Medlem

Bioschip var?

Nu blir jag riktigt sur, lyckades flasha om bios med en felaktig version och sedan så gick det inte att flasha tillbaks. Tillslut så hängde sig datorn i flash programet och då stängde jag av. Visst jag tycker själv att det var lite klantigt av mig, men mycket beror på FIC's hemsida som inte ger ut information på rätt ställe!

Så nu behöver jag ett nytt bios chip, någon som vet var man får tag på ett sådant i Sverige?.

Moderkortet är att: FIC VB- 601

Fotnot: Orkar inte skriva ner allt i detalj hur det hela gick till!!!

Visa signatur

*Signatur raderad 2003-12-31 09:58* Utloggningslänkar är inte snälla /Mental:D (Mental söp bort min signatur vid nyår).
Inloggningslänkar då?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

farbror

Permalänk
Medlem

Tack, men oj 150 spänn för en omprogramering.
E dom verkligen de enda som kan?

Visa signatur

*Signatur raderad 2003-12-31 09:58* Utloggningslänkar är inte snälla /Mental:D (Mental söp bort min signatur vid nyår).
Inloggningslänkar då?

Permalänk
Medlem

de enda som vi känner till iaf..(i sverige)

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Annars så får du ta och beställa ett chip å gå till en kompis å köra en hotswap, om dom vill

Det finns andra företag men det är butiker som man får traska in till själva. Du får väl höra dig för i butiker nära dig om det är någon som vet om nån som kanske gör det.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarasus
Annars så får du ta och beställa ett chip å gå till en kompis å köra en hotswap, om dom vill

Hmm, hur går en hotswap till?
Det är så att min bror har ett likadant moderkort som jag har i sin dator med ett likadant chip (tror jag), det kan kanske fungera eller?

Visa signatur

Inloggningslänkar då?

Permalänk
Medlem

Starta datorn med der rätta chipset, plocka ur det och sätt i det felaktiga, flacha om.

Prblemet är väl att det kan va knepigt att få ur chipet, efetrsom dom brukar sitta rätt hårt

Permalänk
Medlem

Tack och lov att man har en rolig "mojäng" att dra ut dom med som jag fick med till min Bios Savior, synd bara att den inte passa på A7V333

Det är lite riskabelt att köra en hotswap, kan pajja hans mobo om det går illa. Går det sönder så var det garanterat värt dom där 150:- för en programering. Värt att tänka på!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarasus
Det är lite riskabelt att köra en hotswap, kan pajja hans mobo om det går illa.

Kan du precisera vad exakt som är riskabelt?. Vad händer när man plockar ut bios chipet när datorn är påslagen? ingenting?

Edit 02-09-16|20:52| :Nu vet jag vad som händer om man plockar ut bios chipet när datorn är i gång! INGET!!! Så nu fungerar den som den ska flashat och klart! och lättnaden skall vi inte prata om:cool:

Visa signatur

Inloggningslänkar då?