Billigt ljudpaket för runt 3000:-

Permalänk
Medlem

Billigt ljudpaket för runt 3000:-

x

Permalänk
Medlem

Du får inget bra ljud för dem pengarna, punkt slut.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se surround förstärkare 1990:- + Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se 795:- =2785:-
och sedan måste du köpa lite kablar typ Optisk kabel (ifall du har det på dit ljudkort/modekort) och några meter högtalarkabel i storlek 1.5-2.5mm så blir det kanon.

I framtiden kan du köpa sub eller fler högtalare och vips så blir det surround med kanske golvhögtalare i fronten. Går att lek fram en hel del och byta ut ifall man nu så vill. förstärkaren är inget kraftverk men klarar driva de flesta högtalarna utan problem.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk

Det går att få bra ljud för 3000 kr... Om man kör hörlurar istället för högtalare. Om det inte är ett alternativ blir det svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbeh:

Nu snackar jag om bra ljud för pengarna och inget annat.

Då får du köra på datorhögtalare. Köpa riktiga högtalare med förstärkare o grejjer är inte värt för så lite pengar, enligt mig.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

Detta får nog endå ses som prisvärt.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Avstängd
Skrivet av defaultusername:

Det går att få bra ljud för 3000 kr... Om man kör hörlurar istället för högtalare. Om det inte är ett alternativ blir det svårt.

+1
Hörlurar vore något för TS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Detta får nog endå ses som prisvärt.

Det var galet billigt, de ska nog "rensa" ut RX-V365 tror jag

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Skrivet av nobbeh:

Kanske får köpa något dåligt Z-5550 ändå bara för att ha något, vem vet.

När vi ändå snackar om det, är detta CREATIVE SOUND BLASTER X-FI TITANIUM FATAL1TY PRO - Maximal kraft, maximal kvalitet, maximal anslutbarhet - Produktinformation bra för priset eller borde man satsa på något som inte gör "gamingprylar"?

Tänkte precis säga det, är inte Z-5500 ett väldigt bra system? (i förhållande till priset)

Permalänk
Avstängd

Acoustic Energy Aego M - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3- & datorhögtalare
Mycket bra ljud för pengarna. Jag vill sticka ut hakan och påstår att dessa låter faktiskt bättre än komponenter man köpa löst för samma summa.

Acoustic Energy Aego M-System Dock system review - from the experts at whathifi.com

Nu har dom sänkt betyget men så lät det i januari 06 och enligt mina öron har dom inte fel.

Citat:

"For both value and sound quality the Acoustic Energy Aego M System is almost beyond reproach"
What HiFi January 2006"

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Hedersmedlem

Får bra hörlurar för 3k.

Permalänk
Avstängd

du kommer få mycket hjälp här med den atityden.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Får man låna tråden lite ? Någon som kan slänga in ett ord / åsikt om Z-5500 systemet. Har hittills bara hört bra saker om det och att det är MYCKET prisvärt. Någon som har bra koll eller lite kritik på det systemet ?

Permalänk
Medlem

Enligt mig (som har ett likadant system) är detta det bästa för pengen:

Jag kör detta som datorhögtalare. Inte 3000kr, men för priset är det galant.

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk

Billigt ljud

Fick nyss hem nEar08 från Thomann, totalt 2500kr 20kg monitor å bajja majja va rom blåser. Finns variant i sverige men då 1500kr mer. Bara köp! Spelar mp3:er från en eee pc å tänkte att jag förmodligen skulle köpt ett externt ljudkort,,,men skiter i det för det spelar uschligt högt å rent. Här är min hifi filosofi 100kr mp3-spelare 2000kr förstärkare 10 ooo kr å mer högtalare. Dessa är dock aktiva på 70watt. En annan grejj är att tung hifi oftast verkligen väger,, i kg alltså,, ju tyngre desto mer väl ljud. Slutligen watt är bara skit de är högtalar elementens verknings-grad som betyder, magneten blir då stor å tung. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbeh:

Sorry, såg underdelen av posten som din sig så jag läste inte ens. Sorry och jag läste nu.

Ska kolla runt om det, tackar!

Titta på det jag länka, bästa du kan få för 3000kr.

Ni som försöker vara lustiga med hörlurar, lägg ner om ni inte tänker hjälpa TS.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Bra ljud

Tycker Akus har en hyffsad grejj där men he blir mysche schladd å sparat på högtaleriet. Stärkarn verkar dock ok men själv är ja lite av audio-fil å hade sorround å subbar å jox förr men tycker numera det blir rätt stökiga ljudbilder. Till film å spel är det väl dock lite skojj.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AkUs:

Titta på det jag länka, bästa du kan få för 3000kr.

Ni som försöker vara lustiga med hörlurar, lägg ner om ni inte tänker hjälpa TS.

Jo det är väldigt lustigt att föreslå hörlurar (för bra ljud i den prisklassen). Skrattade nästan ihjäl mig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenkeBenke123:

Får man låna tråden lite ? Någon som kan slänga in ett ord / åsikt om Z-5500 systemet. Har hittills bara hört bra saker om det och att det är MYCKET prisvärt. Någon som har bra koll eller lite kritik på det systemet ?

Självklart är det prisvärt. det är absolut inte dåligt ljud. Basen är på 10" men är lite mer brummig än snärtig. Grym för film med andra ord, funkar till musik. Den har coaxial och optisk utgång så den går ju ha till det mesta utöver datorn. Jag har mitt inkopplat till mitt ps3 så jag använder det alltså till film och spel

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Xedious:

Självklart är det prisvärt. det är absolut inte dåligt ljud. Basen är på 10" men är lite mer brummig än snärtig. Grym för film med andra ord, funkar till musik. Den har coaxial och optisk utgång så den går ju ha till det mesta utöver datorn. Jag har mitt inkopplat till mitt ps3 så jag använder det alltså till film och spel

Härligt att höra, funderar nämnligen på att köpa ett. Finns på elgiganten för 2400:- nu. Hade tänkt att ha det till HTPC / TV. Alltså till min dator som e kopplad till TVn. Gammla stereon dog nyss också, antar att detta är det bästa alternativet för mina ändamål ? (med tanke på priset också)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenkeBenke123:

Härligt att höra, funderar nämnligen på att köpa ett. Finns på elgiganten för 2400:- nu. Hade tänkt att ha det till HTPC / TV. Alltså till min dator som e kopplad till TVn. Gammla stereon dog nyss också, antar att detta är det bästa alternativet för mina ändamål ? (med tanke på priset också)

Absolut,speciellt för det priset! Då kopplar du in det till datorn med de medföljande kablarna och till tv:n med en optisk kabel Om du har en hyffsat ny tv d.v.s.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

xzt har ju billiga bra subbar (99), men 12" ligger väl runt 3k (kan nog få en 8" för 1500kr om det duger till ändamålet)

Omdömen om XTZ 99 W8.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbeh:

Som titeln lyder är jag ute efter ett billigt paket, kommer mest användas till musik och film. Förmodligen mest till musik.

Tänker inte köpa Logitech-skräp eller andra s.k. "datahögtalare". Kan sätta ihop eget system med förstärkare osv. bara ni länkar delarna

2.1 eller 5.1, I don't care. Men jag antar att du får bättre ljud med 2.1 eller 2.0 för just musik för det här priset, om man kör subbas eller förstärkare har jag ingen aning om vid det här priset.

Länka på nu. Bra ljud ska det vara som sagt!

Har du plats för golvhögtalare så är väl det att rekommendera.
Typ Dynavoice Magic F-6, fått väldigt bra betyg i tester.
Yamaha RX-V365 verkar vara en prisvärd förstärkare med. Sakerna finns på Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Onkyo TX-SR508 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Surroundförstärkare/ -receivrar - Onkyo TX-NR5008 - Kan ta in ljud via HDMI om du tänkt kolla film från datorn och har en TV med HDMI-ingång.

Sedan ett par billiga begagnade golvhögtalare, hittade själv ett par Dali 505 + en Dali centerhögtalare för 600:-.

Permalänk
Medlem

Står inför samma val nu vid månadsskiftet. Jag har kollat in mig på en Onkyo TX-SR308: ONKYO TX-SR308 5.1 HDMI BLACK RECEIVER - Produktinformation - Kostar 2387 kr med studentrabatten på Dustin, helt otroligt prisvärt.

Till det kommer jag köpa ett par stående fronthögtalare: Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

Samt ett par mindre surroundhögtalare: Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

Totalpriset blir runt 4k för det, dessutom lätt att bygga ut framöver, och då förstärkaren har stöd för HDMI 1.4 finns det åtminstone en viss framtidssäkring i det hela. Har stöd för 5.1, vilket räcker gott och väl för min del. Tanken är at bygga ut i framtiden, när boarean förhoppningsvis ökar!

Här finns en recension på högtalarna: Dynavoice - Dynavoice Magic F-6

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD