iPhone 4? Värd att köpa?

Permalänk
Skrivet av definition:

Den har inte multitasking.
Och lyssna på musik och göra annat har alltid fungerat på dom gammla iphone.

I know sarcasm men mening med sarcasm borde ju vara något som är sant som man sen lollar över.

Sen finns det verkligen inget speciellt med android os heller, säger inte att ios är något speciellt heller för det är de inte.

fördelen med iphone4 är flytet, det flyter verkligen perfekt i oset.
Jämfört med galaxy S och desire som laggar som fan ofta, det är EXTREMT störigt.
Viktigare än massa features man aldrig använder, en mobil som segar vill jag bara drämma i väggen.

Apple kör/körde med bergeppet multitasking i sin reklam för iphone 4/ios4, det var det jag syftade på.

Desire/SGS laggar inte som fan ofta, om det gör det är det nåt som är knas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Den har inte multitasking.
Och lyssna på musik och göra annat har alltid fungerat på dom gammla iphone.

I know sarcasm men mening med sarcasm borde ju vara något som är sant som man sen lollar över.

Sen finns det verkligen inget speciellt med android os heller, säger inte att ios är något speciellt heller för det är de inte.

fördelen med iphone4 är flytet, det flyter verkligen perfekt i oset.
Jämfört med galaxy S och desire som laggar som fan ofta, det är EXTREMT störigt.
Viktigare än massa features man aldrig använder, en mobil som segar vill jag bara drämma i väggen.

min sgs är inte seg någonstans, den flyter minst lika bra som brorsans ip4 om inte bättre.

Permalänk
Skrivet av Keng:

min sgs är inte seg någonstans, den flyter minst lika bra som brorsans ip4 om inte bättre.

Kan bara hålla med, möjligvis så har iphone lite bättre motionblur så det ser mjukt ut även om det inte går fortare så att säga.

Både desire och SGS flyter som vatten(SGS har haft vissa lagg problem pga. deras j-vla touchwhiz) men som tur är kan man ju ta bort den skiten. Finns även enkla fixar för just det problemet. SGS är en riktig kioskvältare till telefon, den är kanske lite för bra för tidigt. Men när uppdateringarna och mjukvarustödet kommer så kommer den bli ännu bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Kan bara hålla med, möjligvis så har iphone lite bättre motionblur så det ser mjukt ut även om det inte går fortare så att säga.

Både desire och SGS flyter som vatten(SGS har haft vissa lagg problem pga. deras j-vla touchwhiz) men som tur är kan man ju ta bort den skiten. Finns även enkla fixar för just det problemet. SGS är en riktig kioskvältare till telefon, den är kanske lite för bra för tidigt. Men när uppdateringarna och mjukvarustödet kommer så kommer den bli ännu bättre.

Jag undrar om folk är olika känsliga i så fall. Kan inte uttala mig om just SGS men flera har Desire och Nexus Ones på jobbet och även om de blivit klart bättre sen 2.2 är de fortfarande inte riktigt i klass med iPhones när det gäller mjukhet navigering eller zoomning i browsern t ex. Att det skulle variera så mycket mellan telefon till telefon låter konstigt tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Kan lika gärna kolla på YouTube - HTC EVO vs iPhone4

Roliga, men båda är överdrivna

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jag undrar om folk är olika känsliga i så fall. Kan inte uttala mig om just SGS men flera har Desire och Nexus Ones på jobbet och även om de blivit klart bättre sen 2.2 är de fortfarande inte riktigt i klass med iPhones när det gäller mjukhet navigering eller zoomning i browsern t ex. Att det skulle variera så mycket mellan telefon till telefon låter konstigt tycker jag.

En desire med tex LauncherPro och opera mini istället för sense och medföljande browsern är som natt och dag.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

En desire med tex LauncherPro och opera mini istället för sense och medföljande browsern är som natt och dag.

Men Nexus One kör inte sense.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Men Nexus One kör inte sense.

vanilla är ännue segare än sense.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Köp en iphone, finns ingen anledning att tjafsa med något annat, vill man hålla på och ändra massa inställningar får man jailbreaka, vill man bara ha en fungerande telefon utan problem så är iphone det bästa alternativet.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

Köp en iphone, finns ingen anledning att tjafsa med något annat, vill man hålla på och ändra massa inställningar får man jailbreaka, vill man bara ha en fungerande telefon utan problem så är iphone det bästa alternativet.

Jo det finns flera anledningar. Läs inlägg i tråden...

iPhone är så booring. Det verkar bara vara många tidigare iPhone användare som köper en iPhone 4. Marknadsandelarna ökar inte speciellt för iPhone. Men jag förstår dom. Dessa användare har köpt appar för x antal tusen kronor, det är inte så kul att köpa om dom...

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Och du har en galaxy eller desire eller?
För du gör exakt som pixelroom nu, fast du fanboyar dom 2 lurarna.
Och nej dom är inte bättre på i princip allt.
Bägge har för och nackdelar, jag skulle nog säga dom är likvärdiga beroende på vad du vill åt.

Men eftersom du börjar får man väll hoppa på
Kamera bättre på Iphone än bägge.
Utbudet av program och speciellt spel mycket bättre till iOS.
Retina bättre för text etc. SAMOLED bättre för media,film.
Jag upplever iphone4 som snabbare än iaf galaxy S. Och har testat bägge rätt mycket.
Desires skärm är mycket sämre än galaxy och Iphone4.

Enda android som ser lockande ut är desire ace, resten är meh. Men den kommer ändå ha dålig skärm vs retina och samoled.
När android börjar komma ifatt på applikationer så kanske man kan börja tänka om, och numenar jag inte antal utan KVALITE.

Nej jag har ingen android-lur. Dock har en kompis iphone 4, och min tjej har 3gs och jag har pillat mycket med båda. Själv väntar jag på htc legend. En kompis harr galaxy s som jag testat.

-amoled utklassar retina-skärmen, ifall man nu inte sitter och läser svartvit mini-text eller sitter mitt ute i solen med skärmen rakt mot solen. Amoled skärmen ger en färgstarkare upplevelse i menyerna osv.
-Jag tycker legend känns precis lika kvick som iphone 4 i menyerna
-Iphone 4 är så jävla tråkig. Vad har den liksom, en lista av program-ikoner, det är det enda den består av.
-Om iphones kamera är bättre än desires/samsung galaxy s kan jag inte yttra mig om, då jag ej jämfört. Har du några bevis? Dock utklassar sony ericsson x10s komera iphones.
-Iphone har inte heller den bästa byggkvaliteten (htc legend), som länge varit dess argument

Det enda positiva jag ser hos iphone är dess enkla (därav tråkiga och simpla) menyer, som endast är program-ikoner, vilket passar ypperligt till 50+ teknikhandikappade. Sen kan man såklart inte frånse att iphones appar i genomsnitt utklassar androids vad det gällar kvalitet (även om android har många i klass med iphone). Detta beror på att google är efterblivna och inte fixar en betalfunktion i app-market, vilket gör att man inte kan tjäna stora pengar inom android.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

Köp en iphone, finns ingen anledning att tjafsa med något annat, vill man hålla på och ändra massa inställningar får man jailbreaka, vill man bara ha en fungerande telefon utan problem så är iphone det bästa alternativet.

Öööh?? Du får en lista med program-ikoner, mycket roligare blir det inte. I htc sense så kan du ändra startskärmarna precis hur du vill. Du kan ha en väder-widget på ena hemskärmen, som visar vädret med animationer. Regnar det så kommer det regndroppar och skärmen blir (blöt), varefter en vindrutetorkare torkar av den. Är det molnegt så blåser det förbi moln över hela skärmen osv. Så jävla mycket mer innovativt och roligare än iphones simpla ikoner.

De som köper en iphone gör det för att de antingen är:
-Teknikhandikappade (Iphone är svår att virra bort sig i, eftersom den inte består av mycket annat än program-ikoner
-Applefanboys/brats, som köper den på grund av att äpplet är status
-Spel-nördar. Iphone har fler bra spel än android (även om android är påväg ikapp med lika bra spel)
-Något trångsynta, "jag har hört att iphone är bäst. Alla mina kompisar har ju den, då måste den vara bäst". Dessa tror fortfarande att iphone är bäst (som den också har varit ett bra tag, fram tills htc magic)

Tillhör du inte någon av dessa kategorier så välj en android (helst htc), då de är ca 10ggr roligare. Hos android kan du ändra hur du vill att menyer osv ska se ut, till skillnad från iphone. Många jag snackat med tröttnar efter ett tag på iphones simpla ikoner, dom är det enda man ser varje dag, och inte går det att göra något åt det.

Jag säger härmed inte att iphone är as-dåligt. Jag skulle lätt rekommendera den till min mamma(55år), just eftersom den är så enkel och pensioners-anpassad.

Min tjej tillhör den senast beskrivna kategorien btw..
Hon: Jag vill ha en iphone
Jag: Varför, finns andra alternativ
Hon: Det är den bästa telefonen ju? Alla har ju den
Jag: Nej, finns bättre telefoner.
Hon: Aha okej, men det är ju den roligaste.
Jag: Nej, finns betydligt roligare med roligare gränsnitt
Hon: Jaja men jag vill ha en iphone, om den inte var bäst, varför skulle alla ha den?
Jag: För att många som köper den är lika trångsynta som du..

Inte helt olikt : YouTube - iPhone4 vs HTC Evo

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

De som köper en iphone gör det för att de antingen är:
-Teknikhandikappade (Iphone är svår att virra bort sig i, eftersom den inte består av mycket annat än program-ikoner
-Applefanboys/brats, som köper den på grund av att äpplet är status
-Spel-nördar. Iphone har fler bra spel än android (även om android är påväg ikapp med lika bra spel)
-Något trångsynta, "jag har hört att iphone är bäst. Alla mina kompisar har ju den, då måste den vara bäst". Dessa tror fortfarande att iphone är bäst (som den också har varit ett bra tag, fram tills htc magic)

Tillhör inte direkt någon av dessa kategorier, även om jag klart uppskattar spelen på iPhone.

Förstår inte det här påståendena man ofta ser att man måste vara "teknikhandikappad" för att uppskatta iPhones gränssnitt. Är själv systemutvecklare med ett växande intresse för de mobila plattformarna och har "lekt" mycket med både iPhone och Androidmobiler. Anser mig knappast vara teknikhandikappad och ändå så jag älskar iPhone otroligt smida, enkla gränsnitt. Jag har absolut inte det minsta intresse av att ha några regndroppar på min skärm. För mig t ex nivån på apparna i appstore/market betydligt viktigare. Visst finns det saker jag gillar från Android som t ex widgets men avsaknaden av features som denna väger inte så tugnt i mitt val av smartphone.

Så även om du inte vill tro det så finns det många som inte faller under dina kategorier men ändå föredrar iPhones. Det handlar helt enkelt om tycke och smak...

Permalänk
Medlem

Devrer eller så köper man Iphone för man vill ha det bästa utbudet av KVALITE på apps.
Inte android apps som suger på alla jävla sätt och vis, som är tekniskt bakom iOS på alla sätt och vis.

Eller så köper man för retina är skarpare och bättre för allt förutom möjligen glo på film.

Eller så köper man för det finns inga bra android mobiler ute, galaxy är slö och rätt meh, saknar dessutom all form utav flash för kamera.

Eller så köper man den för den är snabbare än någon annan android mobil på marknaden, Galaxy S, Desire, X10 (lol 1.6) osv är så jädra långsamma och har ett oflyt ofta i menyerna.

Eller så köper man den för kvaliten på mobilen känns, en Galaxy s är så förbannat plastig och känns som en leksak när man håller i skiten.

Desire HD kommer, såg lite fram emot den men herregud vad jävla ful den är, sen har den ingen speciell hårdvara som man hoppats lite på.

Iphone regerar av den enkla anledningen imo att appsen är så förbannat jävla mycket bättre, och appstore spöar skiten ur allt som android kan erbjuda.
Sen jailbreak > allt skit som android kan göra.

Fotnot: Jag äger inte en enda apple produkt personligen, utan en sketen SGS som försvinner snart, sen får jag med hoppa över till Iphone så man får något rejält och inte skit.

Bye Mr.Android

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devrer:

De som köper en iphone gör det för att de antingen är:
-Teknikhandikappade (Iphone är svår att virra bort sig i, eftersom den inte består av mycket annat än program-ikoner
-Applefanboys/brats, som köper den på grund av att äpplet är status
-Spel-nördar. Iphone har fler bra spel än android (även om android är påväg ikapp med lika bra spel)
-Något trångsynta, "jag har hört att iphone är bäst. Alla mina kompisar har ju den, då måste den vara bäst". Dessa tror fortfarande att iphone är bäst (som den också har varit ett bra tag, fram tills htc magic)

Jag tog dig lite seriöst tills jag läste det jag citerat.

Dina påståenden säger mer om din avundsjuka än annat. Du var inte ens saklig varför man köper en Iphone utan bara fördomar.

Om du ska svara på mitt inlägg förslår jag att du är saklig och kommer med lite bättre saker än vad en 10åring skulle säga som sneglat på kompisens leksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

De som köper en iphone gör det för att de antingen är:
-Teknikhandikappade (Iphone är svår att virra bort sig i, eftersom den inte består av mycket annat än program-ikoner
-Applefanboys/brats, som köper den på grund av att äpplet är status
-Spel-nördar. Iphone har fler bra spel än android (även om android är påväg ikapp med lika bra spel)
-Något trångsynta, "jag har hört att iphone är bäst. Alla mina kompisar har ju den, då måste den vara bäst". Dessa tror fortfarande att iphone är bäst (som den också har varit ett bra tag, fram tills htc magic)
[/url]

Tja det mesta stämmer in fint på mig, så ja följde ditt råd och gick till telia o skrev upp mig på nån väntelista för en iphone 4 16gig. Kändes lite konstigt att hon i kassan skrev upp mitt nummer o namn på en lapp och sa att ja snart hamnar i kön. Tyvärr tror ja inte hon tog mitt nummer för just nått annat än att skriva in det senare

Tycker det är lite kul att det finns folk som verkar göra detta till ett personligt korståg, försöker rädda syndarna från att köpa något dom själva inte vill ha. Varför bryr ni er så mycket om det, alla kan inte gilla samma?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allstaar:

Jag hade en SGS, sålde fixa en IP4 eller hade dom båda samtidigt. Jag är dock lite impulsiv och saknar faktiskt Android. Är på ett sätt rätt trött på IOS, då jag haft 3G, 3GS och nu IP4.

Sjukt jävla velig och går i tankarna på att sälja min IP4 och plocka en SGS igen alternativt Desire HD men den är fan lika stor som en pekplatta. Samtidigt går det inte att sticka under stolen med att apparna och spelen och flytet är äckligt mycket bättre än på Android lurarna. Ändå så har jag detta lyxproblem. :/

http://www.sweclockers.com/annons/51754-samsung-galaxy-s-byte...

:D:D

Permalänk
Medlem

Funkar inte så, galaxy kostar runt 5k och IP4 runt 10k, kontant ska jag tillägga.
Snarlik hårdvara bara att man betalar 5000 mer för apple märket. Eller så köper man en IP4 och binder sig i ett par år med ett svindyrt abonnemang och tror att man var smart, kom billigt undan.
Jag håller med det blir skit billigt när man inte räknar med månadsavgiften i sitt köp.

Permalänk
Medlem

Galaxy S hamnar på nästan samma månadskostnad typ i 24 månader som Iphone 4, så förstår inte riktigt varför det är svindyrt.

Eller ja det har sänkts lite på senare.
229 kr i månaden vs 299:- i månaden blir det nu.

Så svindyrt är det inte direkt, 1680kr mer på 24 månader.
Vilket är ungefär vad iphone 4 kostar med kontantkort (6400:-)
10k är bara dom som lyckats få tag i några olåsta importerade.
Och betala 10k för en importerade iphone förstår jag verkligen inte, tar jag hellre en svensk med kontantkort och jailbreakar om jag nu vill använda något annat kort.

Permalänk
Medlem

-Teknikhandikappade (Iphone är svår att virra bort sig i, eftersom den inte består av mycket annat än program-ikoner - Nej, jag är inte teknik handikappad.

-Applefanboys/brats, som köper den på grund av att äpplet är status - Nej, jag är ingen brat och visst jag gillar Apples många av prylar men har bara en iPhone 3GS, inget annat från dom.

-Spel-nördar. Iphone har fler bra spel än android (även om android är påväg ikapp med lika bra spel) - Jag är en spel nörd på PC och har många köpta spel på iPhone, men spelar kanske 10% av min iPhone användning.

-Något trångsynta, "jag har hört att iphone är bäst. Alla mina kompisar har ju den, då måste den vara bäst". -Verkligen inte.

App Store innehåller ju inte bara bra appar inom spel kategorin..

Vad jag oftast gör på telefonen:

-Skriver meddelanden
-Surfar (nyheter/flashback/sweclockers
-Diverse apps
-Spelar
-Ringer

Jag gillar iOS så då ska jag ju ha en iPhone. Vad jag saknar just nu är Mozilla Firefox men det släpps väll nångång! Blir nog att skaffa nästa version av iPad som släpps i Sverige så man får en grym leksak till hemmet.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Sen jailbreak > allt skit som android kan göra.
Bye Mr.Android

Kan man mha jailbreak få till widgets till iPhone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Funkar inte så, galaxy kostar runt 5k och IP4 runt 10k, kontant ska jag tillägga.
Snarlik hårdvara bara att man betalar 5000 mer för apple märket. Eller så köper man en IP4 och binder sig i ett par år med ett svindyrt abonnemang och tror att man var smart, kom billigt undan.
Jag håller med det blir skit billigt när man inte räknar med månadsavgiften i sitt köp.

Nej en iPhone 4 kostar inte 10k kontant, de säljs utan abonnemang för typ 5500 för 16GB och 6500 för 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Nej en iPhone 4 kostar inte 10k kontant, de säljs utan abonnemang för typ 5500 för 16GB och 6500 för 32GB.

Ja kommer nog få betala ungefär 6400 för 16gig på telia, vart finns dom billigare? (Är bara telia ja kan ha)

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

kommer få betala 5400 för min iphone 4 32 gb. då räknar jag månadskostnad + 600 i början. man ska inte räkna med abonnemang då jag ändå behöver ha det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Jag tycker det är roligt att det fortfarande är så många som blir så upprörda så fort det diskuteras nån produkt som har en Apple-logga... Riktigt ilskna inlägg (från båda håll). Fortfarande.

Jag bytte från en Desire till en 3Gs. Mest för att kunna köpa apps (spel, mest). Förutom den delen så kändes det som ett helt jämnt byte. En del grejer var bättre på Desire, en del på 3Gs. Så... lika bra/dåliga telefoner, men på olika sätt. Nåt jag saknar grymt från Desiren är möjligheten till widgets. Å andra sidan var det snudd på omöjligt att se skärmen i solljus - det är inte lätt på nån telefon, men Desire sög ordentligt på just det. Touchen känns snäppet bättre på iPhone. Textinmatning går snabbare på iPhone. Kameralampa är ett plus för Desire. Storlek - tja, typ samma.

Nån form av sammanfattning:

Desire:
Widgets
Grym synk mot google
Kameralampa

iPhone:
Touch
Apps
Tangentbordet

iTunes är jävligt smidigt för synkning av musik, å andra sidan är iTunes på Windows skitdåligt. På Mac funkar det ljusår bättre (Ungefär som MS-Office, fast tvärtom alltså ).
Skärmen på Desire är bättre inomhus/vid molnigt väder, iPhone är bättre i solljus.

Observera att detta bara är vad *jag* tycker, alltså en persons användarupplevelse
Blev nån klokare av det här, så är det ju bra.. Hehe.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

kommer få betala 5400 för min iphone 4 32 gb. då räknar jag månadskostnad + 600 i början. man ska inte räkna med abonnemang då jag ändå behöver ha det.

Mjo, gissar att det blir lite billigare med abbo ja. Men själv måste ja köpa den löst direkt. Så är väll lite dyrare priser då.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av jens:

och ja, jag hoppas man kan se skillnad på dem bredvid varandra. det står ju samsung på den ena, men inte på den andra men kollar man gränssnitt, svart runt displayen o sen en kromad kant, så är de rätt lika. Vilka SE telefoner äre du tänker på som 3gs är så lik? bara lite nyfiken samsung galaxy x skulle jag inte säga att den liknar, utan att den vid en snabb anblick, om man bara går förbi den snabbt, lätt skulle kunna uppfatta som en iphone. att man rätt lätt ser vart de hämtat inspiration, men det ligger väll i betraktarens ögon. o egentligen, det är väll inget fel med det. varför ändra på ett vinnande koncept så att säga. Det är en mycket fin telefon. vad detta nu har med trådskaparens fråga.

Imho, så bör det vara svårt att ha en stilren och simpel mobil utan att den ska likna iphone.
Nu kanske jag går lite för långt men, om man tar en volvo och en saab, båda har fyra hjul, motor fram, lyktor, fyra dörrar, båda har sedan modeller osv.

Vill man ha en platt, ren och fin mobil, är det svårt att vara unik, det skulle inte vara så kul om man måste sätta dit t.ex en hajfena bara för att de inte ska likna varandra.

Det är vad jag tycker IAF, det här borde dock stå i en egen tråd.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Tror många entusiaster som vi är och kollar lite för mycket på hårdvaran endast.
te.x. Samsung Galaxy 90% av alla som köper den har ju endast gott efter hårdvaran även om telefonen i sig är plastig och kräver en hel del meck för att fungera smärtfritt (ja jag har testat den själv).

Man kan världens bästa hårdvara om man så vill, men om själva telefonen inte känns bra i handen eller flyter på riktigt bra samt inte har bra applikationer/spel, så är hårdvaran iprincip värdelös.
Och det är där Iphone 4 skiner den känns inte alls plastig i handen, skärmen ser mycket bra ut, faktum är att det är bland det bästa jag sätt och den flyter på fan så mycket bättre än Galaxy.

För mig personligen står det mellan Iphone 4 och Desire HD/Z.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Älskar läsa flamewars

Förresten, en liten bystander kommentar, hade inte iphone nån sorts låst blåtand?
Så man kunde bara skicka till/från andra iphones?

Det störde jag mig på, har inte testat iphones så mycket, inte av någon logisk anledning dock.
Och nej, jag tänker inte säga anledningen, då blir jag nerdragead till småbitar bara.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!