rekommenderade fläkt som inte passar

Permalänk
Medlem

rekommenderade fläkt som inte passar

tjena. köpte ett datorpaket från INET.se igår. i paketet ingick ett part dominator minnen med en tillhörande fläkt. jag valde ochså en H70 kylare till processorn för jag vet att minnenas fläkt tar plats.

H70 var försenad så jag ringde upp och frågade om dem hade något liknande och support killen (som för övrigt var otroligt hjälpsam och trevlig) föreslog en noctua U12 fläkt istället varpå jag frågar "kommer den passa med min dator? minnenas fläkt tar ju mycket plats" varpå killen svarar "ja det skall inte vara några problem"

nu har jag fått alltihopa coh jag sitter med en noctua som är större än själve fan. det kvittar vilket håll jag vänder den så får den inte plats, den får dock plats om jag tar bort 1 fläkt och även då är det trångt.

jag vill ha H70 för den tar lite plats och är stilren

noctua fläkten är inte skadad bara upppakad u lådan.

tror ni man kan få byta den? det var ju trotsallt deras support som föreslog den trots att dem visste vad jag beställt. alla kan ju inte veta allting men vad tror ni?

Permalänk

du har ju ångerrätt. vet dock inte om det funkar då du har brutit förpakningen.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

tjena. köpte ett datorpaket från INET.se igår. i paketet ingick ett part dominator minnen med en tillhörande fläkt. jag valde ochså en H70 kylare till processorn för jag vet att minnenas fläkt tar plats.

H70 var försenad så jag ringde upp och frågade om dem hade något liknande och support killen (som för övrigt var otroligt hjälpsam och trevlig) föreslog en noctua U12 fläkt istället varpå jag frågar "kommer den passa med min dator? minnenas fläkt tar ju mycket plats" varpå killen svarar "ja det skall inte vara några problem"

nu har jag fått alltihopa coh jag sitter med en noctua som är större än själve fan. det kvittar vilket håll jag vänder den så får den inte plats, den får dock plats om jag tar bort 1 fläkt och även då är det trångt.

jag vill ha H70 för den tar lite plats och är stilren

noctua fläkten är inte skadad bara upppakad u lådan.

tror ni man kan få byta den? det var ju trotsallt deras support som föreslog den trots att dem visste vad jag beställt. alla kan ju inte veta allting men vad tror ni?

Kontakta deras support och förklara läget. Du har ingenting att förlora.

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Medlem

asså jag fattar ju att det är svårt att veta om saker ska stöta i varandra eller inte...men den här fläkten är så stor så jag skulle kunna bygga en mindre dator i den . jag ska ringa deras support på måndag. förhhoppningsvis ber dem mig skicka tillbaka fläkten och så lägger jag pengar emmellan för H70

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

asså jag fattar ju att det är svårt att veta om saker ska stöta i varandra eller inte...men den här fläkten är så stor så jag skulle kunna bygga en mindre dator i den . jag ska ringa deras support på måndag. förhhoppningsvis ber dem mig skicka tillbaka fläkten och så lägger jag pengar emmellan för H70

Låter inte mer än rätt, det var ju trots allt den du hade beställt från början.

Permalänk
Medlem

Använder Dominators och U12P och det fungerar fint.

Bara flytta minnena en kanal alt. höj fläkten på deras sida lite så fungerar det.

Du kan också skruva av toppen på Dominators.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Använder Dominators och U12P och det fungerar fint.

Bara flytta minnena en kanal alt. höj fläkten på deras sida lite så fungerar det.

Du kan också skruva av toppen på Dominators.

skruva av toppen på domi gör jag nog inte (den är rätt snygg ^^) men jag kan flytta minnena en eller 2 kanaler och jag ska testa höja fläkten :;) tack så mycket för tipset

Permalänk
Medlem

går inte att höja fläkten : / men om jag puttar minnesfläkten långt utåt och lirkar lite så får jag plats med noctua.....däremot ligger den mot minnesfläkten, är lite räd att det blir ett luftmotstånd och att det blir vibrationer :<

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

går inte att höja fläkten : / men om jag puttar minnesfläkten långt utåt och lirkar lite så får jag plats med noctua.....däremot ligger den mot minnesfläkten, är lite räd att det blir ett luftmotstånd och att det blir vibrationer :<

Du ska inte böja minnena, och jo, du kan höja fläkten. Clipsen du får för fläkten kan du sätta något steg högre.
Men snacka med Inet ändå. Även om det egentligen inte är några problem att få det att fungera.

Permalänk
Medlem

aa nu missuppfatta du mig

jag kan inte höja fläkten för den tar emot i chassit då:)

jag böjer inte minnenamen fläkten ligger motminnesfläkten

Permalänk
Testpilot

Ett tips är ju att kontakta företaget i första hand, de flesta företag är snälla och fixar det utan problem. Att klaga på forum innan man ens kollat med företaget ger inte så mycket.

Själv har jag fått fel vara skickad till mig, jag påpekade då detta (trots att varan var dyrare än den jag beställt) och jag fick den ursprungliga varan skickad till mig helt gratis samt att jag fick behålla den felaktiga.

En annan gång beställde jag saker från USA och när jag fick brevet hade det gått sönder, två varor saknades och en var trasig. Jag mailade då företaget och sa att jag tyckte det var lite dåligt packat och de skickade nya varor gratis helt utan problem. På deras sida stod det tillomed att dom inte tar ansvar för skadade paket utan att det är postens fel.

Ta kontakt med företaget och börja med vänlig ton, bråkar dom jag då kan du trappa upp det

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Kortfattat så är det fel i varan (verkligen strider mot vad du blev lovad och de borde ha insett att det var av väsentlighet att fläkten passade) och du kan kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller häva köpet, meddela företaget detta.

Permalänk
Medlem

jag är bara nöjd om dem tar emot min gamla fläkt och jag får beställa en annan tack för snabba svar. ska ringa på måndag ^^