Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

MicroSD usb adapter (sticka) för att flasha om till tidigare moderkort bios ? hjälp.

Permalänk
Avstängd

MicroSD usb adapter (sticka) för att flasha om till tidigare moderkort bios ? hjälp.

Hej! kan man använda en microSD usb sticka med ett microSD kort i som är ansluten till datorn med usb utgång för att flasha mitt bios för moderkortet till tidigare bios ?. Jag har formaterat den till fat 32 och tänker lägga i bioset i den går detta ?? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

Varför provar du inte bara först ? Ser du den i EZ-Flash så går det...

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Avstängd

hej jag kunde göra backup på denna bios fil inne på bios på flash programmet men inte flasha om det. Så det går ju använda denna microSD sticka iaf. men i min manual för moderkortet står det att man ska använda nått program som heter bupdater från asus som man ska flasha i dos men jag vet inte hur man flashar via dos. hur gör man och med usb stickan mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|