Felmeddelande vid byte av språk i Windows 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Felmeddelande vid byte av språk i Windows 7 ultimate

Jag har en engelsk version av Windows 7 som jag vill byta till svenska på. När jag försöker installera svenska genom windows update. Så får jag fel kod 80070643 och installationen misslyckas. Det kommer upp en länk på felsidan (Get help with this error) som jag har klickat på. Och då blev jag kopplad till denna sida You receive error 0x643 or 0x80070643 when you try to install the .NET Framework updates by using Windows Update or Microsoft Update.

Har gjort de steg som står där. Men jag får ändå samma felmeddelande när jag försöker installera svenska. Någon som vet vad som kan vara fel?

Visa signatur

CPU: Intel I5 2500k | Moderkort: Asus P8Z68-v pro | RAM: Kingston 8gb 1600mhz | SSD: Inter 320 Serie S 120gb | GPU: Asus GTX 580 DirectCU II (vattenkyld) | Chassie: Kabinett Fractal Design Define R3, Svart | PSU: Corsair TX 650W | CPU-kylare: Riktig vattenkylning

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Inte så att .NET Framework är avaktiverat i "windows features" eller liknande?
Är datorn fullt uppdaterad?

Permalänk
Medlem

Datorn är fullt uppdaterad, eller windows update hittar inte någon mer uppdatering i alla fall. Det fanns två saker under .Net i windows features som inte var för bockade. Så jag bockade för dem och startade om datorn. Men jag får samma felmeddelande i alla fall.

Visa signatur

CPU: Intel I5 2500k | Moderkort: Asus P8Z68-v pro | RAM: Kingston 8gb 1600mhz | SSD: Inter 320 Serie S 120gb | GPU: Asus GTX 580 DirectCU II (vattenkyld) | Chassie: Kabinett Fractal Design Define R3, Svart | PSU: Corsair TX 650W | CPU-kylare: Riktig vattenkylning

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem på en dator, löste det med att hämta språkpaketet manuellt.

x86: http://download.windowsupdate.com/msdownload/update/software/...

x64: http://download.windowsupdate.com/msdownload/update/software/...

Visa signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| RME ADI-2 DAC FS | Fostex TH-X00 | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Hade liknande problem på en dator, löste det med att hämta språkpaketet manuellt.

x86: http://download.windowsupdate.com/msdownload/update/software/...

x64: http://download.windowsupdate.com/msdownload/update/software/...

Hjälpte inte häller. Samma felmeddelande. Datorn är nyinstallerad, kan det ha blivit något fel vid installationen tro? Är det värt ett försök att installera om windows? Eller finns det något annat man kan göra?

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Har du inte gjort några större ändringar kan du pröva ominstallera och se om det hjälper:)
Gärna med annan skiva.

Permalänk

Det är inte så att det är Win 7 Professionell? Har för mig att man inte har rättighet att byta språk på denna version (går med någon form av crack dock). Isf tror jag google är din vän.
Nvm; såg att det stod Ultimate i din rubrik först nu.

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av VIller-Valle:

Det är inte så att det är Win 7 Professionell? Har för mig att man inte har rättighet att byta språk på denna version (går med någon form av crack dock). Isf tror jag google är din vän.
Nvm; såg att det stod Ultimate i din rubrik först nu.

Nej det har man inte..

Man kan dock använda DISM kommandon i cmd eller vistalizator (kan flaggas som icke äkta isf)..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

vistalizator

Jag har själv använt Vistalizator på två datorer jag fixat och det har fungerat utmärkt, trots att det står att språkpaketet är till för Win 7 RC.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ToJa92:

Jag har själv använt Vistalizator på två datorer jag fixat och det har fungerat utmärkt, trots att det står att språkpaketet är till för Win 7 RC.

Nu pratar jag dock inte om språkpaket för 7 RC:)

Vissa har upplevt problem med att datorn flaggas som ickegenuin av WAT (alltså deras piratuppdatering) som släppts tidigare i år och inte under "7 RC tiden"..

Har man genuint windows kan man omvalidera på MS hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nu pratar jag dock inte om språkpaket för 7 RC:)

Vissa har upplevt problem med att datorn flaggas som ickegenuin av WAT (alltså deras piratuppdatering) som släppts tidigare i år och inte under "7 RC tiden"..

Har man genuint windows kan man omvalidera på MS hemsida.

Det jag menade var att på vistalizator's sida står det att språkpacken är för RC'n, men de fungerar bra med releaseversionen också. Jag har inte haft något problem med WAT efter att jag installerat språket heller för den delen. Antagligen är det säkrast om man kör 'Internal' som installationsmetod, då tror datorn att man installerat det via Windows Update om jag fattat allting rätt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades byta språk efter att jag installerade om windows.

Visa signatur