Asus Sabertooth X58 under 2 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

Asus Sabertooth X58 under 2 000 kronor

I somras avslöjade Asus moderkortet Sabertooth X58, men först nu är modellen på väg till svenska butiker. På plussidan syns moderna gränssnitt och en ovanligt låg prislapp.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Gillas! Synd att detta inte fanns när jag kirrade dator, känns som att detta kort är bra

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

alltså... jag vet inte om det är så hälsosamt, men satan så jag går igång på den här typen av hårdvara. riktigt tufft!

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Uttalas "tough"?

Det lär ju vara bra, det var iallafall P55-brädan Trevligt pris också!

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Lanseras en motsvarande för AM3 så köper jag en direkt ^^

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

"uttalas though"

Tror det uttalas tough. En liten detalj bara.

Övrigt bra artikel!

Visa signatur

CCNP
FCSS

Permalänk
Medlem

Specifikationerna och funktionaliteten verkar riktigt lovande, speciellt till det priset, men att färgmatcha den brädan blir inte kul om man nu inte lackar om den vill säga.

Permalänk
Medlem

mATX version tack. Lite dåligt utbud bland det för X58 (1366) :/

Moderkort - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Permalänk
Medlem

Snyggaste bräden jag sett iaf!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag har detta moderkortet, SUPER nöjd! Kör med samma överklockning på detta moderkort som jag hade på mitt Rampage Extreme 2. Ett stort plus är utseendet, ser fantastiskt ut!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Den e militär!

Permalänk
Medlem

Galet fin bräda

Nån får fixa ett galleri med den och guldsleeving

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 11 || Ryzen 5 7600X || 32 GB RAM || 2 TB SSD
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Jag har detta moderkortet, SUPER nöjd! Kör med samma överklockning på detta moderkort som jag hade på mitt Rampage Extreme 2. Ett stort plus är utseendet, ser fantastiskt ut!

Hur mycket betalade du för det?

Permalänk
Medlem

Grymt kort!! Grymt pris!! Ett sånt vill jag HA!!!

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Hur mycket betalade du för det?

1950kr på Komplett.se (:

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gris:

Den e militär!

Torkel i knipa

Bara jag som tänker på något så udda som BRUN sleeve!? Skulle vara helt awesome ju!

§9, annons bortredigerad.
Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Ful brunfärg på kontakterna

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

fan att jag inte såg innan jag köpte R3E. =(

Visa signatur

| Asus Rampage III Extreme | Intel Core i7 930 2.8 Ghz @ 4.2 Ghz | Noctua NH-D14 | Corsair Dominator GT DDR3 PC12800/1600 Mhz CL7| Asus Radeon Matrix 5870 | Corsair HX 750 | Silverstone Fortress 2 | Corsair Force Series 120GB | WD Caviar Green 2TB

Permalänk

Hmmm. Detta kort är ju som gjort för nåt coolt projekt
Synd att man sitter på en AM3 setup bara.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Men att det ska vara så otroligt svårt för tillverkarna att sätta PCi platsen på ett bra ställe. Mitt nuvarande kan jag inte köra Crossfire på eftersom då blockerar det min PCI plats för ljudkortet...och här kan du inte ens köra ETT normalstort grafikkort om du ska ha ljudkort också. :/ Annars verkar det grymt prisvärt.

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gris:

Den e militär!

Köpt den på ÖoB

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

I listan över utgångar: USB 2st 3.0, 12st 3.0

Gilla den svaga färgningen av de olika komponenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahlberg1992:

Men att det ska vara så otroligt svårt för tillverkarna att sätta PCi platsen på ett bra ställe. Mitt nuvarande kan jag inte köra Crossfire på eftersom då blockerar det min PCI plats för ljudkortet...och här kan du inte ens köra ETT normalstort grafikkort om du ska ha ljudkort också. :/ Annars verkar det grymt prisvärt.

Du får skaffa ett PCI-E ljudkort

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

1950kr på Komplett.se (:

Nice.

Med det här moderkortet borde det gå att bygga en hyfsad allround-i7 för 9000 ungefär. Mys!

Permalänk
Medlem

Ser ut som en hyfsad bräda måste dock notera att Realtek Ethernet chippet är PCI baserat och inte PCI-E som på många nya brädor vilket gör det lite långsammare.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Avstängd

Det är inga dåliga grejer asus gör,jag köpte mitt commando som demokort på komplett 2006 och det står sig fortfarande kanonbra:))

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Skrivet av Vashy:

Ser ut som en hyfsad bräda måste dock notera att Realtek Ethernet chippet är PCI baserat och inte PCI-E som på många nya brädor vilket gör det lite långsammare.

Enligt ASUS' produktsida är det en Intel-tillverkad krets.

ASUSTeK Computer Inc. - Motherboards - ASUS SABERTOOTH X58

Visa signatur

MacBook (höst 2007) | iPhone 3GS 32GB | ALIX m0n0wall

Permalänk
Medlem
Skrivet av pizzadude:

Enligt ASUS' produktsida är det en Intel-tillverkad krets.

ASUSTeK Computer Inc. - Motherboards - ASUS SABERTOOTH X58

Jasså? tycker det tydligt står

"Realtek® 8110SC Gigabit LAN controller featuring AI NET2"

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.