Chassi med stora möjlighet för modd ? Fråga angående FD Define r3 Xl

Permalänk

Chassi med stora möjlighet för modd ? Fråga angående FD Define r3 Xl

Tjenare, vilket chassi är bra om man vill modda en del ? Vill gärna ha ett fulltower.

Och har en fråga angådene fractal design define r3 XL. Om man sätter en fläktkontroll på en 5.25 plats går det att stänga luckan då ? Eller kommer rattar ta i ? Undrar också hur det kommer vara med 8pins kontakten till mobot. Kommer dom skicka med förlängning ? Är det någon som vet det ? Eller ska jag kontakta fractal....

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk

Har samma fråga om den lite mindre R3 och fläktkontroller, kom det ta i?
Hoppas det inte gör nått att jag lånar tråden

Visa signatur

"I think everybody I know is NPCs"
Intel C2Q Q6660 | 4096MB RAM | GeForce GTS250 1GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Tjenare, vilket chassi är bra om man vill modda en del ? Vill gärna ha ett fulltower.

Och har en fråga angådene fractal design define r3 XL. Om man sätter en fläktkontroll på en 5.25 plats går det att stänga luckan då ? Eller kommer rattar ta i ? Undrar också hur det kommer vara med 8pins kontakten till mobot. Kommer dom skicka med förlängning ? Är det någon som vet det ? Eller ska jag kontakta fractal....

Tror rattarna kommer ta i men det e ju inte värre att du kan montera fläktkontrollen en bit längre bak om man säger så (ett skruvhål längre bak). Det kommer ju att se lite skumt ut men det ser man ju inte om du har stängd lucka.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Kolla i galleriet, det finns ett par byggen med R2 och fläktkontroll. Såvitt jag minns tar de i lite, men det skall gå att stänga.

Angående modda så bör du nog fundera på vad exakt du skall/vill modda och sen välja något lämpligt efter det. Det finns ju så att säga inga "moddarchassin" kontra "ickemoddarchassin"

8 pin: Går att köpa på Kjell o Company har jag för mig. Lär knappast medfölja.

Permalänk
Hedersmedlem

Ska du modda så välj ett fult chassi och gör det snyggt

Eller välj ett snyggt chassi och gör det unikt!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Ska du modda så välj ett fult chassi och gör det snyggt

Håller helt klart med, det är de enda moddarna värda göra. Har du en billig låda men med hög kvalitet går det göra väldigt mycket.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.