Permalänk
Aquatuning

Aquatuning.se

Hejsan Sweclockers!

Som en del av er redan har sett så kom Aquatuning till Sverige för några år sedan. Nu kommer vi också finnas hos er på Sweclockers!

Just nu håller vi på med att bygga upp en ny webbplats för hela systemet. Därför lägger vi inte så mycket fokus vid felstavningar på den gamla sidan.
För att hålla tråden relativt ren uppskattas det ifall vi kunde hålla synpunkter om sidan över PM eller mail.

Saknar ni någon produkt eller någon funktion på sidan, så går det utmärkt att ta det i tråden. Alla åsikter är välkomna!

Har ni tekniska frågor eller frågor som rör en order kontakta oss via PM eller via mail/telefon.

Kontaktuppgifter:
Hemsida: Aquatuning - DIN VATTENKYLNINGS OCH MODDNINGS DISTRIBUTÖR
Information: info@aquatuning.se
Teknisk support: support@aquatuning.se

Telefon: +49 05205 99198 0
OBS! Endast Tysk/Engelsk-talande support via telefon just nu
Måndagar- Torsdagar: 9:00-18:45
Fredagar: 9:00-14:00

Med vänliga hälsningar
Lucas
Aquatuning.se

Visa signatur

Aquatuning support Sverige
http://www.aquatuning.se

Permalänk
Medlem

Trevligt! Välkomna!

Permalänk
Medlem

Välkomna!

Permalänk
Medlem

Välkomna

Visa signatur

/|\/|\

Permalänk

Härligt välkomna!

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Musikälskare

Trevligt, "tummen upp"

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Mycket bra, välkomna!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Välkommen, det var verkligen på tiden att riktiga kvalitèprodukter är vida tillgängligt i den grenen av datorbyggande. Sverige och Norge har slitit hårt med tillgängligheten länge innan !

Permalänk

Välkommen till Swec

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Hedersmedlem

Välkommen, hade faktiskt missat detta. Kul att vatten börjar bli mer tillgängligt i swe (får ta mig en funderare när jag får tid ).

Permalänk
Medlem

Välkommen, priserna kommer dom ändras till kr eller kommer dom vara kvar som € ?

Mvh

Permalänk
Aquatuning
Skrivet av Dehman21:

Välkommen, priserna kommer dom ändras till kr eller kommer dom vara kvar som € ?

Mvh

Tack tack

Priserna kommer vara i € då kurserna ändras från dag till dag. Men det är möjligt att vi kommer gå över till kr framöver.

Visa signatur

Aquatuning support Sverige
http://www.aquatuning.se

Permalänk

Även jag önskar dig välkommen till detta forum. En liten fundering: Kommer ni att lägga in Datorlådor på den svenska delen av aquatuning typ Mountain Mods?

/mvh

Mikael

Permalänk
Medlem

Välkomna!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Bitspower compression fittings i sortimentet skulle ju inte vara helt fel.

Visa signatur

Corsair 750D Airflow Edition | Gigabyte X570 Aorus Pro | AMD Ryzen 9 3950X | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | ASUS GeForce GTX1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair AX1200i

Permalänk

Välkommen !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Välkommen!:)
Handlade av er för ett tag sen och det var felfritt, dock glömde jag att skriva portkoden till er så fick ringa till UPS och vänta en dag extra. Det var lite tråkigt, så när man skriver in adress och sånt så kan ni väl lägga till där man kan skriva sin portkod om man har någon. (Ni kanske redan har det och jag inte såg den då ber jag om ursäkt).

Permalänk
Medlem

Välkommen! Undrar om Swiftech H20-X20 "Edge" är något ni kikat på att ta in och isf vilket pris kitten skulle landa på?

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk

Grejjerna står ju på tyska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillgubbn:

Grejjerna står ju på tyska?

Läs första inlägget kanske?

Permalänk
Medlem

Denna nyhet var väldigt attraktiv för mig då jag nyligen slagit upp ögonen för vattenkylning!
Jag är ute efter ett vattenkylt system för (endast) mitt GTX 480 och behöver en komplett lista med material som skulle kunna göra jobbet att sänka temperaturen kraftigt hos denna monster GPU. Jag är helt ny på detta och vet inte själv vad som passar till vilket. Jag har ännu bara läst grunderna men pluggar frenetiskt

Hela tråden finns här: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...
Kortfattat så letar jag efter något konkurrensstarkt till: Komplett.se - CoolIT OMNI GTX 480 A.L.C. GPU Kylare
Redan nu har ni chansen att nå ut till era kunder och på så sätt tjäna pengar
Tack!

EDIT: Jag menar alltså ett internt system med en radiator designad för 2x120mm fläktar

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem

Oj, här hänger man inte med, sist jag kollade var det närmaste Tyskland/England, grymt att dom äntligen har tagit sig till Sverige.!

Välkomna :>

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Aquatuning

När det gäller produktfrågor så är det inte säkert att jag kan svara på allting direkt då jag ibland behöver kolla med huvudkontoret.

Skrivet av CaptainMike:

Även jag önskar dig välkommen till detta forum. En liten fundering: Kommer ni att lägga in Datorlådor på den svenska delen av aquatuning typ Mountain Mods?

/mvh

Mikael

Tackar Just nu blir frakten ett problem då vikten på chassin är såpass hög. Men vi ska se över det och se vad vi kan göra framöver.

Skrivet av fjd:

Bitspower compression fittings i sortimentet skulle ju inte vara helt fel.

Jag vidarebefodrar din önskan

Skrivet av danteee:

Välkommen!:)
Handlade av er för ett tag sen och det var felfritt, dock glömde jag att skriva portkoden till er så fick ringa till UPS och vänta en dag extra. Det var lite tråkigt, så när man skriver in adress och sånt så kan ni väl lägga till där man kan skriva sin portkod om man har någon. (Ni kanske redan har det och jag inte såg den då ber jag om ursäkt).

Tack. Jag var i kontakt med UPS tidigare idag och kollade ifall det fanns möjlighet att ange portkoden när man skickade paket och det gick. Så jag ska se till så det alternativet läggs till.

Skrivet av nex_73:

Välkommen! Undrar om Swiftech H20-X20 "Edge" är något ni kikat på att ta in och isf vilket pris kitten skulle landa på?

Tack. Kollar upp det och återkommer.

Skrivet av Oak:

Denna nyhet var väldigt attraktiv för mig då jag nyligen slagit upp ögonen för vattenkylning!
Jag är ute efter ett vattenkylt system för (endast) mitt GTX 480 och behöver en komplett lista med material som skulle kunna göra jobbet att sänka temperaturen kraftigt hos denna monster GPU. Jag är helt ny på detta och vet inte själv vad som passar till vilket. Jag har ännu bara läst grunderna men pluggar frenetiskt

Hela tråden finns här: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...
Kortfattat så letar jag efter något konkurrensstarkt till: Komplett.se - CoolIT OMNI GTX 480 A.L.C. GPU Kylare
Redan nu har ni chansen att nå ut till era kunder och på så sätt tjäna pengar
Tack!

EDIT: Jag menar alltså ett internt system med en radiator designad för 2x120mm fläktar

Jo skillnaden mellan luftkylning och vattenkylning är enorm. Att gå från högljudda originalkylare till en nästan helt tyst vattenkylning och i samma veva sänka temperaturen med 20-30grader är det inte många som säger nej till Du har dessutom ett meddelande i inkorgen

Visa signatur

Aquatuning support Sverige
http://www.aquatuning.se

Permalänk
Medlem

Trevligt! Välkommen!

Permalänk
Medlem

välkomna

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av JaZid:

"Trademark grab" är ingenting ni representater från AquaTuning vill kommentera?

aquatuning trademark grab ? - XtremeSystems Forums

Via ref Andreas D skulle jag ta upp detta här.

#10379494

Permalänk
Aquatuning
Skrivet av Laine:

Via ref Andreas D skulle jag ta upp detta här.

#10379494

Tyvärr är jag inte tillräckligt insatt i det för att kunna kommentera det. Ifall du skickar ett mail till info@aquatuning.se så kommer någon där kunna ge dig en kommentar.

Visa signatur

Aquatuning support Sverige
http://www.aquatuning.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Fraktkostnad för slutkunder:

Fraktkostnaden för olika länder visas här. Fraktkostnaden består av postens avgifter samt den fasta avgiften. Du kan se den totala kostnaden när du kommer till betalningen.

När paketet skickas kommer du få ett paketnummer utskickat automatiskt till din mail. För leveranser inom Sweden vid ordrar över 200€ i order värde 5,-€

kan du klar gör vad ni menar med den sista meningen?
kommer frakten bli 5€ eller kommer frakt avgiften öka med 5 €?

Permalänk
Aquatuning
Skrivet av mattoys:

kan du klar gör vad ni menar med den sista meningen?
kommer frakten bli 5€ eller kommer frakt avgiften öka med 5 €?

Skicka gärna över en länk via pm till sidan där det står.

Angående chassin så anledningen till att de inte finns i webshoppen att för många blir skadade vid frakten för att det ska gå att skicka dem till andra länder. Ibland går det dock att göra undantag, beroende på vad vi har packmaterial till. Ifall det är något speciellt chassi ni är ute efter som vi har i lager så är det bara att höra av er så kollar vi upp ifall det är möjligt att skicka det på ett bra sätt.

Visa signatur

Aquatuning support Sverige
http://www.aquatuning.se