Cd-Brännare som fixar mer än 700mb skivor

Permalänk
Medlem

Cd-Brännare som fixar mer än 700mb skivor

Hej på er! Jag har en polare som köpt en LG cd-brännare modell GCE-8320. Den är enligt honom verkligen bra och har en funktion som min sony inte klarar av. LG´n bränner nämligen skivor av 99 minuters längd. Min Förbannade Sony fixar bara 700mb skivor.

Har testat med 800mb skivor men det gick inte. Nu till frågan, finns det någon sweclockare som har brännare som tar 800-900mb (eller vad det nu blir) skivor utan problem? Och i så fall vilka modeller gör det? Tacksam för svar så att jag kan byta:)

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Lite-On brännarna tar 99 minuters skivor...

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar Da_Bear!, det var ju typat att jag precis (i söndags) beställde en Lite-On Dvdspelare från itbutikken samt en ny hårddisk o 256 sdram. Nu blir det väl en beställning till kanske. Är du nöjd med den och vilken modell har du? Antar att du kör Nero.

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Här kan du finna en del brännare som klarar 90 minuter och mer, men hur pass uppdaterad listan är vet jag inte.

http://www.medeainternational.com/info/90min.htm

Visa signatur

In the Absence of Light, Darkness Prevails

Permalänk
Medlem

jag har en sony 32x10x40x som bygger på liteon har inte testat större skivor än 730mb men dom fungerar då fint

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Tack för listan Bhaal, ska kolla lite närmare på den nu! hygglo!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det finns en annan sådan lista på
www.vcdhelp.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slinger
Tack för snabbt svar Da_Bear!, det var ju typat att jag precis (i söndags) beställde en Lite-On Dvdspelare från itbutikken samt en ny hårddisk o 256 sdram. Nu blir det väl en beställning till kanske. Är du nöjd med den och vilken modell har du? Antar att du kör Nero.

Jag har en liteon dvd oxå Både den och brännaren funkar prima, har inget att klaga på... brännaren bränner i 32x skriver om i 12x ... helt tillräckligt för mig