Permalänk
Medlem

Sista kollen!

Har nu efter mycket om och men här på forumet i princip bestämt mig för hur min nya dator ska se ut.

Allt jag vill få höra nu är att alla delar kommer funka med varandra. ^^

http://img844.imageshack.us/img844/9689/datorb.jpg

Jag funderade på att köpa två GTX 460 men valde bort ett av dem till förmån Intel i7, annars hade det blivit Intel i5. Men jag kan väl köpa till ett senare om jag vill?

Permalänk
Medlem

Kom på att jag glömde HDD. xD

Och chassit som jag hade valt var slut och skulle inte komma in på länge. Vad ska jag ta för chassi? Är helt lost.

Permalänk

Ta en i5 760 istället, minst lika bra i spel.

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ludwigstrand:

Ta en i5 760 istället, minst lika bra i spel.

Hur kan den vara minst lika bra? Rent instinktivt känns det som att i7 borde va bättre, fast jag kan nästan ingenting om detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abraham:

Hur kan den vara minst lika bra? Rent instinktivt känns det som att i7 borde va bättre, fast jag kan nästan ingenting om detta...

Kolla flaskhals grejen på testcenter som sweclockers gjort man får typ 1-2 fps tror jag det var kanske lite mer men ej märkbart i spel eller jo om du kan se 1-2 fps skillnad då dvs:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMAGAT:

Kolla flaskhals grejen på testcenter som sweclockers gjort man får typ 1-2 fps tror jag det var kanske lite mer men ej märkbart i spel eller jo om du kan se 1-2 fps skillnad då dvs:P

Alright, kör på det. Blir tusenlappen billigare vilket är mer än välkommet.

Permalänk
Medlem

Vad sägs om denna då? Cooler Master 690 II Advanced - Inet.se

Jag har inte så mycket pengar så jag vill helst slippa köpa fläktar.

Permalänk
Medlem

R3 är ju lite billigare

men jag kan förstå att du inte vill köpa nya fläktar men vad jag har läst så kan du ju lira med dem två fläktar som du får med i en månad eller två tills du får 200-300kr så att du kan köpa en till fläkt, så hade nog jag gjort.

Men jag har inte kollat så mycket på Cooler Master 690 II Advanced så mycket, kanske någon annan som har bättre koll kan svara på det.

Permalänk
Medlem

Liiite billigare ja Om Cooler Master är bättre så kan jag komma över att det kostar 13kr mer.

Permalänk
Medlem

Ta r3an, och om du endå skulle byta ut processor så kan du väll köpa till 2-3 fläktar? annars kan man alltid köpa fläktar senare

Visa signatur

Define R3 | 2500k @ 3,3GHz | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Asus GTX 560Ti | 8GB CL9 1333hz XMS3 | Antec 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smygaren:

Ta r3an, och om du endå skulle byta ut processor så kan du väll köpa till 2-3 fläktar? annars kan man alltid köpa fläktar senare

jupp det som jag menade

Permalänk
Medlem

Skulle tagit Cooler Master 690 II Advanced, verkar vara ett riktigt trevligt chassi utav vad jag har läst i varjefall.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Hade ett CM 690 förut, dock inte advance, men jag bytte till R2 och har inte ångrat det än. Tystare, snyggare, lättare med kabeldragning och lite mindre också Jag skulle kört på R3.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Ok, hur ser det ut annars då? Allt kommer funka med moderkortet och så?