Permalänk
Medlem

röstat för "länge" sedan
Miljöpartiet through and through!
Förresten hur vad det är Sverige för 30 år sedan? Utan invandring allt var givetvis perfekt? Inga låginkomsttagare eller städer jobb och ingen brott?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MBY:

Nja, "mer än vågmästare" är att ta i. SD har ingen vågmästarroll eftersom en sådan förutsättningslöst ska kunna samarbeta med vilka partier som helst. Som det är nu vill ju ingen samarbeta med SD. Så minoritetsregering eller omval är alternativ. Omval är sällsynt, senast hände det på 50-talet. SD kan ju förstås hota med eller initiera en misstroendeomröstning (alltså en utöver praxis vid regeringsskifte), men de kommer inte få något gehör såvida inte SD faktiskt får minst 10% av ledarmötena. Och genom en sådan omröstning så sätter de ju sig själva på pottan.

Det bästa som kan hända är nog en tydlig majoritetsregering och SD in i riksdagen. Då kan de blotta sina pajaskonster en hel mandantperiod för att tyna bort likt Ny Demokrati.

ja kommer sd in så kanske dom åker ut i nästa val! men dom kanske redovisar vad invandringen och flyktingmottagningen kostar! eller det kanske regeringen redan gjort?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Skrivet av judge:

ja kommer sd in så kanske dom åker ut i nästa val! men dom kanske redovisar vad invandringen och flyktingmottagningen kostar! eller det kanske regeringen redan gjort?

Det har dom inte gjort, skulle alla "svenssons" veta vad den kostar skulle det vara en större fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Det har dom inte gjort, skulle alla "svenssons" veta vad den kostar skulle det vara en större fråga.

Och om man skulle kunna överblicka de enorma ekonomiska fördelar invandring för med sig skulle inte SD ha mer än ett fåtal inskränkta människor som anhängare. För det handlar inte ju om ekonomi för alla, utan snarare någon konstig "nationalistisk" syn som i förlängningen skulle vara det sämsta. Rent ekonomiskt. Vissa bryr sig ju mer om hudfärg och tro. Att sen försöka använda ekonomiska argument för att vinna anhängare är ju väldigt smart ur en politisk synvinkel, men väljarna borde ju faktiskt se igenom det.

Kan du ens själv komma med en vettig uppskattning av "kostnaderna" över, säg, de närmaste 50 åren om du nettar dessa mot intäkterna över samma tid? Har du hört talas om någon sådan siffra som bygger på någon form av vetenskaplighet? Om inte, släpp då alla resonemang som har med detta substanslösa påstående att göra.

Egentligen borde alla läsa minst 15 hp nationalekonomi resp statistik. Då skulle man inte behöva bli så frustrerad av andra människors låga grad av insikt i dessa frågor, frågor som är av enorm vikt för samhället. Släng på lite statsvetenskap så skulle vi få ett ganska bra samhällsklimat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrc:

Gällande privat vs icke-privat så håller jag inte med dig, det finns för och nackdelar med båda. Det finns exempel där icke-privat verksamhet är att föredra, du kan ju ta elnätet som en av de större blåsningarna vi blivit utsatta för. Dels är det av nationellt intresse att det fungerar bra, dels är det till stor del skattebetalarna som har byggt upp nätet och kraftverken och slutligen så har vi Nordpol där samma aktörer är både köpare och säljare. Jag tycker man ska väga samma för och nackdelar och ta den vägen som är bäst för medborgarna och inte välja väg strikt efter ideologi.

Jag kan hålla med dig i att det finns sektorer där privatisering inte är gynnsamt. Det finns helt enkelt tillfällen då vi inte tjänar på att ha en fri marknad.
Det jag ville säga var mest att planekonomi per definition är avsaknaden av en fri marknad

Permalänk
Medlem

Alliansen

Har röstat på KD i riksdagsvalet (stödröst) och folkpartiet i kommun- och landstings valet. Bara Alliansen vinner så spelar det inte så stor roll vem jag lägger min röst på inom blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av treffin:

Egentligen borde alla läsa minst 15 hp nationalekonomi resp statistik. Då skulle man inte behöva bli så frustrerad av andra människors låga grad av insikt i dessa frågor, frågor som är av enorm vikt för samhället. Släng på lite statsvetenskap så skulle vi få ett ganska bra samhällsklimat.

Eller så studerar man filosofi - etik och logik - och baserar sina handlingar på rationell metodik från första principer istället för subjektiva tolkningar av oändligt varierande statistik.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Röstade igår. Piratpartiet FTW!

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boo:

Eller så studerar man filosofi - etik och logik - och baserar sina handlingar på rationell metodik från första principer istället för subjektiva tolkningar av oändligt varierande statistik.

Får mig osökt att tänka på denna serie.

Permalänk
Medlem

Läkare: von Arnold skar sig själv - Malmö - Sydsvenskan - Nyheter dygnet runt

Citat:

Enligt Sydsvenskans källor klassar rättsläkaren sannolikheten för att alltihop är fejk som 9 på en 10-gradig skala. Bedömningen görs utifrån hur djupa skadorna är och hur kniven varit vinklad när hakkorset skars in.

– För att kunna vara hundraprocentigt säker måste läkaren ha varit på plats vid händelsen, säger en källa. Det här utlåtandet är det starkaste en rättsläkare kan lämna.

– Där är vissa tvivel på sanningshalten i det han säger. Rättsläkaren har gjort en bedömning av skadorna och jämfört det med den berättelse han själv har uppgett. Det finns tvivel på skadornas uppkomst, säger Magnus Andersson, chef för kriminalroteln vid Malmöpolisen till Radio Malmöhus.

När polisen väger samman utlåtandet med den totala frånvaron av spår av våldsmännen på den påstådda brottsplatsen dömer man alltså ut von Arnolds anmälan som falsk. Han utreds nu för brottet falsklarm.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Och Federley sparkade sig själv i ansiktet och Olof Palme sköt sig själv.

Om du vill tro det, vem är jag att säga annat?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Får mig osökt att tänka på denna serie.
http://imgs.xkcd.com/comics/purity.png

Precis min tanke. För att kunna avgöra vad som är rätt och fel så behöver man i slutändan grunda det i matematiken, eftersom att man allra först behöver avgöra vad som är sant och falskt innan några moralfilosofiska slutsatser kan konstateras.

EDIT:

Vi som spelar Civilization IV kan sammanfatta det med: "If in other sciences we should arrive at certainty without doubt and truth without error, it behooves us to place the foundations of knowledge in mathematics." - Roger Bacon

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Jag hyser en skepsis mot anonyma uttalanden som kommer så lägligt före valet. Hade den här artikeln publicerats i övermorgon så hade jag nog funderat över dess innehåll.

Jag tycker det är bättre att vänta på den riktiga utredningen och inte bara någon "källa".

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Skrivet av Archaik:

Har röstat på KD i riksdagsvalet (stödröst) och folkpartiet i kommun- och landstings valet. Bara Alliansen vinner så spelar det inte så stor roll vem jag lägger min röst på inom blocket.

Det här tycker jag är intressant. Taktikröstande är ingen ny företeelse men har spelat en ganska viktig roll för alliansens förmåga att bibehålla en ledning i opinionsmätningarna. Syftet är uppenbarligen att hålla i första hand C och KD kvar i riksdagen. Jag undrar bara hur den som taktikröstar resonerar på sikt. Urholkar inte detta deras existensberättigande (i allianssamarbetet menar jag) om det är tack vare 'moderata' röster som de finns kvar?

(Notera det sista, om vallokalsundersökningarna visar på att de tagit sig in helt för egen maskin så blir ju frågeställningen lite ointressantare)

/K

Permalänk
Medlem
Skrivet av laurinkalle:

Det här tycker jag är intressant. Taktikröstande är ingen ny företeelse men har spelat en ganska viktig roll för alliansens förmåga att bibehålla en ledning i opinionsmätningarna. Syftet är uppenbarligen att hålla i första hand C och KD kvar i riksdagen. Jag undrar bara hur den som taktikröstar resonerar på sikt. Urholkar inte detta deras existensberättigande (i allianssamarbetet menar jag) om det är tack vare 'moderata' röster som de finns kvar?

(Notera det sista, om vallokalsundersökningarna visar på att de tagit sig in helt för egen maskin så blir ju frågeställningen lite ointressantare)

/K

Taktikröstning är ju knappast något som bara alliansen håller på med men annars förstår jag inte riktigt hur du menar att det skulle vara skälet till ledning i opinionsmätningarna? Skulle det vara röster lagda på moderaterna skulle ju de ändå vara för alliansen osv. Låter väldigt långsökt?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Tragiskt att så många här inne är SD anhängare. Det tyder på att datanördarna sällan lämnar sitt rum och ser verkligheten.

Den största majoriteten av invandrarna arbetar. Sverige skulle bokstavligen stå still och sjukhusen skulle krascha ihop utan invandrare. Äldrevården hade verkligen bara slagits ut, osv osv...

Det var inte många år sedan SD var ett riktigt nynazistiskt parti. Idag har man förändrats men mest till ytan bara.

Jimmie Åkesson är en duktig politiker men med genomruttet hjärta, inte lika extrem som Hitler, nu ska jag inte ta i. Men exakt på samma sätt..

SD kommer tyvärr att komma in, inget bra kommer att komma ut av det och 60-70% av er som röstat på SD nu kommer inte göra det nästa val för ni kommer se vilket skit SD egentligen är.

Jag är för demokrati och respekterar SDs rätt att finnas, men jag respekterar inte hat, fördomar och rasism.

Gå in till facebooks SD sida, kolla runt på medlemmarna och se hur många som även är med i extrem rasistiska grupper. Vissa även grupper som direkt är anti mörkhyade. Det visar på vilka människor SD lockar!

Att det finns ett problem i Sverige är sant, att många som är i det problemet är invandrare är sant. Att det till största delen beror på utanförskap och inte ursprung är mer sant.
Att SD kommer röra om i grytan är falskt, SD kommer bara skapa mer hat och förvirring än vad som redan råder.

Jag respekterar Allas åsikter och rätt att lägga sin röst på vad ni än vill men SD? Herregud, kom igen grabbar och tjejer

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Angående fallet med kvinnan vars mamma har blivit ombedd att jobba trots akromegali som verkar ha fått opinionen att vända:

1. Hon är vänsterpartist och utnyttjar sin mamma för att röstfiska dagarna före valet
2. Det finns knappast en kotte i alliansregeringen som anser att ärendet har skötts på rätt sätt av inblandade parter
3. Under förra mandatperioden med röd regering var det 10000 som blev utförsäkrade, men det verkar inte nämnas i Aftonbladetpropagandan som sprids även utrikes (källa: Cirka 10.000 utförsäkrade mot sin vilja - fördjupning | svt.se)

Tänkvärt för de som trillat i fällan och tänker rösta rött bara för att dom tror alliansen är onda hestar. Kunde lika gärna (och har) skett under röd regering.

Permalänk
Skrivet av Sentenced:

Taktikröstning är ju knappast något som bara alliansen håller på med men annars förstår jag inte riktigt hur du menar att det skulle vara skälet till ledning i opinionsmätningarna?

Du missförstår, hade det av någon anledning varit otänkbart med stödröster hade ju både C:s och KD:s platser varit hotade, och därmed alliansen i sin helhet, eftersom röster hade gått till partier som sedan inte kommer in i riksdagen. På så sätt var ju (talet om) taktikröstandet viktigt eftersom det tryggade riksdagsplatserna. Jag säger ingenstans att det var orsaken till ledningen.

Skrivet av Sentenced:

Skulle det vara röster lagda på moderaterna skulle ju de ändå vara för alliansen osv. Låter väldigt långsökt?

Men är inte tanken att varje parti ska hålla sin egen vikt på något sätt? Om C och KD tar röster av moderaterna som i sin tur tar dem från de rödgröna, så är inte det en signal om vilket parti det är som egentligen drar röster? Det blir ju givetvis inte helt svartvitt eftersom man på detta sätt förvaltar de röster som annars hade försvunnit under 4%. Alternativet är ju att alliansen kommer överens om att lägga ner partierna och skapar ett parti som sen alla röstar på. Effekten blir ju då samma.

Men min fråga gäller ju alltså på sikt. Om det är så att det blir uppenbart att det är stödröster som räddat partierna så kommer det inte att kunna uppstå en diskussion om det rimliga i att hålla dödvikten vid liv liksom. Och urholkar inte detta partiernas egenart ytterligare, utöver de kompromisser som blockpolitiken kräver? Jag bara undrar hur en borgerlig väljare resonerar kring detta.

Situationen är ju lite annorlunda för vänstersidan. Det är ingen uppenbar risk för att V eller MP ska halka utanför längre. Men det beror inte på något förväntat taktikröstande, utan för att de hämtat sig på 'eget' bevåg.

/K

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av treffin:

Och om man skulle kunna överblicka de enorma ekonomiska fördelar invandring för med sig skulle inte SD ha mer än ett fåtal inskränkta människor som anhängare. För det handlar inte ju om ekonomi för alla, utan snarare någon konstig "nationalistisk" syn som i förlängningen skulle vara det sämsta. Rent ekonomiskt. Vissa bryr sig ju mer om hudfärg och tro. Att sen försöka använda ekonomiska argument för att vinna anhängare är ju väldigt smart ur en politisk synvinkel, men väljarna borde ju faktiskt se igenom det.

Kan du ens själv komma med en vettig uppskattning av "kostnaderna" över, säg, de närmaste 50 åren om du nettar dessa mot intäkterna över samma tid? Har du hört talas om någon sådan siffra som bygger på någon form av vetenskaplighet? Om inte, släpp då alla resonemang som har med detta substanslösa påstående att göra.

Egentligen borde alla läsa minst 15 hp nationalekonomi resp statistik. Då skulle man inte behöva bli så frustrerad av andra människors låga grad av insikt i dessa frågor, frågor som är av enorm vikt för samhället. Släng på lite statsvetenskap så skulle vi få ett ganska bra samhällsklimat.

Tycker själv det är skitjobbigt med alla som läst 15hp nationalekonomi (att bara anta perfekt konkurrens överallt kan bli ganska missvisande..., men det är ju enkelt iaf ). Själv har jag bla. läst en del artiklar om vad invandringen "kostar" (föga förvånande var en från danmark ) men invandringens "kostnader" och fördelar är ganska svåra att kvantifiera (framförallt då fördelarna vilka inte är lika enkla som att kolla på hur mycket bidrag eller liknande betalas ut till en viss grupp). "Invandrare" är ju inte heller en homogen grupp. När Sverige gick över från nettoutflyttningsland till nettoinvandringsland (runt 1930) kom t.ex. väldigt många finskor hit (överlag så var det i regel arbetsinvandring, men även en hel del flyktingar efter och under kriget).
Sedan finns det ju en hel del idiotiska saker som gjorts t.ex. när det tog (försöker minnas exakta siffror men blir lite höftning) ca 3 år för att få uppehållstillstånd och man förbjöd invandrare att ta arbete under tiden (om jag inte minns fel hade facken ett finger med i spelet här). Så visst kan man göra invandring sämre för både de som kommer hit och de som fanns här innan.

Däremot tror jag inte att det är bra att de etablerade partierna försöker tysta ner integrationsfrågor då det bara ger mer bränsle till SD.

Permalänk
Medlem

Valvakan börjar 19:00, ska bli mycket spännande. PP kommer inte komma in vilket är synd, men åtminstone så kommer inte Mona Stalin, hittepå miljömupparna och kommunist Ohly till makten.

Skrivet av Octabust:

Tragiskt att så många här inne är SD anhängare. Det tyder på att datanördarna sällan lämnar sitt rum och ser verkligheten.
Den största majoriteten av invandrarna arbetar. Sverige skulle bokstavligen stå still och sjukhusen skulle krascha ihop utan invandrare. Äldrevården hade verkligen bara slagits ut, osv osv...
Det var inte många år sedan SD var ett riktigt nynazistiskt parti. Idag har man förändrats men mest till ytan bara.

Jimmie Åkesson är en duktig politiker men med genomruttet hjärta, inte lika extrem som Hitler, nu ska jag inte ta i. Men exakt på samma sätt..
SD kommer tyvärr att komma in, inget bra kommer att komma ut av det och 60-70% av er som röstat på SD nu kommer inte göra det nästa val för ni kommer se vilket skit SD egentligen är.

Jag är för demokrati och respekterar SDs rätt att finnas, men jag respekterar inte hat, fördomar och rasism.

Gå in till facebooks SD sida, kolla runt på medlemmarna och se hur många som även är med i extrem rasistiska grupper. Vissa även grupper som direkt är anti mörkhyade. Det visar på vilka människor SD lockar!

Att det finns ett problem i Sverige är sant, att många som är i det problemet är invandrare är sant. Att det till största delen beror på utanförskap och inte ursprung är mer sant. Att SD kommer röra om i grytan är falskt, SD kommer bara skapa mer hat och förvirring än vad som redan råder.

Jag respekterar Allas åsikter och rätt att lägga sin röst på vad ni än vill men SD? Herregud, kom igen grabbar och tjejer

Inte lämnar sina rum? Här drar vi verkligen folk över en kant på bästa SD-maner. Jag skulle aldrig få för mig att rösta på SD, inte pga deras invandringspolitik, utan deras ekonomiska politik som skulle göra Sverige ganska stor skada. SD har rätt när de säger att Sverige s.k invandringspolitik har havererat och inte fungerar. När vi på 1970-talet gav upp vårt system för assimilering så gjorde vi ett gigantiskt misstag som har kostat detta landet och de nyanlända miljarder i förlorade intäkter.

Tycker det är ganska kul att folk gnäller på SD:s nynazistiska rötter. Hade varit extra kul om man gjort samma sak med Vänsterpartiet som har haft stalinistiska element i sin politik och dessutom en partiledare som var "uttalad" kommunist fram till för inte så länge sedan. Sen behöver man väl knappast nämna socialdemokratin med sitt rasbiologiska institut, tvångssteriliseringspolitik och den föredetta talmanen Birgitta Dahl som stödde Röda Khermerna. Du vet sånt som vänstern gärna talar tyst om.....

Även jag är väldigt mycket för demokrati, förmodligen mycket mer än de flesta och betydligt mer än riksdagspartierna som skulle vägra att samarbete med ett parti där dess ledamöter är folkvalda. Ett sånt agerande är inte förenligt med demokratiska principer och det fullkomligt stinker av maktfullkomlighet. Det enda som kommer hända är att de driver än fler människor att rösta på SD.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m0rk:

Sen behöver man väl knappast nämna socialdemokratin med sitt rasbiologiska institut, tvångssteriliseringspolitik och den föredetta talmanen Birgitta Dahl som stödde Röda Khermerna. Du vet sånt som vänstern gärna talar tyst om...

Nu vill jag förvisso inte försvara vänsterpartier i onödan och är förmodligen dåligt påläst, men kan man verkligen lasta socialdemokratin för ovan nämnda påhitt? Det är lätt att döma i efterhand, men kanske var besluten inte lika kontroversiella på sin tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nu vill jag förvisso inte försvara vänsterpartier i onödan och är förmodligen dåligt påläst, men kan man verkligen lasta socialdemokratin för ovan nämnda påhitt? Det är lätt att döma i efterhand, men kanske var besluten inte lika kontroversiella på sin tid?

Det är klart man kan.. Socialdemokrater i still med Mona Stalin brukar alltid vara de första med brösttoner emot SD men aldrig får man höra så mycket som ett sus om deras egna skitiga historia. Det var inte förrän 1975-76 som vi slutade med tvångssterilisering, och först 2000 som staten erkände sitt misstag (SOU 2000:20). Socialdemokratin och dess medverkan i spionage på oliktänkande är också en sån sak som de gärna vill tala tyst om.
Sen så kan man undra hur Socialdemokraterna ens kunde komma på tanken att sätta en kvinna som Brigitta Dahl på posten som talman när visste vilka massmördare hon stödde.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m0rk:

Det är klart man kan.. Socialdemokrater i still med Mona Stalin brukar alltid vara de första med brösttoner emot SD men aldrig får man höra så mycket som ett sus om deras egna skitiga historia. Det var inte förrän 1975-76 som vi slutade med tvångssterilisering, och först 2000 som staten erkände sitt misstag (SOU 2000:20). Socialdemokratin och dess medverkan i spionage på oliktänkande är också en sån sak som de gärna vill tala tyst om.
Sen så kan man undra hur Socialdemokraterna ens kunde komma på tanken att sätta en kvinna som Brigitta Dahl på posten som talman när visste vilka massmördare hon stödde.

Birgitta Dahl tänker jag inte försvara, men jag tycker nog att man gott kan nöja sig med att titta på de senaste 15-20 årens politik när man bedömer vad partier står för; mycket ändras faktiskt med åren och sannolikt är överlappet mellan 1975 års politiker och dagens inte jättestort.

Permalänk
Medlem

Personerna som säger att det är ekonomiskt försvarbart med invandring och att dom flesta invandrare jobbar, vilken modell har ni tagit det resonemanget ifrån? Dom kalkylerna som är ganska genomarbetade hamnar långt ifrån ovanstående påstående. Visst, om man räknar dom "flesta" till att 60% jobbar, gör ordet "flesta" det till något bra då? Nej, 60% är en för låg siffra.

Ja arbetskraftinvandring är bra OM det finns utrymme på det och ja, mycket har blivit inom sjukvården då Svenskar helt enkelt inte utbildar sig till detta i lika stor utsträckning som behövs, därför kan dom platserna fyllas lätt av arbetskraftinvandring och detta tar ingen ekonomisk skada MEN i den kalkylen räknar vissa personer helt bort att det finns många arbetsstillfällen som döms till invandrare istället för svenskar trots att svenskarna har möjlighet till att fylla den arbetspositionen.

Räknat på vinst och förlust när det gäller invandring så kommer dom flesta fram till att invandringen belastar systemet med up till 40mkr per år (finns massa olika uträkningar, dock aldrig sett någon där man beskriver en otrolig vinst), sen finns det många som påstår sig få en vinst men kollar man uträkningen så plockar dom bort dom flesta utgifterna, tex att invandrare redan är utbildade när dom kommer till sverige så dels kommer dom in i arbetslivet direkt och dels behöver dom inga bidrag under dom 18-22 år som en normalsvensk växer upp och går i skola med bidrag osv, men ser verkligheten ut så? Nej.

En ganska enkel ekvation för att se om invandring är ekonomiskt försvarbart: Om invandringen ökar, samtidigt som arbetslösheten ökar (tänkt 1 år tillbaka), hur kan då ekonomin främjas då ovanstående kräver bidrag som kommer från dom arbetande?

Men visst, det är otroligt lätt för alla att vara MK och PK och såfort någon ens kommer i närheten av prata invandringspolitik så får det aldrig snackas om något annat än guld och gröna skogar för då är man tydligen SD anhängare, nazist, rasist och gud vet vad.

Detta samhället vi lever i dag börjar fan bli löjligt MK och PK, inte sjunga nationalsången i skolan, byta namn på Nogger (som vi haft så länge och aldrig varit något problem tidigare, och för helvete, nämn inte ordet svart eller black, det är tydligen rasistiskt), osv osv osv

Det underhållande är att dom invandrarna jag känner har också tyckt att denna MK och PK skiten är sjukt löjlig och ofta startas denna moralpaniken av vita svenskar, inte invandrare, jag vet inte varför, kanske att många partiledare och deras närmsta har visat prov på sjukt låg intelligens och logik dom senaste åren.....

Fotnot: typ 90% av dom som röstade om Nogger glassen tyckte INTE den var rasistisk, och det lär har varit mer än 10% av dom som röstade som kommer från utlänsk bakgrund

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det är klart man kan.. Socialdemokrater i still med Mona Stalin brukar alltid vara de första med brösttoner emot SD men aldrig får man höra så mycket som ett sus om deras egna skitiga historia. Det var inte förrän 1975-76 som vi slutade med tvångssterilisering, och först 2000 som staten erkände sitt misstag (SOU 2000:20). Socialdemokratin och dess medverkan i spionage på oliktänkande är också en sån sak som de gärna vill tala tyst om.
Sen så kan man undra hur Socialdemokraterna ens kunde komma på tanken att sätta en kvinna som Brigitta Dahl på posten som talman när visste vilka massmördare hon stödde.

Nu smutskastar du felaktigt för att försvara SD.

SD har ett helt gäng som fortfarande är ledande inom partiet som var nynazister.

Han som hade förslaget för några år sedan att det skulle vara "förbjudet att adoptera negerungar" sägs ju fortfarande vara kvar inom SD men inte "tala högt".

Jag är fullt medveten om att SD inte har ett rasistiskt partiprogram just Nu men för några år sedan hade man det. Man gjorde skillnad mellan ljusa och mörka människor. Nu satsar man korten på muslimerna istället. Efter att man inte kom in i riksdagen 2006 så ändra man sig ytterligare för att man förstod att inte ens 4% av svenskarna var rasister!

Jag lovar, SD kommer ALDRIG att behålla sina stolar 2014 valet.

Jag orkar inte prata politik här mer, jag är på swec för datorer och osv inte för att försöka få förvirrade snorungar att inse att SD kommer förpesta svensk politik och inte göra ett skit bättre.

Jag har ett tips till dig: Gå ut och träffa lite invandrare, alla kastar inte sten, vissa bakar pizza i stenugn däremot, jävligt gott (-;

Godnatt!!!

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem
Skrivet av Octabust:

Nu smutskastar du felaktigt för att försvara SD.

SD har ett helt gäng som fortfarande är ledande inom partiet som var nynazister.

Han som hade förslaget för några år sedan att det skulle vara "förbjudet att adoptera negerungar" sägs ju fortfarande vara kvar inom SD men inte "tala högt".

Jag är fullt medveten om att SD inte har ett rasistiskt partiprogram just Nu men för några år sedan hade man det. Man gjorde skillnad mellan ljusa och mörka människor. Nu satsar man korten på muslimerna istället. Efter att man inte kom in i riksdagen 2006 så ändra man sig ytterligare för att man förstod att inte ens 4% av svenskarna var rasister!

Jag lovar, SD kommer ALDRIG att behålla sina stolar 2014 valet.

Jag orkar inte prata politik här mer, jag är på swec för datorer och osv inte för att försöka få förvirrade snorungar att inse att SD kommer förpesta svensk politik och inte göra ett skit bättre.

Jag har ett tips till dig: Gå ut och träffa lite invandrare, alla kastar inte sten, vissa bakar pizza i stenugn däremot, jävligt gott (-;

Godnatt!!!

Vad jag förstått så röstar väl inte mOrk på SD ens en gång. Vad han däremot gör är att han försöker peka för dig det onödiga och löjliga att försöka smutskasta SD och få folk att tro att om man röstar på SD så äter man små barn och vill bränna kors tillsammans med KKK. Så är det verkligen inte. Det betyder självklart inte heller att det är vettigt att rösta på SD eller att SD skulle föra en bra politik. Däremot använder man exakt samma retorik som SD gör , dvs vi mot dem. Det vinner ingen på. Istället ska man konkret bemöta det man tycker är fel.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Octabust:

Nu smutskastar du felaktigt för att försvara SD.

Verkligen? Så du menar att det jag har skrivit om rasbiologin, tvångssterilisering, avlyssning och trakasserier av meningsmotståndare (speciellt dem på vänsterkanten dessutom) inte är sanna?

Skrivet av Octabust:

SD har ett helt gäng som fortfarande är ledande inom partiet som var nynazister.

Kan mycket väl stämma, jag har ingen som helst koll på vilka kandidater de har i sitt parti utöver ordförande och partisekretaren. Det spelar dock ingen som helst roll. I en demokrati så man ha vilken jävla åsikt man vill och skulle människor nu rösta in dem i riksdagen så får de nuvarande riksdagspartierna ta se sig om var de misslyckade.

Skrivet av Octabust:

Han som hade förslaget för några år sedan att det skulle vara "förbjudet att adoptera negerungar" sägs ju fortfarande vara kvar inom SD men inte "tala högt".

Men vad bra... Då kanske någon talade honom till rätta då?

Skrivet av Octabust:

Jag är fullt medveten om att SD inte har ett rasistiskt partiprogram just Nu men för några år sedan hade man det. Man gjorde skillnad mellan ljusa och mörka människor. Nu satsar man korten på muslimerna istället. Efter att man inte kom in i riksdagen 2006 så ändra man sig ytterligare för att man förstod att inte ens 4% av svenskarna var rasister!

Nu får du nog bestämma dig!! Du skriver att; gör skillnad på olika människor beroende på hudfärg (men inte längre), du på påpekar att de har rötter i nynazismen på 80-talet, att Åkesson är som Hitler men inte lika hemsk, de har inte ett rasistisk partiprogram men ändå kunde de inte få 4% av väljarstödet då svenska folket inte är rasister. Hur ska du ha det?

Skrivet av Octabust:

Jag lovar, SD kommer ALDRIG att behålla sina stolar 2014 valet.

Förmodligen.. Jag tror dock att där kommer vara en till faktor som avgör och det är om de andra borgliga partierna tar åt sig delar av deras program.

Skrivet av Octabust:

Jag orkar inte prata politik här mer, jag är på swec för datorer och osv inte för att försöka få förvirrade snorungar att inse att SD kommer förpesta svensk politik och inte göra ett skit bättre.

Var det där ett försök till argumentum ad hominem eller argumentum ad verecundiam? Många av oss börjar nära sig 30. Om du inte vill tala politik så kanske du inte skulle givit dig in i denna tråden:p

Skrivet av Octabust:

Jag har ett tips till dig: Gå ut och träffa lite invandrare, alla kastar inte sten, vissa bakar pizza i stenugn däremot, jävligt gott (-;

Ohh Here jösses.... Eftersom du nu inte tycks förstå något så får jag väl skriva det. Jag träffar invandrare och utbytesstudenter dagligen på högskolan och ute i staden. Jag kommer själv från en släkt som invandrade till Sverige, min syster har varit gift med en kille från Kosovo och barn tillsammans med honom. Jag har inte påståt att alla invandrare kastar sten eller eldar upp gamla tanter medan de stjäler hennes Prosac.

Vad jag ville få fram vilket du inte lyckades begripa är att onödigt smutskastande av meningsmotståndare som har gjorts i detta val är kontraproduktivt och kommer slå tillbaka på gammelpartierna. Att dessutom sticka huvudet under stolen och hoppas att problem försvinner av sig själv hjälper inte, för att då hade problemen inte funnits något mer och SD hade inte fått ett sådant stöd.

Och om du nu inte förstod vad jag skrev innan och vad Sentenced och skrev i sitt inlägg; Jag röstar inte på SD utan på Piratpartiet och Moderaterna.

Permalänk
Entusiast

Såg en liten rolig nyhet på 4an imorse, en invandrare som 'röstade fel' på Sverige Demokraterna 4 år sedan för att val-lappen var för lik Socialdemokraternas. I intervjun så snackade han i princip fortfarande inte Svenska men ändå så kan han minnas att han 'röstade fel' om han nu inte förstod vad som stod på lapparna för 4 år sedan, hur kan han då säga att han röstade fel? då borde han väl ha ändrat det innan han slängde ner brevet i röstlådan.

för jag antar att han inte i efterhand kan fråga någon vilka han röstade på för 4 år sedan? fjantigt, och totalt skitsnack såklart.

men roligt vilken grad folk går till för att smutskasta ett parti.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

Så där ,då har man varit och röstat.

Röstade på SD som jag skrivit innan.

En lustig grej hände när jag kom in i röst lokalen.
Då ser jag tre tanter i ca 45 års åldern.

Dom säger han där ser ut som en typisk SverigeDemokrat...haha

Haha ,bara för jag är bred över axlar och har muskler och rakad skalle och skägg runt mun ner till hakan som döljer den med "skägg".
Plus lite ärr som kommit genom åren

Snacka om fördomar ,men för en gångs skull hade dom rätt!
Jag kan väl vara rakad och fortfarade vara en missionär i Afrika eller haha?.

Tänk om jag kommit in i bar överkropp med alla ärr och tatueringar.
Då hade dom nog varit tysta för mina gaddningar är inte snälla.
Fick ta av mig på sjukhuset en gång ,den va ju fin sa en tjej ,sen blev det tyst hehe.

Jag bara vände mig om ,och sa att tänka mig att 3st 65 åringar kan tro det där hehe.
Dom bara stod och gapade asg*

Så nu har jag gjort det jag kan för att göra Sverige till ett bättre och säkrare land och mer pengar till Svenskar.
Ingen konstigt med det eller ,vem bryr sig inte om sitt land?.

Bara vädrar mina åsikter.
Dumma svar eller andra påhitt kommer jag inte kommentera.

/Jimmy en före detta buse (tack vare invandringen) som nu jobbar med Personskydd sen -95.

Så inget missförstås
Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem

Du är pinsam, men det är ju ganska typiskt för SD-väljare.