Permalänk
Avstängd

SS Ikari Laser tappar kontakten?

Hej.
Jag har en ikari laser som nu på sistonde har börjat stänga av sig själv när jag gör snabb rörelse med den. Man hör windowsljudet (usb grej ljud) som om någon drog ut sladden till musen och stoppade direkt in den igen.

Detta är väldigt irriterande i fps spel och händer precis då jag behöver musen som mest.

Hjälp och försök till hjälp uppskattas.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

öppma den och se om sladden börjar hoppas ur

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Avstängd

Jag har alltid var alltid fientligt inställd mot lasermöss, att de är för avancerade för sitt eget bästa osv. Fick det bekräftat nu

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

gör som ozein sa å öppna mus skalet å böj på kabeln å ta oböjd kabel där vid utgången av skalet,kanske funkar ett tag till då

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

du borde lämna tillbaks den och få en ny:)

Permalänk
Avstängd

Nu säger min lillebror att hans ikari optical gör samma sak, han har redan bytt ut den. Stänger av sig själv, ibland måste han koppla ut och in den för att den ska fungera.
Trodde den optiska var bättre...
Fan får leta ny mus, någon som vet en med liknande design?

Steelseries är bakom flötet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det har inget med optiken att göra, utan det är snarare glapp vid kabeln. Min kompis har också drabbats av det, så kvalitén är inte speciellt bra.

Jag körde på MX518 i runt ett och ett halvt år innan den drabbades av samma problem. Har nu använt en Razer Deathadder ungefär lika länge utan några som helst problem.

Permalänk
Medlem

Råkade ut för samma sak på två stycken Optiska. Uppenbarligen riktiga kvalitetsproblem på Steelseries...

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm... min SS Ikari har funkat klockrent nu i ett år, inga problem what so ever. Min G5 däremot håller på med diverse hyss ibland =/.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Well, jag har hade samma problem med min Microsoft/Razer Habu mus, garantin var dock slut, har nu en Ikari Laser som fungerar finfint

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

Samma problem med min ikari laser, glapp sladd...
Körde mx518 i tre år utan problem, sen köper man sig en ikari som dör på en vecka.
Stodde faktiskt att steelseries skulle hålla bättre kvalitet.
Jag ska öppna den och kanske löda lite, får se hur det går.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3E
Samma problem med min ikari laser, glapp sladd...
Körde mx518 i tre år utan problem, sen köper man sig en ikari som dör på en vecka.
Stodde faktiskt att steelseries skulle hålla bättre kvalitet.
Jag ska öppna den och kanske löda lite, får se hur det går.

du vet att det finns garanti hoppas jag....

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

jag har samma problem på min razer copperhead, dock är detta inte ett glappproblem i mitt fall då musen fungerar perfekt i tjejens bärbara, i min nya dator med ett rampage gene m-atx mobo ballar musen ur med jämna mellanrum, ibland flera gånger i minuten..
ibland funkar den inte i 30sekunder sen börjar den funka helt plötsligt...
någon som vet vad detta beror på?
det har blivit succesivt(stavning? ) då det i början aldrig hände, nu helt plötsligt är musen oanvändbar sitter på en gammal skitlasermus som inte klarar snabba drag, men den funkar iaf!

Permalänk
Medlem

WIN

räddade nyss livet på min ikari genom att byta usb änden på musen. skarvade ihop med någon usb sladd jag hittade hemma. -20kr. +sprillans ikari