Installation av SMP-klienten i Windows

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp! Nu är jag igång med SMP-folding! Ligger lite över 4100 PPD på SMP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tigerz:

Tack för all hjälp! Nu är jag igång med SMP-folding! Ligger lite över 4100 PPD på SMP!

Gött!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

Har problem...

Installbat. skriver in admin (kontot jag foldar på) och ett nysatt lösen ändå får jag att den ej kan ansluta och sen vid ett knapptryck stängs den ner..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Har problem...

Installbat. skriver in admin (kontot jag foldar på) och ett nysatt lösen ändå får jag att den ej kan ansluta och sen vid ett knapptryck stängs den ner..

Tillåter du mpiexec.exe och smpd.exe att få komma åt nätet? Under Vista/7 så bör det komma upp två sådanna rutor när install.bat körs i cmd. UAC är avstängt?

Helt säker på att lösenordet stämmer?

Dubbelkolla för säkerhets skull: Folding@home - WinSMPGuideMPICH

Permalänk
Medlem

Jag har suttit och gått igenom forumet och försökt att få allt att fungera, börjar bli smått tokig på detta för det verkar som om jag inte får ut ordentligt med smörj ur burken eller grafikkortet/grafikkorten.

med GPUfolding får jag ut ca 1150 ns/Day

med SMP verkar det som om den ligger på ca 2500 enheter/procent

Antingen är jag för gammal och oteknisk som inte gör något rätt eller så ska jag inte hålla på med sånt här

Jag blir ju lite brydd när många andra ligger på 10000K per dag eller mer

Sitter för sjuttsingen med en Core i7, SSD, 2 st 480 GTX - ok RAM DDR3 1333 Mhz är kanske i det minsta laget men ändå, bör jag inte få ut mera??

MvH ithilien

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ithilien:

Jag har suttit och gått igenom forumet och försökt att få allt att fungera, börjar bli smått tokig på detta för det verkar som om jag inte får ut ordentligt med smörj ur burken eller grafikkortet/grafikkorten.

med GPUfolding får jag ut ca 1150 ns/Day

med SMP verkar det som om den ligger på ca 2500 enheter/procent

Antingen är jag för gammal och oteknisk som inte gör något rätt eller så ska jag inte hålla på med sånt här

Jag blir ju lite brydd när många andra ligger på 10000K per dag eller mer

Sitter för sjuttsingen med en Core i7, SSD, 2 st 480 GTX - ok RAM DDR3 1333 Mhz är kanske i det minsta laget men ändå, bör jag inte få ut mera??

MvH ithilien

Med fullt blås på både processor och båda grafikkorten bör 30 000 PPD inte vara några som helst problem. Jag hjälper dig gärna så gott jag kan, men jag måste veta vad problemet är.

Om vi börjar med cpu-klienten. Kör du smp folding med vers 6.29 av mpich-klienten och har konfigurerat enligt guiden? En i7 920 oklockad ger mellan 8 000 och 13 000 PPD beroende på vilka projekt man får (dom större är lite mer tungjobbade).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av anders.149:

Tillåter du mpiexec.exe och smpd.exe att få komma åt nätet? Under Vista/7 så bör det komma upp två sådanna rutor när install.bat körs i cmd. UAC är avstängt?

Helt säker på att lösenordet stämmer?

Dubbelkolla för säkerhets skull: Folding@home - WinSMPGuideMPICH

kör Xp. Har dock fått upp de frågorna men hävt blokering. blir samma probs.
först kommer det ju upp med att skriva in vem som är inloggad på datorn sen 2 pass (ena för att dubbelkolla första) det stämmer då jag annars inte hade kommit in i windows.

Admin (den användare jag är inloggad på)
(mitt pass)
(mitt pass igen)

Kommer sen att det inte gick ansluta och gör man något sen stängs det av.

EDIT: verkar ha kommit ett steg längre.. man skulle visst bara trycka enter för utan att skriva något sen skriva in sitt pass..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Verkar ha kommit längre men de körs fortfarande bara på 25%... suck få väl ta och reinstall så man blir av med massa skit och kan börja om från början utan att något ligger och stör.

EDIT: stängde av klienterna och startade upp en på nytt och nu verkar den köra på en 80% vilket jag gillar bättre att köra en snabbt än 2-3st långtsamt.. hoppas jag fick till bonusen nu bara.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv

Trevliga nyheter för SMP2-klienten. Behovet av att installera Deino eller MPICH har försvunnit vilket medför att det blir lättare att komma igång.

Läs: Folding@home: SMP2 preview client (v 6.30)

Permalänk
Medlem

Får inte den nya smp klienten att lira riktigt. Man ska väl ändå lyckas få ut mer än runt 500 ppd ur en e2160@3,2ghz?
Aktivitetshanteraren säger att processorn jobbar 100% medans realtemp säger runt 90%
Jag har fixat smp flaggan och har låtit den köra klart några wu´s i hopp om att jag ska få nån annan som kanske ger mer poäng.

http://i685.photobucket.com/albums/vv220/kbergg/fah.jpg

Några tips?

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad du borde få men man måste göra 10 bonusberättigade wu's i rätt tid med passkey innan man får bonus. Om vi utgår ifrån att 500ppd är utan bonus så borde du kunna räkna med i runda slängar 7ggr det med bonus (extrem höftning).

Fin hoj!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kberg:

Får inte den nya smp klienten att lira riktigt. Man ska väl ändå lyckas få ut mer än runt 500 ppd ur en e2160@3,2ghz?
Aktivitetshanteraren säger att processorn jobbar 100% medans realtemp säger runt 90%
Jag har fixat smp flaggan och har låtit den köra klart några wu´s i hopp om att jag ska få nån annan som kanske ger mer poäng.

http://i685.photobucket.com/albums/vv220/kbergg/fah.jpg

Några tips?

Installera HFM.net och kolla vad det blir med bonus(den räknar med bonus även om du inte är berättigad till det ännu, går dock av bocka av den inställningen).
Kolla här Folding@Home:CPU PPD Database, där finns en E2180@3,2GHz (antar att den är samma som din fast högre grundklock bara) som ger ungefär 2kPPD.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Skrivet av TheJerk:

Jag vet inte riktigt vad du borde få men man måste göra 10 bonusberättigade wu's i rätt tid med passkey innan man får bonus. Om vi utgår ifrån att 500ppd är utan bonus så borde du kunna räkna med i runda slängar 7ggr det med bonus (extrem höftning).

Fin hoj!

Skrivet av anders190:

Trevliga nyheter för SMP2-klienten. Behovet av att installera Deino eller MPICH har försvunnit vilket medför att det blir lättare att komma igång.

Läs: Folding@home: SMP2 preview client (v 6.30)

Skrivet av TheJerk:

Med fullt blås på både processor och båda grafikkorten bör 30 000 PPD inte vara några som helst problem. Jag hjälper dig gärna så gott jag kan, men jag måste veta vad problemet är.

Om vi börjar med cpu-klienten. Kör du smp folding med vers 6.29 av mpich-klienten och har konfigurerat enligt guiden? En i7 920 oklockad ger mellan 8 000 och 13 000 PPD beroende på vilka projekt man får (dom större är lite mer tungjobbade).

Är det någon som är villig att få igång min client igen? Den strulade så har rensat allting och hade gärna fått igång en cpu client med 100% (cmd?) har en AMD 940 3Ghz @ 3,6-7Ghz

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv

Instruktioner för SMP-klient v. 6.30

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Är det någon som är villig att få igång min client igen? Den strulade så har rensat allting och hade gärna fått igång en cpu client med 100% (cmd?) har en AMD 940 3Ghz @ 3,6-7Ghz

Sure.

1. Börja med att ladda ner senaste klienten: http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/release/FAH6...

2. Packa upp zip-filen dit du vill ha den. ( "C:\Program\F@H" exempelvis).

3. Döp om du vill om exe-filen till exempelvis "fah.exe" (kortare namn att hantera när man gör genvägar och liknande).

4. Skaffa eller leta reda på din passkey. Gå in här för att hämta ut en passkey alternativt hämta ut den igen om du glömt bort den du redan har. Passkey används för att bevisa att resultaten är dina och kopplas till ditt donorname. Behövs för att få ut bonus.

5. Öppna kommandotolken (CMD). Denna ska startas som administratör på system där UAC finns och är aktivt (längst ner i inlägget finns instruktioner över hur detta görs).

6. I CMD ska du navigera till mappen du har packat upp foldingklienten. I exempelet ovan ("C:\Program\F@H") ska "cd C:\Program\F@H" skrivas in. Observera att det går att trycka på Tab för att få fram mappnamnen. Ligger klienten på en annan enhet än C: ska du skriva in enhetsbeteckningen följt av : (kolon) innan du navigerar till rätt mapp. Exempelvis "D:" om mappen ligger på D: .

När du väl är i rätt mapp skriver du "fah -configonly -smp" för att starta konfigureringen. Döpte du inte om exe-filen till "fah.exe" så skriver du såldedes in det den heter istället. Man bör alltid ha med "-smp"-switchen när man hanterar foldingklienten då den annars kan krångla med att plocka hem SMP-Work Units.

7. I konfigurationen ska användarnamn, lag (37451 för Sweclockers) samt passkey föras in. Högerklicka i CMD och välja Paste/Klistra in är att rekommendera för passkey.
    Under "Acceptable size of work assignment...." ska big skrivas in.
    Under "Change advanced options" skriver du in yes.
    När "Additional client parameters" kommer fram skriver du in "-smp".
    Klicka sedan på enter tills konfigureringen är klar.

8. Klienten ska nu vara klar för att börja användas, dubbelklicka på exe-filen för att sätta igång arbetet!
    Göra genvägar för att starta klienten är att rekommendera, personligen föreslår jag att man även gör en genväg för att komma åt configurationen om behov uppstår.

Starta kommandotolken (CMD) som administratör:

Tryck på Windowsknappen (i aktivitetsfältet eller på tangentbordet), skriv in cmd, högerklicka sedan på programmet i listan och välj Run as administrator/Starta som administratör.

Uppdaterade med info om klienten inte ligger på C: (Tack Aser!)
Permalänk

Tackar som fan!! Mycket enklare förklarat än vad de där långa tråkiga guiderna är. Nu tror jag jag fått igång det.

Tror mer folk hade foldat om det tog 30sec som det gjorde för mig nu att sätta upp det än att sitta timmar och klia sig i huvudet hur man får igång det.

Detta ska du ha ett stort plus för Anders !

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Tackar som fan!! Mycket enklare förklarat än vad de där långa tråkiga guiderna är. Nu tror jag jag fått igång det.

Tror mer folk hade foldat om det tog 30sec som det gjorde för mig nu att sätta upp det än att sitta timmar och klia sig i huvudet hur man får igång det.

Detta ska du ha ett stort plus för Anders !

//Martin

Tack vare förbättringar i version 6.30-klienten så är det relativt smärtfritt att komma igång idag, fortfarande måste man in i CMD vilket får ses som en nackdel. Man slipper iallafall att välja och krångla med MPICH och DEINO vilket är riktigt bra då jag upplever det som att många fastnat där tidigare, ihop med UAC.

Jag hoppas él Mero kommer tillbaks snart (varit borta från forumet i 3 månader vad jag kan se) och kan uppdatera första inlägget för klient 6.30, men så länge bör instruktionerna ovan täcka in de flesta normalbehov.

Själv hade jag gärna sett att man kunde förkonfigurera klienten innan man laddar ner den, fyll i ditt användarnamn, lag, passkey och alternativ till klienten innan man laddar ner den. När man väl laddat ner den är det bara att köra igång exe-filen och minimera programmet i bakgrunden eller systray.

Lycka till!

Permalänk

Det hade ju varit bra som sagt.

Dock så har jag lyckats fastställa idag att mitt moderkort inte är kompatibel med min cpu snyft.. Håller på och trottlar ner sig och bråkar. Känns inte så skoj att köpa ett nytt moderkort bara för det när jag väntar på bulldoser.

Annons borttagen.
Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anders190:

Sure.

1. Börja med att ladda ner senaste klienten: http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/release/FAH6...

2. Packa upp zip-filen dit du vill ha den. ( "C:\Program\F@H" exempelvis).

3. Döp om du vill om exe-filen till exempelvis "fah.exe" (kortare namn att hantera när man gör genvägar och liknande).

4. Skaffa eller leta reda på din passkey. Gå in här för att hämta ut en passkey alternativt hämta ut den igen om du glömt bort den du redan har. Passkey används för att bevisa att resultaten är dina och kopplas till ditt donorname. Behövs för att få ut bonus.

5. Öppna kommandotolken (CMD). Denna ska startas som administratör på system där UAC finns och är aktivt (längst ner i inlägget finns instruktioner över hur detta görs).

6. I CMD ska du navigera till mappen du har packat upp foldingklienten. I exempelet ovan ("C:\Program\F@H") ska "cd C:\Program\F@H" skrivas in. Observera att det går att trycka på Tab för att få fram mappnamnen. När du väl är i rätt mapp skriver du "fah -configonly -smp" för att starta konfigureringen. Döpte du inte om exe-filen till "fah.exe" så skriver du såldedes in det den heter istället. Man bör alltid ha med "-smp"-switchen när man hanterar foldingklienten då den annars kan krångla med att plocka hem SMP-Work Units.

7. I konfigurationen ska användarnamn, lag (37451 för Sweclockers) samt passkey föras in. Högerklicka i CMD och välja Paste/Klistra in är att rekommendera för passkey.
    Under "Acceptable size of work assignment...." ska big skrivas in.
    Under "Change advanced options" skriver du in yes.
    När "Additional client parameters" kommer fram skriver du in "-smp".
    Klicka sedan på enter tills konfigureringen är klar.

8. Klienten ska nu vara klar för att börja användas, dubbelklicka på exe-filen för att sätta igång arbetet!
    Göra genvägar för att starta klienten är att rekommendera, personligen föreslår jag att man även gör en genväg för att komma åt configurationen om behov uppstår.

Starta kommandotolken (CMD) som administratör:

Tryck på Windowsknappen (i aktivitetsfältet eller på tangentbordet), skriv in cmd, högerklicka sedan på programmet i listan och välj Run as administrator/Starta som administratör.

http://i529.photobucket.com/albums/dd332/DirtyAnders/Folding%...

Tackar och bockar. Ska försöka att återigen dra mitt strå till stacken

edit: får väl snart skrämma upp prollen i 4GHz igen då (har kört stock några veckor då stabilitet varit a och o då jag inte har kostat på mig något batteri till raidkortet)

Permalänk

Skoj att du hoppas på igen Du ligger ju rätt långt upp i toppen fortfarande ju

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Skoj att du hoppas på igen Du ligger ju rätt långt upp i toppen fortfarande ju

Jo men inte top 100 längre. Om det funkar nu utan konstanta strömavbrott (pga att propparna går) så ska jag nog kunna ta mig till millen ganska så snart (kör ju 24/7 naturligtvis), men tack.

edit: jaha där kom första smällen, stannat på 35% får ta och klura ut varför senare, nu är det iaf smidigare än VM

edit2: gick igång med en omstart

edit3: stannade ännu en gång (2h) nu på morgonen, suck och stön

edit4: hahaha, är ju klockan som går fel får ta och hålla lite koll på klienten under dagen

Permalänk
Inaktiv

Jag har haft lite problem med SMP2 A3-klienten ett tag nu. Jag har försökt felsöka men hittar inte riktigt felet. Problemet är att jag får väldigt dålig poäng (sämre än vad jag brukat fått).

Klienten körs i regel 24/7 och jag får bara ut ynkliga 5000-8000 PPD (fick för ett par månader sedan 12 000-16 000PPD med samma inställningar. CPU är klockad till 3,6GHz, HT aktiverat, Turbo av. Jag kör klient v6.30, konfigurerad med passkey och allt.
Jag har separata genvägar för att köra klienten i olika läge (SMP-foldning med 6/7/8 trådar, dessa med "-oneunit"-flaggan samt en med configonly. Jag startar alltid klienten med -smp (alternativt -smp 6 exempelvis) för att inte klienten ska få för sig att plocka singlecore WU's.

Konfigurerat user, team, passkey korrekt. Jag har ställt in klienten att ta emot WU's med "big" inställningen. Jag har tilldelat 30XXMB minne för klienten, i övrigt har jag inte gjort några inställningar. -smp och liknande använder jag via flaggor.

Någon mer som märkt av samma problem eller är det något specifikt för mitt system tro?

WU'n jag håller på med för stunden är en P6701 värd 921 credits. Med denna ligger jag på 8000PPD en TFP på ca 10min. Knappt så det känns att det är värt elen. Ska tilläggas att systemet i princip idlar i övrigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anders190:

Jag har haft lite problem med SMP2 A3-klienten ett tag nu. Jag har försökt felsöka men hittar inte riktigt felet. Problemet är att jag får väldigt dålig poäng (sämre än vad jag brukat fått).

Klienten körs i regel 24/7 och jag får bara ut ynkliga 5000-8000 PPD (fick för ett par månader sedan 12 000-16 000PPD med samma inställningar. CPU är klockad till 3,6GHz, HT aktiverat, Turbo av. Jag kör klient v6.30, konfigurerad med passkey och allt.
Jag har separata genvägar för att köra klienten i olika läge (SMP-foldning med 6/7/8 trådar, dessa med "-oneunit"-flaggan samt en med configonly. Jag startar alltid klienten med -smp (alternativt -smp 6 exempelvis) för att inte klienten ska få för sig att plocka singlecore WU's.

Konfigurerat user, team, passkey korrekt. Jag har ställt in klienten att ta emot WU's med "big" inställningen. Jag har tilldelat 30XXMB minne för klienten, i övrigt har jag inte gjort några inställningar. -smp och liknande använder jag via flaggor.

Någon mer som märkt av samma problem eller är det något specifikt för mitt system tro?

WU'n jag håller på med för stunden är en P6701 värd 921 credits. Med denna ligger jag på 8000PPD en TFP på ca 10min. Knappt så det känns att det är värt elen. Ska tilläggas att systemet i princip idlar i övrigt.

Tycker också att min ppd är lite väl låg. Kör 3.7GHz HT on etc men får endast 11k ppd (-smp). Har för mig att jag brukade ligga mellan 13-15k i våras, men har varit borta så länge att jag inte vet vad som är normalt längre.

Permalänk
Medlem

Hej, jag har helt ny till F@H och hade velat ha lite tips!

Jag hittade detta när jag letade projekt arbete till skolan men fick inte ha det, anyhow.

Det är så att jag har installerat en klient (tror jag ) för CPU och en för mina GPU'er.
Jag har dualscreen och SLI aktiverat.
Jag hade gärna foldat på båda korten och alla cores'en. Jag har läst denna guiden upp och ner och kollat filmerna som är länkade men jag verkar inte riktigt förstå vad allt gör och vad jag faktiskt ska ha för grejjer för att folda "bra".

Sitter på en helt okej rig med
i7 920 @ 3.57Ghz
250GTS och 9800GTX+ i SLI runt 800 Mhz core.

Med två klienter, hur menas då, ska jag tanka hem programmet två gånger då ?
Osv. Vilka program ska jag ha, känner mig som en orienterare utan karta och kompass!

Mvh Philip

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Till CPUn kör du med med v6.30 av SMP (direktlänk), ett enkelt sätt att ställa in den finns skrivet här av anders190, infon i början av denna tråd är lite förlegad.

Till dina grafikkort kan du köra antingen GPU2 eller GPU3, Folding@home - DownloadWinOther ,Info om GPU3, handlar väl mest om tycke och smak, jag kör GPU3 på mitt 9800GTX. Tror att GPU2 skulle ge ungefär samma PPD (bortsett från GPU3 med -advmethods-flaggan) men tycker det är kul att testa det senaste(vem tycker inte det?).

Till grafikkorten får du göra två kopior av klientmapparna och se till att ställa in dom rätt. I konfigurationen ser du till att ge dom olika machine-id (2 ä standard för GPU), och ställer in flaggorna -gpu 0 -advmethods -verbosity 9 respektive -gpu 1 -advmethods -verbosity 9 för andra kortet

Kan hända att du behöver köra foldingen på bara 7 av dina 8 trådar som CPUn har för att se till att få optimal PPD, men det är inget jag kan nåt om då jag inte kört i7 tillsammans med 2st GPU och varje system är unikt.

Edit: Verkar inte vara så bra att köra -advmethods och GPU3 på ett icke-fermi kort Folding Forum • View topic - Fermi only vs non Fermi work units, kan tydligen göra så att resultaten blir oanvändbara, så inte så lyckat kanske. Dock så får jag inte dom nya projekten längre.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Har nu fått igång SMP'n på 8 cores. har inte en aning om hur man bara använder 7 cores, hjälp uppskattas
Och hur ställer jag in mängden cpukraft den får använda, jag har bara luftkylning och ligga och maxxa processorn på 100% tänker jag inte göra.
Och jag har försökt kopiera clientmapparna innan idag men inte riktigt lyckats, med genvägar och få det att starta rätt. Ska jag konfigurera GPU mapparna med cmd också?

Mvh

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Laggboxx:

Har nu fått igång SMP'n på 8 cores. har inte en aning om hur man bara använder 7 cores, hjälp uppskattas
Och hur ställer jag in mängden cpukraft den får använda, jag har bara luftkylning och ligga och maxxa processorn på 100% tänker jag inte göra.
Och jag har försökt kopiera clientmapparna innan idag men inte riktigt lyckats, med genvägar och få det att starta rätt. Ska jag konfigurera GPU mapparna med cmd också?

Mvh

Torde vara "-smp 7" flagga

rekommenderar dig att läsa första inlägget, där borde det ju även stå "-configonly" -> cpu usage etc

edit: tänkt dock på att bonussystemet gör det mindre attraktivt att folda <100%, och klockar du stabilt med hyffsade temps ser jag ingen anledning till att inte folda på 100 bara för att du kör på luft (d14 > h50 t.ex.), kör du en instabil klock där du inte kan köra 100% över tid så rekommenderar jag snarare att dra ner på spänningen och finna ut en lagom klock för ditt exemplar, kylning och önskemål i övrigt.

edit2: är det andra program osv du inte vill slöa ner för mycket så kan du köra på idle

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laggboxx:

Mvh

Du lägger till växeln -smp 7 för att köra med 7 trådar. Se exemplen nedanför.

Hur stor processoranvändning styr du i SMP-klienten med att välja hur många trådar du ska köra på.
Hur varmt blir det när du kör på åtta trådar nu?

Mina genvägar ser exempelvis ut så här:
För konfigurering: "C:\Program Files\Folding@Home-SMP\fah6.exe" -configonly -smp
SMP-foldning på 6 trådar: "C:\Program Files\Folding@Home-SMP\fah6.exe" -smp 6
SMP-foldning på 8 trådar: "C:\Program Files\Folding@Home-SMP\fah6.exe" -smp
SMP-foldning med enbart en WU: "C:\Program Files\Folding@Home-SMP\fah6.exe" -smp -oneunit

GPU-klienterna kan du också ställa in via CMD alternativt en färdig genväg (se exemplet ovanför men peka på GPU-exen och kör utan "-smp"-växeln. Förutsatt att du har konsolklienten då, Tray-klienten ska ställas in via programmet i aktivitetsfältet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Mvh

Har som sagt inte kört med multipla GPUs men om du kör XP kan denna länk kanske hjälpa: GUIDE: How fold with two GFX cards on XP - Overclock.net - Overclocking.net.
Vista/7 är ju lite annorlunda och inget jag satt mig in i hur det funkar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut just nu:
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/Temps.folding%2C%20smp%20...

Jag installerade den nya gpu3 klienten och den verkar vara lite konstig (jag förstår inte). Jag får inte fram något projekt namn och den visar hela tiden test protein A som börjar om varje gång man stänger ner det fönstret. Och det står core is not running now.
Har gjort en genväg på skrivbordet till den kopierade gpufolding mappen och även försökt starta den clienten från den kopierade mappen men jag får fram ett fel meddelande som säger att den redan är aktiv ungefär.

Jag hade uppskattat lite förklaringar för vad några av termerna ni använder är
Te.x Wu (work unit) vad är en work unit?
Flaggor

Och jag får en max coretemp på runt 70 grader och en cpu temp på 60 ungefär lagom som max för en i7 med c0 va ?:) och 1.248 i Vcore är väl inte så varligt och denna klocken verkar vara min stabilaste någonsin (fö min minst genomtänkta).
Bugar och bockar för alla som vill hjälpa mig men jag tycker att det här verkar ju riktigt roligt samtidigt som jag gör nytta!

Mvh

Visa signatur

Permalänk

Kan egentligen inte ge några bra svar på dina fel.
Men jag antar du har skrivit in ett användarnamn och rätt lag (sweclockers) även Passkey?

en WU är ett arbete. finns olika Wu's som tar olika lång tid att göra och man får olika mycket poäng för de.

Flagga/Flaggor är en inställning man kan göra för att gå in i configläge och att sätta inställningar lite snabbt och mer specifikt

Visa signatur

I am Extrazz.