Permalänk
Medlem

Razer Imperator dålig på Steelseries QCK

Hej!

Jag har nyligen införskaffat en Razer Imperator och en musmatta från Steelseries (QCK mini). De första dagarna funkade allt bra, men den senaste tiden har jag märkt att muspekaren automatiskt rör sig ner mot högra hörnet även om jag inte rör vid musen. Det verkar alltså som att den inte klarar av att läsa av mattan.

Är det någon annan som haft liknande erfarenheter med denna mus eller musmatta? Finns det någonting jag kan göra åt det (i musens inställningar till exempel)? Jag minns inte exakt när problemen startade, men det kan ha varit efter att jag installerade musens drivrutin. Jag har inga speciella inställningar på musen förutom att jag dragit ner känsligheten något. Jag använder Windows 7.

MVH
Ande

Permalänk
Medlem

Musen har en tendens att damma ner sig, dvs linsen under, kanske hjälper det att sätta gliders på nån millimeter, hade det på min förra razer och den dammade aldrig igen...

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med den musmattan och Logitech G5 (gamla versionen).
Jag löste det genom att byta musmatta till en fast yta, Steelseries SS.
Ångrar mig inte en sekund att jag bytte - nu 2 år senare är musmattan fortfarande i nyskick, men däremot är musen inte lika fräsh som ny...

Visa signatur

[Stationär] i7 13700K, RTX3080Ti
[Laptop] i7 11800H + Liquid metal, RTX3070 + Liquid metal
Bild: 42" 4K 120hz
Ljud: Simgot SuperMix 4

Permalänk
Medlem

Du kan nog lösa detta genom att ta en topps och rengöra lasern. Haft detta problem många gånger

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk

Spelar du musik samtidigt? Min pekare brukar åka runt av vibrationerna från basen

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Spelar du musik samtidigt? Min pekare brukar åka runt av vibrationerna från basen

Min brukar göra det Var rätt jobbigt när man var på dh

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pontooz:

Hade samma problem med den musmattan och Logitech G5 (gamla versionen).
Jag löste det genom att byta musmatta till en fast yta, Steelseries SS.
Ångrar mig inte en sekund att jag bytte - nu 2 år senare är musmattan fortfarande i nyskick, men däremot är musen inte lika fräsh som ny...

hej kan du länka sidan om den musmattan steelseries SS ? vore snällt

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693