Söker efter ett ljudprogram (hjälp uppskattas)

Permalänk
Medlem

Söker efter ett ljudprogram (hjälp uppskattas)

Hej!

Jag söker efter ett program som jag i flera år har letat efter, sist jag hade det på en dator var år 2007 och efter att brorsan formaterade datorn och tog den till sin lägenhet så har jag inte fått tag på programmet igen.

Vi pratar om ett program där man kan få en låt att låta som chipmunks och motsatsen dvs mörkare, musiken i sig går inte sakta utan det är bara rösten i sig som förändras. Man tryckte på en mätare så att det blev - 3 eller + 2 och så vidare.

Jag skulle uppskatta er hjälp om ni vet vilket program som jag behöver, jag har saknat det programmet enormt mycket då somliga låtar lät bättre.

Ett exempel här
YouTube - Alvin And The Chipmunks - Runaway

Permalänk
Medlem

Ta och ladda hem och välj ändra tonhöjd/pitch. Tror den pitchen i audacity ändrar bara tonhöjd men behåller tiden, annars finns det ett verktyg som gör det i audacity har jag bestämmt för mig Annars vet jag att goldwave har det med.

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

tack, den där goldwave var bra. Problemet är att man måste öppna fil för fil för att redigera. I det programmet som jag hade så ställde man bara in och alla låtar lät automatiskt mörkt eller ljust. Fast jag har inte hunnit ladda ner de andra programmen som du nämnde.

Permalänk
Medlem

du kan batcha i goldwave, du väljer en action den ska göra, och väljer en mapp så gör den så med alla låtar där. Du kanske tänker på något som fanns till ditt ljudkort eller något.

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Jo den fanns på ljudkortet i förra datorn, så det är väl nog det som jag skall skaffa först.