Nytt Headset (PC) : Max 1000

Permalänk
Inaktiv

Nytt Headset (PC) : Max 1000

Tjenare, Ska beställa min dator ni hjälpte mig att slänga ihop.
Men jag ska också köpa ett nytt headset för mitt gammla (Logitech G35) gick Sönder

Har 3 Förslag vet inte vilket jag ska köpa
- Steelseries 7H Usb - iNet.se
- Steelseries Siberia (V2) - iNet.se Min kompis har pratat väldigt bra om dom så.
- Logitech G35 - iNet.se (Mitt gamla headset igen.)

Vilket tycker ni ?

/ Sajmoon

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Du borde kolla upp dessa,de verkar rätt så bra.

Corsair HS1 USB Gaming Headset - Inet.se

Permalänk
Inaktiv

Dom där Sennheiser HD555, Njaa.. Dom är skit för att vara helt ärlig.

Med basen jag är van vid i mina G35 som är bland dom bästa HEADSETEN, Så vet jag inte helt riktigt.
Kanske blir ett nytt G35 bara, Eller 7H

Permalänk
Inaktiv

HD555 är 2.0 Channel, Kör CS:S , CoD4 och ligger inte bland dom sämre spelarna (STEPS DING DING DING)
5.1 eller 7.1 channel ska det vara anyways.

Men det är valet mellan mina G35 (ett nytt par) eller Steelseries 7H.
Någon som har nån info om 7H?

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte i vanliga fall usb headset men kolla in corsair hs1
Introduction - Corsair HS1 USB Gaming Headset Review | [H]ard|OCP

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk

Snälla gå till Fragbite och fråga om hjälp ifall du vill ha ett par värdelösa headset!!

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Ta dom med fränaste namnet eller snyggaste klistermärket, det brukar funka.

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon157700:

Dom där Sennheiser HD555, Njaa.. Dom är skit för att vara helt ärlig.

Okej, vad är dåligt med de bästa hörlurarna du kan få för under 1000kr? Har du testat dom?

Skrivet av anon157700:

HD555 är 2.0 Channel, Kör CS:S , CoD4 och ligger inte bland dom sämre spelarna (STEPS DING DING DING)
5.1 eller 7.1 channel ska det vara anyways.

har du ett bra ljudkort så får du bra positionering med bara två högtalare oxå. Och två stora högtalare kommer _alltid_ att prestera bättre ljud än 5st små, om man lägger lika mycket pengar.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

+1 Det här är det bästa för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blabbet:

+1 Det här är det bästa för pengarna.

Den ända nackdelen är micken,om alla skulle kört med den kombinationen så är lurararna ganska överflödiga med tanke på mikrofonens kvalite så nej det är inte det bästa för pengarna.

Permalänk
Medlem

Fast G35 är ju ändå bara virtuellt surround det också, precis som att emulera det via ljudkortet.

Det är alltså mjukvara som sköter det.

SHP8900 + extern mic.
Alt. HD555 + extern mic.

Provlyssna och kolla vilka du gillar mest, SHP8900 var det som gällde för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Fast G35 är ju ändå bara virtuellt surround det också, precis som att emulera det via ljudkortet.

Det är alltså mjukvara som sköter det.

SHP8900 + extern mic.
Alt. HD555 + extern mic.

Provlyssna och kolla vilka du gillar mest, SHP8900 var det som gällde för mig.

Det ska vara lite bättre tryck i dom va? Jag kör på hd555 för jag att jag lyssnar på musik mer än jag spelar och jag upplever ljudet som helt underbart bra:) kanske lite klent i de lägre registren men jag vill ändå inte ha massa bullrig bas när jag lyssnar på rock
I spel är dom däremot finfina.

/S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Det ska vara lite bättre tryck i dom va? Jag kör på hd555 för jag att jag lyssnar på musik mer än jag spelar och jag upplever ljudet som helt underbart bra:) kanske lite klent i de lägre registren men jag vill ändå inte ha massa bullrig bas när jag lyssnar på rock
I spel är dom däremot finfina.

/S

Njäe, ljudet är klarare. Basen är inte så stark, skulle t.om kunna vara lite mer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Njäe, ljudet är klarare. Basen är inte så stark, skulle t.om kunna vara lite mer!

Okej, ja basen kunde varit starkare i hd555 också. Ska köpa en förstärkare för att få ut lite mer:) Blir nog nån Cmoy av något slag.

/S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon157700:

Jojo, Men då har jag ju världens bästa Ljudkort också. Eller har jag inte ?

Jag vill ha ett headset, Jag är ingen jävla P12A som söker efter fina märken eller nått.
Lösa micar är bullshit realy,
Jag har haft 2ST lösa micar (+ Koss CC01 Rekommenderas varmt till Mobil, iPod. Går inte att spela med)
och 3ST headset
- Creative Fatal1ty
- Steelseries 4H
- Logitech G35

G35 är dom med bäst ljud av allt (För spel, Koss CC01 toppar sönder i Musik)
Micarna var ca 150KR ST på olika affärer, Dom brusade och 1 gick sönder efter 2 dagar.

Och nu är det så att jag vill ha ett headset med SURROUND ljud (5.1 Eller 7.1, Visst blir det virtuellt men ändå.)
Då kommer jag och frågar om hjälp till någon som kanske kan lite, Istället för roliga forum tex fragbite.

Och recensionen någon länkade har jag sett redan, Men har någon hära nån ERFARENHET av 7H?

Jag använder mitt 7H med det medföljande USB-ljudkortet och jag är supernöjd. Har tidigare använt Creative Fatality och Siberia V2, 7H är ett par hästlänged före, enligt mina öron.
Jag spelar för det mesta Bad Company 2 och där är det virtuella surroundljudet extremt skönt, det känns verkligen som att man är med i striden. Det är grymt skarpa och klara toner när explosioner och bössor avfyras och om du använder öronmuffarna som är gjorda av läder så blir ljudet ännu mer klart. Jag har som sagt inte testat något av de andra headseten som är i ungefär samma prisklass som 7H, så jag kan tyvärr inte säga något jämfört med dem.

Permalänk
Inaktiv

Låter hyfsat mycket som G35, Men är det bra bas i 7H?
Det är det ända jag inte fått veta som stoppar mig från att köpa dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon157700:

Låter hyfsat mycket som G35, Men är det bra bas i 7H?
Det är det ända jag inte fått veta som stoppar mig från att köpa dom

O ja, basen känns, speciellt i Bad Company 2 som har grymt ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon157700:

Jag vill ha ett headset, Jag är ingen jävla P12A som söker efter fina märken eller nått.
Jag har haft 2ST lösa micar (+ Koss CC01 Rekommenderas varmt till Mobil, iPod. Går inte att spela med)
och 3ST headset
- Creative Fatal1ty
- Steelseries 4H
- Logitech G35

Micarna var ca 150KR ST på olika affärer, Dom brusade och 1 gick sönder efter 2 dagar.

Och nu är det så att jag vill ha ett headset med SURROUND ljud (5.1 Eller 7.1, Visst blir det virtuellt men ändå.)
Då kommer jag och frågar om hjälp till någon som kanske kan lite, Istället för roliga forum tex fragbite.

Och recensionen någon länkade har jag sett redan, Men har någon hära nån ERFARENHET av 7H?

Edit : Såg att det finns att köpa USB-Ljudkort som har 7.1, Lösa micar är skit anyways.
Finns det några bättre hörlurar än Sennheiser ?

Bättre och bättre men det finns likvärdiga som AKG,Grado,Beyerdynamic,Denon för att nämna några.
Lösa mickar kan vara bra,men de brukar kosta skjortan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fredmannen:

O ja, basen känns, speciellt i Bad Company 2 som har grymt ljud.

Okej sitter mest och hör på musik, Samtidigt som man spelar och lyssnar efter steps osv.
För det mesta spelar jag CoD 4 : Modern Warfare, Har väll inte mycket bas men man märker av det i G35

Kanske blir ett par 7H då (;

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon157700:

och 3ST headset
- Creative Fatal1ty
- Steelseries 4H
- Logitech G35

Edit : Såg att det finns att köpa USB-Ljudkort som har 7.1, Lösa micar är skit anyways.
Finns det några bättre hörlurar än Sennheiser ?

Ok men då ligger ju Steel Series och lösa mikar på samma nivå

Permalänk
Medlem

Är inte den som bryr mig överdrivet om grammatik eller stavning men det är väldigt svårt att ta dig för något annat än en p12a som letar efter F4TAL1TY KILLER X1337X headset när man ögnar igenom din text. Mitt tips är att googla på recensioner, då Sweclockers, liksom jag själv, i allmänhet är emot "surround"lurar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jux2:

Är inte den som bryr mig överdrivet om grammatik eller stavning men det är väldigt svårt att ta dig för något annat än en p12a som letar efter F4TAL1TY KILLER X1337X headset när man ögnar igenom din text. Mitt tips är att googla på recensioner, då Sweclockers, liksom jag själv, i allmänhet är emot "surround"lurar.

Herre gud, DU har Qpad 5k som jag. Och Steelseries 5H V2

Jag söker efter 7H eller G35. Då kan jag ta dig som en P12 Lika gärna för att du har samma märke.
Men jag gillar surround lurar, Och det finns knappt nån recension på 7H (har kollat)
Så jag frågar här ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blabbet:

Ok men då ligger ju Steel Series och lösa mikar på samma nivå

7H har inte en LÖS, Hade en Steelseries lös mic. Det var den som paja efter 2 dagar. Så ja dom är lika värdelösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon157700:

Herre gud, DU har Qpad 5k som jag. Och Steelseries 5H V2

Jag söker efter 7H eller G35. Då kan jag ta dig som en P12 Lika gärna för att du har samma märke.
Men jag gillar surround lurar, Och det finns knappt nån recension på 7H (har kollat)
Så jag frågar här ?

Varsågod att ta mig för vem som helst, np. Vad har min mus att göra med någonting egentligen?.. Har den för att jag tycker att den var skönast av de jag testade. Headsetet fick jag av bröderna mina i julklapp. Som tillägg skulle jag gärna länka SAs grammatikbibel om någon sådan existerar, gör ont i ögonen att läsa. Aja, nog om OT.
Testa googla "Steelseries 7H review", hittade själv en massa.

Permalänk
Avstängd

Jag gillar dessa..

Roccat Kave Solid 5.1 Gaming Headset | MaxFPS.se

Lite tunga dock men grymt ljud i dom

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Snor tråden lite.. Funderar på Sennheiser 555, men hur står dom sig mot ett surround headset i spel? Hör man lika bra vart folk kommer ifrån osv?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Gillar mina nya Creative HS1100, är surround lurar med usb anslutning osv. micen är rätt bra uppfattar jag det som samt ljudet i spel, dock kan den inte mäta sig med mina Grado SR-60 för musik så dom behåller jag.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jux2:

Varsågod att ta mig för vem som helst, np. Vad har min mus att göra med någonting egentligen?.. Har den för att jag tycker att den var skönast av de jag testade. Headsetet fick jag av bröderna mina i julklapp. Som tillägg skulle jag gärna länka SAs grammatikbibel om någon sådan existerar, gör ont i ögonen att läsa. Aja, nog om OT.
Testa googla "Steelseries 7H review", hittade själv en massa.

I don't care, Sluta bara trolla mot mig -.-

Skrivet av Catman:

Jag gillar dessa..

Roccat Kave Solid 5.1 Gaming Headset | MaxFPS.se

Lite tunga dock men grymt ljud i dom

Har hört om dom och läst lite, Kanske dom eller 7H. G35 börjar bli lite utanför bilden ;s

Kollade sen lite på maxfps vad tycker ni om dom hära xD, Tycker dom ser grymt konstiga ut lite roligt att visa ? Razer Banashee SC2

OT (On my Topic) Haha, Men vad är bäst om nån vet
- Roccat Kave
- Steelseries 7H