Point Of View GeForce4 Ti4200 XP "Extreme Power!" 128Mb DDR 3.3ns!!! bra kort??

Permalänk

Point Of View GeForce4 Ti4200 XP "Extreme Power!" 128Mb DDR 3.3ns!!! bra kort??

såg att db hade detta föör ett bra pris men är det bra prestanda på det lr är det bara skräp?

Visa signatur

AMD64 3000+ 2.0ghz - kingston 512 3200 -ati hightech x800 pro - Seagate 120gb

Permalänk

Re: Point Of View GeForce4 Ti4200 XP "Extreme Power!" 128Mb DDR 3.3ns!!! bra kort??

Alla nVidia Ti4200 presterar oavsett märke ungefär lika då de oftast bygger på samma referensdesign från nVidia. Se www.tomshardware.com för tester.
Detta kortet är dock lite speciellt med sina 3,3ns minnen. Fler tillverkare har dock släppt liknande kort och snart har nog alla större tillverkare Ti4200-kort med 3,3ns minnen Point of View var dock först!

Något säger mig att det bara är en tidsfråga innan det kommer Ti4200-kort med 2,8ns-minnen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zilverclaw
såg att db hade detta föör ett bra pris men är det bra prestanda på det lr är det bara skräp?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Hedersmedlem

Mja många verkar ha probbs med det kortet...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Många? Vi har inte märkt några direkta problem - så detta var en nyhet. Antar att det då skrivits något inlägg här på Sweclocker's. Har du länk till den tråden så att vi kan ta reda på vad problemet är?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Mja många verkar ha probbs med det kortet...

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Dom som har haft problem är dom som fått suddig bild... så kolla efter en sådan tråd, ska leta på någon...
Här är en allafall, gå nog bättre med sökfunktionen som jag inte använde...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=88432

Visa signatur

I put twenty-four holes thru your metaldoor.

Permalänk

Jo, en kompis köpte detta kort, och han skickade tillbaka det. Problemet var att bilden blev suddig om man hade över 60Hz...

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=84277...

Visa signatur

HTPC: Antec Fusion Black 430 / Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz / Asus P5E-VM HDMI / Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400 4 GB / Western Digital Caviar GP 750GB / Scythe Ninja Mini / Noctua NF-S12-1200 120mm *2 / Gigabyte GeForce 9600GT Heatpipe Dual-DVI 512MB

Permalänk
Medlem

Bajs jag har beställt ett bäst för db att det funkar har väntat i 1vecka snart på datorn så orkar fan inte skicka tillbaka kortet det första jag gör efter byggt ihop dator

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Medlem

jag har ett sånt kort och jag är nöjd som fan!!

Permalänk
Medlem

Som sagt förut, klart suddigt i högre uppdateringsfrekvenser än 60hz, detta då mest tydligt i 1024*768 eller högre.

Permalänk
Medlem

En anledning till att det ni får suddig bild kan ju vara att det är tekniskt omöjligt att köra 3,3ns minnen på ett 128Mb´s kort

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara tekniskt omöjligt?

det står inget om det här felet på pov:s hemsida tycker jag är konstigt

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borik
En anledning till att det ni får suddig bild kan ju vara att det är tekniskt omöjligt att köra 3,3ns minnen på ett 128Mb´s kort

Nu får du allt förklara dig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borik
En anledning till att det ni får suddig bild kan ju vara att det är tekniskt omöjligt att köra 3,3ns minnen på ett 128Mb´s kort

Låt höra din teori.

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem

Jag har de o jag gråter en glädjetår varje gång jag spelar... de e så grymt... o de klockar som en gud....

Visa signatur

Antec 480W, AMD 2400+ XP-M@2600mhz (200x13) 1,95V, Abit NF7-S Rev 2.0, 2*256 Twinmos Winbond PC3200, Seagate SATA 160GB, POV GF4 TI4200 XP 128MB(315|650).
Chassi Mod, FanControllern

Permalänk
Medlem

Jag får skriva en längre förklaring om det i morgon, men har ni tänkt på att ingen annan tillverkare kör med 3,3ns på ett 128mb´s grafikkort

Permalänk
Medlem

Asus använder väl det på deras

ASUS V8420S/TD "super fast" GeForce4 Ti4200 128Mb DDR 3.3ns DVI TV-out Retail AGP

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borik
Jag får skriva en längre förklaring om det i morgon, men har ni tänkt på att ingen annan tillverkare kör med 3,3ns på ett 128mb´s grafikkort

Jag väntar med spänning...
----

Har en polare (bark, lobba dig hit) som har et pov gf4ti4200, dock inte xp 128mb, utan det vanliga 64mb med 3.3ns... Gick rätt ok att clocka, men jag tror inte det var några gudasiffror han kom upp i.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

*gör en mental notis om att gå in hit igen för att se "förklaringen"*

Permalänk
Medlem

Jag har sett flera andra kort som har 3.3ns. Jag ska leta reda på dom när jag orkar.

Hittade ett snabbt som jag skrivit om tidigare någon gång.
SUMA

Dock på chip chop språk, men det står 3.3ns.

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem

Måste tyvärr be om ursäkt, måste ha fått hjärnsläpp när jag skrev det. 3,3ns minnen finns på 128Mb kort, men dom är lite annorlundare än dom vanliga minnena. Kort som kör sådana minnen är Ti4200 men bygger på P83 (Ti4400) design och använder sig av minnnen av typ microBGA vilka påminner i design om en processor. Dvs att pinnsen sitter på undersidan av minnet o är därför dyrare än vanliga minnen. Nvidia certfierade tillverkare såsom ASUS blir av Nvidia tilldelade ritningar på chipseten så att dom kan modifiera om och förbättra prestandan på korten, eftersom dom icke certifierade tillverkarna inte har tillgång till detta så brukar dom dom oftas köra med reference designen som inte går att modifiera. Tyvärr händer det också att dessa tillverkare mer eller mindre medvetet brukar köra med ommärkta minnen som inte håller vad dom lovar.