Permalänk
Medlem

USA

Hej, till sommaren så kommer jag åka till USA med min familj så jag håller på och sparar pengar. kommer/hoppas att jag kommer att ha mera än 7000kr.
Men tiderna ändrar sig hela tiden så jag funderar på vad jag ska köpa för datadelar för dem pengarna där.
alla pengar till Hårdvara.
Se min spec i signen.

Det jag funderar på att skaffa nytt är ram och gpu/gpu'er.

Så jag fundrar på om det är bäst att satsa på det eller något annat?
bara en liten och lätt tråd.

Permalänk

var i USA i våras och hade samma tankar som du. det slutade dock i att jag inte köpte något alls då set inte skillde mer än ca 200-500kr på ett 5850 tex. jag lägger hellre dom pengarna här hemma för att få garanti osv.

Något jag tycker du ska handla är kläder och skor. jag köpte 2 par jeans för 500. styckpris på dom i Sverige är 1000kr. sånt är bra i USA.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

var i USA i våras och hade samma tankar som du. det slutade dock i att jag inte köpte något alls då set inte skillde mer än ca 200-500kr på ett 5850 tex. jag lägger hellre dom pengarna här hemma för att få garanti osv.

Något jag tycker du ska handla är kläder och skor. jag köpte 2 par jeans för 500. styckpris på dom i Sverige är 1000kr. sånt är bra i USA.

/S

Hehe, jo kläder vet jag om att det är billigt.
OJ vad låg valuten låg på nu:P. 6.7kr dollarn

Permalänk
Skrivet av kenix:

Hehe, jo kläder vet jag om att det är billigt.
OJ vad låg valuten låg på nu:P. 6.7kr dollarn

Visserligen när du säger det tror jag att jag betalade nästan 8kr per dollar när jag var där så det ger ju ännu mer.
När jag letade hittade jag bara stora köpkedjor och inte de billigare motsvarigheterna till Inet.se och komplett. hittar man internetbutikerna så kan man nog göra bra klipp på elektronik

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Jo för min kusiner bor i Pitsburg, iaf nåt sånt stavas det. och jag ska vara i usa i tre veckor, så jag kommer nog att beställa saker from newegg eller tigerdirect. och få med mig sakerna hem sen:) .
Men någon butik vill jag inte gå in i där det tillomed kan vara dyrare än att betälla från sverige.

Permalänk
Medlem

Se bara till att du inte fastnar i tullen.

Permalänk
Medlem

tro inte att jag ska ha med ett helt datakit . moderkort = gigantiska kartonger, gpu är oxå stora

då blir det nog bara gpu/gpuer och minne.

Man får ta med pc delar va i bagage? eller vad det nu heter när det är under planet.

Permalänk

newegg.com är det som gäller när man ska handla online. vet inte riktigt hur det funkar att beställa till hotel. Kan ju vara så att dom har lagershoppar också. Dock slipper man ju taxes när man beställer online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderzork:

newegg.com är det som gäller när man ska handla online. vet inte riktigt hur det funkar att beställa till hotel. Kan ju vara så att dom har lagershoppar också. Dock slipper man ju taxes när man beställer online.

jo men jag ska inte beställa till något hotel.
Jag har juh mina kusiner där