Permalänk

Glasminnen 2.0

För ungefär två år sedan lade jag upp bilder på mitt test med att gjuta in ett USB-minne i plast (ni hittar det under namnet "Glasklart minne" i galleriet). När jag blev erbjuden en bunt USB-stickor via en bekant kunde jag inte hålla mig från att göra lite nya ingjutningar.

Denna gång visste jag hur jag skulle gå till väga och eftersom jag inte betalat en krona för stickorna vågade jag experimentera lite mer med dem denna gång. Så förhoppningsvis kommer ni inte tycka att det är tråkigt!

Stickorna är, tyvärr, bara på 1GB vardera, så med moderna mått kanske de inte är så stora, men det går nog att använda dem till något iaf.

Kommentera gärna, så jag får veta vad ni tycker om det!
Håll tillgodo!

UPDATE:

Det finns visst ett intresse av att köpa minnena! Riktigt roligt!

Så vi gör såhär:
Skicka ett bud på något av minnena genom att skriva i kommenterarerna eller skicka ett priv-meddelande till mig. Alla pengar jag ev. får in på försäljningen donerar jag till lämplig organisation (t.ex. Rädda Barnen).

(Har ni förslag på bättre organisation så säger ni till!)

BUDGIVNINGEN AVSLUTAD!!

Högsta buden blev:
Svarta: 150kr
Nyckelring: 100kr
Rundade: 75kr

Återkommer när donationen är gjord

Glasminnen 2.0

Permalänk

Sjukt snyggt, 4/5.
Jag gillar den svarta:)

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Nice!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

tjenare skulle jag kunna få dioderna som du tog bort, skulle passa perfekt till min LED-IMULATOR

Permalänk
Medlem

riktigt schysst!

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Wooting 80HE
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

tjenare skulle jag kunna få dioderna som du tog bort, skulle passa perfekt till min LED-IMULATOR

Asså dioden jag tog bort satte jag ju dit igen på en av de andra minnena. Så det blev inga dioder över... =/

Permalänk
Medlem

Fan fint 5p ^^

Permalänk

Skulle vara skoj att göra så med ett usb minne jag också har men vettefan vart jag kan få itag den där gjutmassan. (Bor i norra Sverige)

Permalänk
Medlem

Var verkligen 2.0!
Riktigt snyggt, helst den "dropp" formade och den svarta, fint som F
Lätt en 5a

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

En glasklar femma

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Bara att kontakta en stor minneleverantör, säg att du tillverkar Pianolackerade pennor i glas för business folk som går i stil med Iphonen..handlagad i begränsad upplaga så priset håller sig uppe..made in Sweden nisha..

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 16GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V | Asus R9 280 | Corsair 750w | PNY 900gb ssd | Windows 10 64bit | LG oled 24" |

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Skulle vara skoj att göra så med ett usb minne jag också har men vettefan vart jag kan få itag den där gjutmassan. (Bor i norra Sverige)

Du kan beställa via internet på Kreatima.se, gjutmassan har visst nytt namn nu...

Skrivet av Robbansvenske:

Bara att kontakta en stor minneleverantör, säg att du tillverkar Pianolackerade pennor i glas för business folk som går i stil med Iphonen..handlagad i begränsad upplaga så priset håller sig uppe..made in Sweden nisha..

Hehe, har iofs snackat förut här i forumet om att försöka sälja idéen till något företag...men det är ju ett projekt i sig...sen är ju tillverkningsprocessen lite jobbig så det är nog svårt att få det riktigt lösnsamt utan att det blir dyra minnen...

Permalänk
Medlem

riktigt fränt du man önskar att man kunde köpa sådana
kanske starta företag? ;D
solklar 5a iallafall

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Riktigt fräsigt 5p!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Riktigt snyggt! 5p från mig också!

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

Grymt klart värt en 5a

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Hel-vete vad kul den svarta blev och dom andra blev grymma också !
Jag skulle vilja ha ett Corsair GTR moddad såhär
Keep the will to do, men det är nog på tidn att patentera !

Permalänk
Medlem

Grymt coola!

Är de till salu, måntro?

mvh,
GnomeN.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Skrivet av Användarnamnqwer:

Du kan beställa via internet på Kreatima.se, gjutmassan har visst nytt namn nu...

Jaha, så det var därför jag inte hittade det, tack tack

Permalänk
Medlem

skitsnygg, totalt älskade den svarta <3

Permalänk

coolt svarta va snygg! serietillverka den så köper jag en

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

H*lvete va galet snyggt!!!!!

Som andra har sagt , till salu?

5p från mig

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av HerrKanin:

H*lvete va galet snyggt!!!!!
Som andra har sagt , till salu?
5p från mig

Skrivet av effekthero:

coolt svarta va snygg! serietillverka den så köper jag en

Skrivet av GnomeN:

Grymt coola!
Är de till salu, måntro?

Skrivet av ÖverKlockaN:

riktigt fränt du man önskar att man kunde köpa sådana
kanske starta företag? ;D
solklar 5a iallafall

Va kul att ni är intresserade.
Asså jag har inte tänkt behålla dem eftersom jag har så det räcker med fickminnen.

Så vi gör väl såhär tycker jag:
Skicka ett meddelande antingen här eller privat med ett bud. Ange vilket minne av de fyra som du vill ha och hur mycket du bjuder (i SEK, ingen natura ;P).
Alla pengar jag får in på det skänker jag till något gott ändamål, typ Rädda Barnen. (Eller har ni bättre förslag på organisation? Finns det någon org för typ "En dator till varje barn" eller nåt? Diskutera...)

Det blir ju win-win situation. Ni får ett minne och någon blir glad för ett bidrag.

Permalänk
Medlem

Eller så lägger du pengarna på ditt andra projekt så vi får se det någon gång

Det svarta var grymt snyggt

Permalänk
Skrivet av aluminium:

Eller så lägger du pengarna på ditt andra projekt så vi får se det någon gång

Det svarta var grymt snyggt

Hehe, pengar är ingen fråga i det projektet, det är betalt. Nu är det bara tid för programmering som behövs. Sen är det ju inget roligt att sälja och ta pengarna själv, jág menar jag räknar ju inte med tusentals kronor liksom ;P

Permalänk
Medlem

Gud vad najs! Vad tar du för ett svart? 5p!

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av nivv:

Gud vad najs! Vad tar du för ett svart? 5p!

Frågan är inte vad jag tar, frågan är vad du bjuder!
Kolla på tidigare inlägget, du kan köpa det du vill så skänks pengarna.

Permalänk
Medlem

Sjukt tufft!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/