Permalänk
Medlem

Off topic: Surfar man runt en del ser man att det börjar gå utför för det svenska språket. Felstavning, särskrivning och svengelska är vardagsmat. Även om man inte är tvungen att skriva helt korrekt för att folk ska förstå vad man menar tror jag det är nyttigt om man försöker använda korrekt svenska, annars blir man ju bara sämre och sämre. Jag vill inte på något sätt påstå att jag är perfekt, bara att jag försöker tänka igenom när jag skriver så att det blir rätt för att inte tappa språket helt.

Dock får man vara försiktig när man leker språkpolis, man kan vänligt informera att det egentligen ska skrivas på ett annat sätt men försöker man skriva någon på näsan så brukar det bara slå bakut.

On topic: Väldigt häftigt tangentbord, har en drös bra men fula/lortiga tangentbord man skulle kunna modda lite...
Jag är fortfarande nyfiken på hur du gjorde tangenterna. Jag ser att du filat ner de gamla, men hur har du gjort själva "toppen" på tangenten, den som ser lite kopparfärgad ut och där själva bokstaven står?

När det gäller mellanslagstangenten tycker jag det skulle se bra ut med ett rakt kopparrör.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk

Riktigt retrostajl...snyggt !!

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Nice.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Alla tangenter sitter ju snett!?

Permalänk
Proffsmobbare

Ganska bra utförande, men texten får det att låta som din egen idé och det ogillar jag.
Steampunk tgb's har hängt med rätt länge och att inte ge cred känns oerhört dumt, drar ner det hela till 3p för min del.

Som sagt, ganska bra utförande, inte så schysst mot "moddar-communityn" dock.

Permalänk
Medlem

Knapparna påminner om en gammal skrivmaskin, Grymt jobbat, gillar även att vissa knappar är snea av nån konstig anledning..

Permalänk
Medlem

+ på steampunk

Permalänk
Medlem

wow

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av skurtbert:

Sen vill jag bara påpeka att man inte säger "mer gammla" utan "äldre".

Gammal är den gamla formen av äldre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

On topic: Väldigt häftigt tangentbord, har en drös bra men fula/lortiga tangentbord man skulle kunna modda lite...
Jag är fortfarande nyfiken på hur du gjorde tangenterna. Jag ser att du filat ner de gamla, men hur har du gjort själva "toppen" på tangenten, den som ser lite kopparfärgad ut och där själva bokstaven står?

När det gäller mellanslagstangenten tycker jag det skulle se bra ut med ett rakt kopparrör.

Kopparsaken är öljetter som jag hittade på clas ohlsons och där själva bokstaven står är gjort genom att skriva ut alla bokstäver på fotopapper och sedan limmat in de i öljetten. Så det är inget jättestabilt bygge inte.

fårse hur det går med att fixa mellanslags tangenten.Har nämligen precis flyttat så de ända verktygen jag har nu är en skruvmejsel och en sax ^^

Skrivet av JaZid:

Ganska bra utförande, men texten får det att låta som din egen idé och det ogillar jag.
Steampunk tgb's har hängt med rätt länge och att inte ge cred känns oerhört dumt, drar ner det hela till 3p för min del.

Som sagt, ganska bra utförande, inte så schysst mot "moddar-communityn" dock.

Självklart är det min idè och som fick tangentbordet att se ut som det gör.
Dock så har jag blivit inspirerad av andra steampunk tangentbord till att bygga det.Skulle aldrig börjat bygga tangentbordet om jag inte hade sett bilder på de otroligt snygga steampunk tangentbord som redan finns.

Håller med om att det var dumt att inte ge något cred till steampunk moddar communityn. Var bara så inne på att visa upp tangentbordet så jag tänkte inte på det. Åtgärdar det nu genom att redigera galleri texten.

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt :D, men skulle fixa till så att alla bokstäver/siffror blev raka och lacka klumpen uppe till höger lite lätt brons/guld/mässing färgad, 4P

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk

Tycker det är snyggt. dock att bokstäverna inte står rakt och lite tråkigt teckensnitt kanske drar ner det hela.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ser fräckt ut. Men hur är det att skriva på? Tangenterna ser lite ostadiga ut på bild.

Permalänk
Medlem

Hur kan du göra något sådant här med rubber domes som bas? Du kunde väl iaf ha använt dig av någon cherry- eller alp-swtich? ;_;

Permalänk
Medlem

Förstår inte alla som klagar på sneda bokstäver etc. Tycker det ser helt underbart ut delvis på grund av det, nästan som något man skulle hitta i ett gammalt vault i fallout. Underbar retro feel i utseendet, riktigt snyggt gjort!

Permalänk

Skitcoolt!

Men hur funkar det att skriva på sen?
Funderar på att göra ett. Men är tangenterna bekväma, eller är det mest "för ögat skull"?

Skulle du rekommendera ett sånt bort om man sitter 5-8 timmar per dag?

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk

Riktigt coolt t-bord

Visa signatur

Everybody makes mistakes once in a while. The trick is learning to live with it.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, tanken på att du har suttit och jobbat med varje tangent imponerar. 5p

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur

Burken: 3900x / ASUS RTX 2080Ti OC / G.Skill 16GB RAM 3600Mhz / ASUS ROG STRIX X570-F GAMING / BeQuiet 680W 80+ Gold / 500D RGB SE / Corsair iCUE H150i RGB PRO XT