120Gb IBM för 1276:-

Permalänk
Medlem

120Gb IBM för 1276:-

Såg just detta på ITbutikken:

Kan det verkligen stämma att disken är så billig? Den står ju visserligen under Seagate och en 80Gb kostar 1134:-, men man vet ju aldrig...
Synd att jag köpte en 120Gb för 1300kr (exkl moms) förra månaden när jag kunde fått en för ~900kr

Edit: Gah.. Jobbigt att inte forumet hanterar bilder via anonym ftp...

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Medlem

Det verkar ju så.... dags att beställA!!!

Permalänk
Medlem

Hmmmm:
SEAGATE Harddiske IBM, Deskstar 120GXP, 120GB, IDE100
1200000MB, 8,5 msec, 7200 RPM, ATA/100, 2 MB Cache

Verkar va en bugg eller nåt, man kanske skulle ta och utnyttja den... disken är ju ändå rätt bra (hoppas de håller). Lixom 120GB för 1300+100=1400kr, det e helt ok alltså.

Permalänk
Medlem

Jag har redan beställt en.

Edit: det är en bugg. Efter att jag skickat beställningen så visades det riktiga priset... dööhhhh.... 1700 något...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChimaerA
Jag har redan beställt en.

Edit: det är en bugg. Efter att jag skickat beställningen så visades det riktiga priset... dööhhhh.... 1700 något...

Fan då jag som satt och nästan tryckte på "beställ".

Permalänk

går man till kassan så ser man att priset ökar till normalt.

Visa signatur

I was sent by god to save the world from ignorance. My first stop is sweclockers.

Permalänk
Hedersmedlem

*fel forum*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad*

Permalänk
Medlem

Va trist ju

Kan nämna att jag har 3st IBM 120GXP 120Gb hårddiskar liggandes på posten för det enkla priset på 1276:- stycket alá 3.828,- allt enligt deras order system

I början av året gjorde jag samma sak och fick 2st 120Gb diskar för 1200kr stycket då dom kostade närmare 5000kr stycket

Ibland har man tur hehe

Permalänk
Medlem

Ja ja....
Betalade 1550Kr st för mina 120Gb IBM 120GXP diskar för en månadsedan. Nöjd.

Permalänk
Avstängd

Re: 120Gb IBM för 1276:-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoboDuCk
Såg just detta på ITbutikken:

ftp://roboduck.d2g.com/ibm.gif

Kan det verkligen stämma att disken är så billig? Den står ju visserligen under Seagate och en 80Gb kostar 1134:-, men man vet ju aldrig...
Synd att jag köpte en 120Gb för 1300kr (exkl moms) förra månaden när jag kunde fått en för ~900kr

Edit: Gah.. Jobbigt att inte forumet hanterar bilder via anonym ftp...

an nån anledning så anges priserna i DKK ... står längst upp...
de brukar väl anges i SKR när man gått in på deras svenska sida?

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Du bör logga in genom att trycka på den svenska flaggan i början under "Val av land" så får du det i Svenska kronor!
Dom har föresten fått in nya 120Gb gårddiskar på lagret igen men nu är priset på 1702kr
Hemm, får fundera på vilket RAID kort man ska köpa nu, SX6000 e fint men inte så bra enligt storagereview men 3Ware:s är nog bättre :/ Tåls att fundera på!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Ja ja....
Betalade 1550Kr st för mina 120Gb IBM 120GXP diskar för en månadsedan. Nöjd.

www.komplett.se måntro?
Beställde själv en där till en polare men hade inga pengar som jag villa avsätta för en hårddisk vid det tillfället!

Permalänk

hmm,hört att ibm hårdiskar har lätt för att krascha,stämmer d???
har typ tankat hem över 50 meg nu,å d skulle juinte va så trevligt om hårdisken skulle krascha då=/...

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

gig menar jag,inte meg=/

Visa signatur

Permalänk

annars tycker ja att ibms 120 gigs hårdisk e helt underbar fantastisk=))

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acdcrules
hmm,hört att ibm hårdiskar har lätt för att krascha,stämmer d???
har typ tankat hem över 50 meg nu,å d skulle juinte va så trevligt om hårdisken skulle krascha då=/...

Inte mer än andra skulle jag vilja säga, jag har haft en som har gått sönder efter 4a dagars användning men det var inget jag blev bekymrad över.

Är du medveten om att Western, Seagate och Maxtor numera har gått ifrån 3år till 1års garanti på sina hårddiskar?
Allmänt så verkar det som att tekniken inte hinner med den snabba o hårda konkurensen och utvecklingen och tillverkarna har på dom senaste generationerna fått så många hårddiskar returnerade pga av haveri så dom känner sig tvugna att ta bort 2 av dom 3 årens garanti tid som IDE hårddiskar har haft i 10år!
Jag känner min nöjd med mina 3år på IBM diskarna iallafall!

//Robban

Permalänk

ok,så ja kan känna mej helt lugn då å skita i dom falska ryktena då??
tack för svaret=)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GlaDdac
Va trist ju

Kan nämna att jag har 3st IBM 120GXP 120Gb hårddiskar liggandes på posten för det enkla priset på 1276:- stycket alá 3.828,- allt enligt deras order system

I början av året gjorde jag samma sak och fick 2st 120Gb diskar för 1200kr stycket då dom kostade närmare 5000kr stycket

Ibland har man tur hehe

Har du fått diskarna än, eller står det på deras "track&trace"-sida att diskarna är på väg? Jag lade nämligen också in en beställning på en disk, vem kunde motstå, men den beställningen har de lämpligt nog raderat ur systemet. Detta trots att jag bekräftade ordern i all sin ordning. Det skulle därför vara trevligt att få veta om du får dina diskar eller inte. Jag har mailat itbutikken men inte hört något än, de verkar inte vara allt för snabba "danskjävlarna" som Dr Helmer skulle uttryckt det.

Permalänk
Medlem

Tja, på track and trace! Så står följande

Status
2002-09-19 19:00 UPK Malmö Inkommet inhämtningsterminal
2002-09-19 16:06 Malmö Inkommet spridande terminal

Så jag får nog avin imorgon och kan således hämta ut dom.... om jag kan få tag på pengarna först

Det var en till på TBG som heller inte fick igenom sin order
Jag tror att det funkar som så att på måndag morgon så tar ett par killar och går igenom alla ordrar och packeterar och lämnar dom på utgående. Alla ordrar som dom har grejerna till packs med en gång och när posten kommer och hämtar dom på eftermiddagen så är det så gott som färdigt.´
Det som säkert har hänt dig och andra är att när era ordrar skulla packas så var lagret slut och när inköps ansvarig ska beställa nya så har han säkert kommit underfund med att deras server har strulat till priserna och rättar det genast.
Det står faktiskt på deras sida då man beställer att iomed att det sköts automatiskt så är det inget bindande avtal :/

För snart två år sen så var det ett par som beställde Geforce kort "inkl, jag" men det kom dom på att det var fel och jag tror ingen fick något för det auktuella priset, sen des så har det kommit upp på deras hemsida att den automatiska ordern inte är bindande osv osv!
Dom som stred imot det fick som svar att enligt dansk lag så hade kunderna köpt korten i "Ond tro", alltså avsikligt köpt dom och vetat om att priset inte stämmde"!

Som jag säger, ibland har man tur... ibland inte :/

Permalänk
Medlem

IBM´s hårddiskar krasha för dom är skit!!!

Permalänk
Medlem

usch IBM.......stackare

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk

Jag fattar inte hur man kan ha missat hur kassa IBM är.
ok deras 120gxp kanske inte är så kass som de förra. men jag skulle aldrig köpa en IBM efter hur de skötte returhanteringen på förra modellerna.

HAHAHA förresten läste jag en annons på en dator.
"Den har en äkta ibm-hårddisk"
Jag var givetvis tvungen att maila honom och fråga om det verkligen kunde vara en äkta

Permalänk
Medlem

Skulle kanske säga att det är lite "att dra kammen över" när man säger att IBM's diskar suger.

Långt ifrån alla deras diskar som krånglat och som en utav dem som har en, och sitter utan problem, njuter jag av riktit bra prestanda,
bra över t.ex. motsvarande Western Digital disk.

Visa signatur

Desktop: Beelink NUC
Server: i3-12100 - 64GB - Proxmox
NAS: Primary - Unraid (94TB) - Secondary - HP MS G8 (30TB)
Finns även på Swedroid: https://swedroid.se/forum/members/raeserfisk.53211/

Permalänk
Medlem

Kan nämna att den mest omtalade hårddisken 75GXP 45Gb modelen har fungerat felfrit för mig i 2 år, jag har även haft den i en silent drive i ca 6 månader och då blev den varm tro mig, kom över 55 C ibland

Nu har jag den som en flyttbar disk som jag brukar ge låna ut till brorsan o polare!
Som sagt, IBM har sålt mååånga sådana hårddiskar och det går sönder hårddiskar för precis alla tillverkare.
Kan nämna att numera har Maxtor, Western och Seagate börjat gå över till 1års garanti istället för 3 år, det säger väl en del om hur hållbara dom betraktar sina egna hårddiskar!?! eller?`lol

Nu i veckan så kom denna intressanta nyheten

Företaget Fujitsu har beslutat att återkalla 10 miljoner hårddiskar de tillverkat mellan September 2000 och September 2001. Det verkar tydligen som Fujitsu hittat ett problem med sina diskar när de blir väldigt varma

Så sluta upp och var så tvärsäkra på att ni vet allt och ta all med en nypa salt, IBM är inte mycket sämre än andra hårddisktillverkare, snarare så att dom alltid har fått bra omdöme och att deras hårddiskar är överrepresenterade på marknande. Nästan alla jag känner har minst en hårddisk ur GXP serien, vare sig det är 75, 60 eller 120! En polare har haft en GXP 60 som krascha... kanske var rent av två, men jag vet fler som har råkat ut för det av andra märken!
I övrigt hatar jag IBM, iallafall deras märkesdatorer och som företaget sköter den delen!

Det var min 25öring