Vilka nätverkskort rekommenderas?

Permalänk
Medlem

Vilka nätverkskort rekommenderas?

Ska köpa nytt nätverkskort, tänkte köpa något känt märke typ 3Com. Vilka kort rekommenderar ni? Det ska inte vara alltför dyrt.

Visa signatur

Kommande dator: Intel P4 2.5A / ABIT TH7-II RAID / Samsung 512MB (2x256MB) PC800 RDRAM / ATI Radeon 9700 Pro / Creative Soundblaster Audigy Player / 2x80GB Seagate Barracuda 4 @ RAID-0 / Samsung 19" SyncMaster 959NF / Addtronics 7896A / Antec TruePower 430W

Permalänk
Medlem

jag har ett realtek för typ 400:- snabbt och bra som fan.

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera det billigaste 10/100mb som du hittar om du skall ha det för vanlig "Hemanvändning". Nätverkskort brukar inte strula för det mesta och prestandaskillnaden idag på nya kort är egentligen densamma.

Jag har installerat ett 30-tal Olika nätverkskort och det är egentligen ingen stor skillnad och du skall inte behöva fundera länge på det. Visst finns det söndagsexemplar, men då är det bara att byta om det inte fungerar.

Fördelen med 3com och andra "kända" märken kan vara att de från början stöds i det os du använder...+ att i exempelvis Norton Ghost Boot Wizard finns det redan färdiga drivisar för automatisk skapning av Norton boot diskett.....men de flesta seriösa tillverkare har alltid drivisar på deras sida att ladda hem...

som sagt, relax, ta ett billigt kort.