Betalprogram på svenska Android Market

Permalänk
Melding Plague

Betalprogram på svenska Android Market

Efter sju sorger och en hel hög bedrövelser lanserar IT-jätten Google möjlighet för svenska användare att sälja och köpa betalapplikationer till Android.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!

Permalänk
Entusiast

ÄNTLIGEN!

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Trevligt, får se om man hittar något matnyttigt.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk

Japp, känns bra! Lite halv onödigt att jag skaffade ett T-Mobile SIM-kort för ca en vecka sedan

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Nice, precis i tid för HTC Desire HD

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Helt underbart!

Visa signatur

Schpilen!

Permalänk

Det var på tiden, men sen är frågan hur många som kommer betala för sig. Känns som om hela "allt ska vara gratis"-generationen har anammat Androids plattform.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk

Kan inte annat än hålla med In A Bodybag ovanför. Men visst är det goda nyheter att market äntligen är komplett.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Komigen, få fram Minecraft som betalapp nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Det var på tiden, men sen är frågan hur många som kommer betala för sig. Känns som om hela "allt ska vara gratis"-generationen har anammat Androids plattform.

Precis, jag har inte koll på hur det fungerar men jag skulle inte bli förvånad om all form av säkerhet har offrats för plattformens öppenhet, så att utvecklarna måste hantera säkerheten själv för att det inte ska vara att bara kopiera install paketet till en annan telefon och köra.

Å andra sidan så känns det som att Android börjar bli mer och mer färdigt. De stora sakerna är imo acceptabel prestanda från 2.2 och nu Betalmarket i flera länder.

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel skulle Google se över säkerheten gällande betalapps.

Om jag gillar appen brukar dom få en peng. Kul att kunna ge tillbaka tillbaka lite på ett snabbt och enkelt sätt.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Det var på tiden, men sen är frågan hur många som kommer betala för sig. Känns som om hela "allt ska vara gratis"-generationen har anammat Androids plattform.

Jag tillhör den generationen och när jag ser mig omkring är alla totalt inställde på allt som är Apple och anser att Android inte är lika fint, ger inte lika mycket status osv.

Angående huruvida folk betalar för sig är väl en fråga som visar sig med tiden. Jag kommer fortsätta dra ner gratis testversioner av saker och ting, men i och med att jag kan köpa fullversioner nu så kommer jag köpa det jag gillar.

Permalänk

Detta har man väntat på!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Finally!!! nu blir market mer intressant.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Bara för att något kostar pengar betyder det ju inte att det är bra. Det finns ofta minst lika bra gratis alternativ.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk

Det är väl främst spelmarknaden på android som kommer få ett existensberättigande, tyvärr så medför väl för stor variation i mobilutbudet att den riktigt stora spelkavalkaden uteblir tills några standard sätts.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk

Har varit Android användare i några dagar nu, kul med lite uppdateringar.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Det var på tiden.

Permalänk
Hedersmedlem

Det var verkligen dags. Jag har börjat bli riktigt trött på att inte kunna köpa bra apps.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ulayo:

Bara för att något kostar pengar betyder det ju inte att det är bra. Det finns ofta minst lika bra gratis alternativ.

Låt barnen vara ifred. De ser att allt apple gör är dyrt som fan och apple är det coolaste en fjortis kan skaffa sig så det är naturligt att resten tror att om man betalar måste det vara bra. Hjälper väl ekonomin om inget annat även om det är lite tragiskt men man blir som samhället man lever i.

Permalänk

Äntligen!

Vad gäller piratkopiering av android apps så är det främst ett problem i dom länder som inte har tillgång till betal-apps. Betalar gladeligen några tior för en bra app, och oftast finns ju en free version som man kan prova innan man köper full versionen.

Permalänk
Entusiast

Sen är somliga av oss faktiskt beredda att lägga en tia på en bra gratisapp för att bli av med reklamen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Känns riktigt bra det här.
Detta samt att Rovio släpper Angry Birds gör att man kommer att märka en stor skillnad i kvalité på Market.
Nu vill det bara till att Google fixar en riktigt bra sökfunktion till Market, så man slipper vada genom skit hela tiden.

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Floot:

Känns riktigt bra det här.
Detta samt att Rovio släpper Angry Birds gör att man kommer att märka en stor skillnad i kvalité på Market.
Nu vill det bara till att Google fixar en riktigt bra sökfunktion till Market, så man slipper vada genom skit hela tiden.

Finns ju bättre klienter för att söka på market redan nu.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Floot:

Känns riktigt bra det här.
Detta samt att Rovio släpper Angry Birds gör att man kommer att märka en stor skillnad i kvalité på Market.
Nu vill det bara till att Google fixar en riktigt bra sökfunktion till Market, så man slipper vada genom skit hela tiden.

Det finns flera, jag kör med appbrain. Bara att sitta och söka i webläsaren(på datorn), hittar man nåt man gillar så trycker man install bara så syncar man mot appbrain klienten i luren så kan man installera det. Man kan även välja att det installeras automatiskt på luren, typ två klick webläsaren så installeras det automatiskt på luren.