Sjukt problem med nytt grafikkort (?)

Permalänk
Medlem

Sjukt problem med nytt grafikkort (?)

Hej Sweclockers!

Jag har ett riktigt konstigt problem med min nyinköpta dator som jag verkligen skulle behöva lite hjälp med. Min skärm har börjat "pixla" sig (se bifogad bild)

Pixlarna rör sig, och hamnar gärna runt kanter med skarp kontrast, eller i "drivor" som synd på bilden. Man skulle kunna tro att det är skärmen som fått fnatt, eller möjligtvis en dålig sladd eller att sladden går för nära något magnetiskt - men så är det inte fallet. Detta eftersom jag ju kunde göra screenshot på det samt att muspekaren alltid flyter ovanpå pixelstörningarna, så muspekaren är alltså alltid "ren".

Vad kan vara fel? Eller är det bara att skicka tillbaka datorn till NetOnNet?

Mycket tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Är grafikkortet överklockat?

Är det garanti kvar på den ska du lämna in datorn!

Permalänk
Medlem

Tack för svaret Pewtah.

Nej grafikkortet är inte överklockat. Datorn är en vecka gammal, och problemet kom igår.

Permalänk
Medlem

Lämna in grafikkortet och få ett nytt - något står uppenbarligen inte rätt till med det.

Permalänk
Medlem

har du möjlighet att prova i en annan dator så gör de för att bekräfta att grafikkortet är kass, oavsett om du kan de eller inte så hade jag skickat tillbaka de.

[EDIT]
Läste lite mer noga nu,,
Utan tvekan ska du lämna tillbaka hela datorn och få en ny.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Prova skärmen i en annan dator om möjlighet finns om problemet inte uppstår då så är det grafikkortet har också stött på detta problem med en kunds dator och då var problemet faktiskt nätagget men prova om det är skärmen eller grafikkortet till att börja med

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är skärmen, för Windows menyerna ser "rena" ut. Ser mer ut som ett mjukvarufel tycker jag eftersom att pixlarna bara verkar ligga inom internetexplorer framen. Du har inte lagt in några konstiga drivrutiner eller ändrat om nåt?

Visa signatur

Intel Core i7 4790 | Asus B85M-G | HyperX Fury 1600Mhz 8GB | GeForce GTX 960 2GB | SAMSUNG EVO 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp.

Alla drivrutiner är standard från tillverkaren. Har inte installerat annat än vanliga kända program samt ett codec-paket (mins inte vilket just nu). Virusprogram fanns installerat från början. Efter en omstart av datorn så försvann dessa skumma pixlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coredev:

Tack för all hjälp.

Alla drivrutiner är standard från tillverkaren. Har inte installerat annat än vanliga kända program samt ett codec-paket (mins inte vilket just nu). Virusprogram fanns installerat från början. Efter en omstart av datorn så försvann dessa skumma pixlar.

Skicka tillbaka ändå innan det är försent. du kanske kommer ha problem i framtiden.